چند نکته ضروری برای پیاده‌روی؛

پیاده روی در سایه سلامتی

یادداشت-حجت الاسلام و المسلمین حسن مصلح-امام جمعه شهرستان دشتستان؛

حرکت پرشور کاروان عشق و ایمان

پیاده روی مردم خداجوی برازجان در سالروز شهادت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در نوع خود حرکتی عظیم و کم نظیر است که در راستای تکریم و تعظیم شعائر الهی انجام می گیرد.
کد خبر: ۱۴۷۱۱۹۹

این پیاده روی که ریشه در فرهنگ پیاده روی حج و عاشورا و اربعین دارد و همواره اولیا خدا بر آن سفارش نموده و به آن عمل می کرده اند غایتش شور و شعور و محبت و معرفت و حماسه و ایثار و فریاد و حرکت است. مجاهدت و استقامتی است که در امتداد قیام و جهاد امامان و پیشوایان دینی و انقلابی انجام می گیرد و سال به سال بر شکوهش افزوده میگردد.

پیاده روی ولایت علاوه بر اینکه  نماد همنوایی و هم نفسی و مهرورزی و احترام و تکریم توده مردم مومن و عاشق به امام رئوف و مهربان خویش است نماد ظلم ستیزی و مبارزه بی امان با ظلم و ظالمان نیز می باشد. دستاورد آن ذخیره و پشتوانه ای جهت زمینه سازی امر ظهور برای دوران انتظار _ دوران آمادگی و تمرین مهدی باوران و مهدی یاوران _ خواهد بود.این پیاده روی عظیم که نوعی زیارت و تجدید میثاق با آرمان های بلند ائمه اطهار(ع) می باشد فرصتی برای ممارست و تمرین مومنان و حق جویان در ابعاد مختلف مهرورزی و ایمان و عشق و محبت و معنویت و ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم و تحقق کلام پروردگار«اشداء علی الکفار رحماء بینهم و بالاخره» و اعلان موضع قاطع انقلابی «هیهات من الذله» است.

پیاده‌روی ولایت شاید مانند پیاده‌روی اربعین حسینی مشهور و معروف نباشد، ولی همان حال و هوا را دارد.

این گام‌ها روایت دوری و عاشقی است، هزار و ۶۰۰ کیلومتر دورتر از مشهدالرضا علیه‌السلام محبان امام رئوف این‌گونه قدم در راه ولایت برمی‌دارند تا ارادت خود را به ساحت مقدس علی بن موسی الرضا علیه‌السلام اعلام کنند.

 هر جا حرفی از اهل‌بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام باشد، عشق و علاقه مردم  حد و مرزی ندارد.

پیاده روی بزرگ ولایت که چندمین سالروز خود را پشت سر گذاشته حرکتی خودجوش و مردمی است که هر ساله بر جمعیت و شکوه آن افزوده می گردد. اگرچه آغازگر این حرکت، هیئت های مذهبی شهر بوده اما لازم است همه نهادها و ادارات و خیرین در این حرکت عظیم مشارکت فعال داشته باشند. از آنجا که این حرکت با انگیزه الهی و مقدس انجام گرفته لذا همه افراد باید با اخلاص و قصد قربت و رعایت شئون مذهبی شرکت نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها