بهروز مقدم متولد سال 1336 تهران است . او با پیشینه کار مطبوعاتی از سالهای پیش از انقلاب بازیگری در نمایش های طنز را آغاز کرد ؛ در سال 60به همراه مرحوم هاشمی با گروه تئاتر برنامه سیمای اقتصاد فعالیت
کد خبر: ۱۷۷۷۴
در برنامه های نمایشی طنز را به صورت جدی پی گرفت .او همچنین در زمینه اجرا و عرصه مجری گری اجرای مراسم سوابق زیادی دارد. در حال حاضر یکی از اصلی ترین فعالیت های او خیریه ای است که از سوی صدا و سیما و دیگر سازمانهای خیریه آنچه در پی می آید گفتگویی است با او پیرامون بعضی از خصوصیات مربوط به دنیای مجری گری و همچنین برنامه های طنز.
از چه زمانی به مجری گری روی آوردید؛
من از سال 68 از سوی صادق عبداللهی به عنوان مجری برنامه نوروزی انتخاب شدم (به خاطر تیپ خاص یعنی تیپ گزارشگر شادی که همه جور شوخی می کرد) که این حرفه را نیز تا به امروز ادامه داده ام که می توان از ارتباطهای مستقیم جشن های خیریه از سالهای اول به وجود آمدن آن ، جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری ، جنگ هفته ، جنگ شب ، بعد از خبر، جدی نگیرید و... نام برد.
غیر از فعالیت در زمینه اجرا آیا تجربه های دیگر نظیر نویسندگی نیز دارید؛
بله . علاوه بر بازیگری و مجری گری در زمینه کارگردانی و نویسندگی نیز تجاربی دارم که می توان از یک برنامه 36قسمتی به نام انسان ، راه و وسیله نقلیه ، همچنین یک داستان بلند به نام مهر مادری برای برنامه خانواده ، عذاب وجدان ، نور ایمان ، بهترین روز، راز پنهان ، سلام همسایه و... نام برد. همچنین در سال 73برنامه ضیافت نور را برای ماه مبارک رمضان کارگردانی و نویسندگی کردم . در زمینه موسیقی و خوانندگی نیز فعالیت داشته ام . به طوری که از سال 74با واحد موسیقی صدا و سیما کار کرده ام و نزدیک 20سرود از من ضبط شده است.
از بهترین و بدترین خاطره دوران کاری خود بگویید؛
اول : شاید بهترین خاطره دوره کاری من اجرای برنامه در جبهه ها برای رزمندگان همراه با گروه برنامه سیمای اقتصاد باشد.در یک شبی که بمباران هوایی انجام می شد برنامه طنزی قرار بود اجرا شود که اتفاقا آن شب یک لباس هندی به تن داشتم و گریم کرده بودم و چون در راهروهایی که رزمندگان درست کرده بودند، تردد می کردم ، لذا رزمندگانی که برای اولین بار من را با آن شکل می دیدند، گیج و مبهوت می شدند، ولی وقتی بعد متوجه می شدند که ما از بچه های صدا و سیما هستیم و برای اجرای برنامه آن طور می گشتیم ، بسیار خوشحال و شاد می شدند.
دوم : بدترین خاطره های دوران کاری نیز برمی گردد به فوت عزیزان و هنرمندانی که مدتها با آنها فعالیت هنری داشتم .
چه عاملی باعث شد که شما به سمت اجراهایی بروید که عمدتا مرتبط با کارهای خیریه است ؛ مانند آخرین کارتان در بازارچه خیریه در هفته کمک به ایتام؛
مدت 15سال است که در برنامه های خیریه ای که از سوی صدا و سیما و موسسه های دیگر به صورت زنده انجام می شود، مجری هستم که این باعث افتخار و سربلندی بنده است و من همیشه خودم را یک خدمتگزار نسبت به این افراد زحمتکش می دانم و علاقه قلبی من مهمترین عامل در اجرای این گونه برنامه ها است.
حال و هوای اجراهای کنونی در شبکه های مختلف و توانایی مجریان را چگونه می بینید؛
در حال حاضر مجری های شبکه های مختلف در اجرا خوب کار می کنند؛ ولی دیده می شود که مثلا بعضی از آنها واقعا مجری نیستند و خودشان باید قبول کنند که این کار را انجام ندهند؛ چون ممکن است در سایر فعالیت های دیگر مانند بازیگری موفق تر باشند؛ زیرا مجری گری نیز مانند حرفه های دیگر - قواعد علمی دارد و فاکتورهای متعددی لازم دارد تا مجری موفق باشد. مثلا مجری باید موسیقی شناس باشد، یعنی ریتم صحبت کردن و گام صحبت خود را بداند. او باید اطلاعات عمومی قوی داشته باشد.در اجرا قدرت بیان و حضور ذهن بسیار مهم و تاثیرگذار است ، ضمن این که آشنایی با فن برنامه سازی هم یکی از فاکتورهای مهم است.
نظرتان راجع به طنز واقعی چیست؛ و الان در تلویزیون به طنز چگونه نگاه می شود؛
به نظر من الان کار طنز واقعی در تلویزیون کم داریم ، یعنی تنوع در تلویزیون کم است . بهتر است از تمام کسانی که در زمینه طنز کار می کنند و صاحب نظر هستند، دعوت به عمل آید و از نظرات مختلف آنها در برنامه سازی استفاده شود.
داریوش لک عباس آبادی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها