عجیب‌ترین جراحی دنیا

مردی که دواطلب پیوند سر شد + عکس

نه افراط نه تفریط

آنان بی‌وقفه مطالعه می‌کنند، دوره‌های آنلاین می‌گذرانند، کتاب‌ می‌خرند و مقاله‌ها را مرور می‌کنند اما کمتر فرصتی برای تأمل و کاربرد دانش‌شان پیدا می‌کنند. چنین رویکردی ممکن است ‌فرد را به انباشت‌گر اطلاعات تبدیل کند‌؛ کسی که حجم وسیعی از داده‌ها در ذهن دارد اما نمی‌تواند آنها را به‌عمل تبدیل کند.
کد خبر: ۱۵۰۶۹۷۲
نویسنده سید سپهر جمعه‌زاده - نوجوانه
 
گاهی نیز ترس از ناقص بودن دانش، ‌فرد را از تصمیم‌گیری بازمی‌دارد. او همواره دنبال منابع بیشتر و یادگیری بیشتر است و احساس می‌کند هنوز برای اقدام، کافی نمی‌داند. این وسواس فکری به‌جای آن‌که راه راهموار کند،انسان را از حرکت بازمی‌دارد و به ‌نوعی فلج ذهنی منجر می‌شود. در مقابل، کم‌اهمیت انگاشتن یادگیری و راضی بودن به دانسته‌های موجود،‌ فرد را به سکون فکری دچار می‌کند. دنیا به‌سرعت درحال تغییر است و کسی که یادگیری را متوقف کند، به‌تدریج از جریان زندگی عقب می‌ماند. عدم پذیرش دانش تازه می‌تواند زمینه‌ساز پیشداوری، کوته‌نظری و عدم انطباق با شرایط جدید‌شود.تفریط در یادگیری فقط به‌معنای نخواندن کتاب یا نرفتن به کلاس درس نیست. گاهی به شکل مقاومت در برابر تغییرات علمی و اجتماعی بروز می‌کند‌؛ مثل کسی که از فناوری‌های نوین دوری می‌کند یا آن‌که بدون مطالعه‌ کافی، باورهای کهنه را به‌عنوان حقیقت مسلم می‌پذیرد.یادگیری مؤثر، نه درافراط است و نه در تفریط بلکه در اعتدال نهفته است.کسب دانش باید همراه با فرصت تحلیل و کاربرد باشد. یادگیری زمانی ارزشمند است که بتواند زندگی ‌فرد را بهبود ببخشد و درتصمیم‌گیری‌های او نقش داشته باشد. در این شماره رگ و پی این مبحث را در چند ساحت چیستی و چرایی درآورده‌ایم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها