رادیو پیام، رسانه صمیمی

شبکه رادیویی پیام حاوی بخش های کوتاه با اطلاعات موجز در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و مانند آن هاست که زندگی روزمره مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده و در روند آن تسهیل و تسریع می کند.
کد خبر: ۱۴۶۴۵۰۰
نویسنده تیمور کوشکی - کارشناس رسانه

جعبه جادویی رادیو، رسانه ای که شاکله و ترکیب منحصر به فردی از فوریت، صمیمیت و سادگی را عرضه می کند. رادیو، رسانه ای قابل حذف نیست، چرا که این رسانه سوار بر موج و صوت است و تاکنون همتایی برای آن متولد نشده تا جای آن را بگیرد البته نظام رسانه ای کشور ما، با نظام رسانه های دنیا و در نتیجه رادیوی ما در مقایسه با رادیوهای دنیا تفاوت هایی دارد که بدون شک پیام رسانه ای آن مهمترین ضلع سه گانه مثلث ارتباط(پیام، فرستند، گیرنده) به شمار می رود.در نگاه کلی رسانه ای، همه رسانه ها تابع دو نگرش هستند. 

رسانه «مخاطب محور» که به شدت مراقب تغییرات فرهنگی، اجتماعی مخاطبان و حتی خواسته های لحظه ای آن است که این نگاه عمدتا در کشورهای اروپایی و امریکاست و گروه دوم رسانه های «خودمحور» هستند که در اندیشه هویت و راهبری شاید بتوان گفت اجباری جامعه  هدف با درنظر گرفتن حداقل تمایلات مخاطبان هستند که بلوک شرق گذشته و جهان سوم دنباله رو این رسانه هستند.و اما در سپهر رسانه ای رادیو پیام برای سازمان صداو سیما و صاحب نظران و برنامه سازان یک رویداد بود. 

رویدادی برای تغییر قالب و تجدید نظر در ارائه محتوا.رادیو پیام حاصل یک ضرورت و عمدتا به واسطه اتفاقات بوده است. این شبکه رادیویی، شبکه ای است که در بستری از موسیقی و خبر فعالیت می کند.

شبکه رادیویی پیام حاوی بخش های کوتاه با اطلاعات موجز در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و مانند آن هاست که زندگی روزمره مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده و در روند آن تسهیل و تسریع می کند.

در این شبکه رادیویی آنچه را می شنوید موسیقی و کلام است که عنصر کلام مهم ترین بازیگر آن است که گوینده باید در کمال آرامش تمرکزی جدی روی آن داشته باشد و از زیاده گویی پرهیز کند.بزرگترین دستاورد و امتیاز رادیو پیام سادگی آن است و اگر درصد شنونده بیشتری دارد، بیشتر بخاطر ساختار متفاوتش است. 

تولد این شبکه رادیویی در زمانی متفاوت اتفاق افتاد و مورد قبول هم قرارگرفت و در شرایط امروز هم این شبکه از مقبول ترین هاست.مهمترین چالش شبکه رادیویی پیام این است که چه بود؟ و چه باید باشد؟ توجه به این موارد باعث شده تا این شبکه نهضت تولیدات برنامه های کوتاه را شکل بدهد و پخش موسیقی هم ساماندهی شده است. 

این اتفاقات باعث شد تا این شبکه همچنان برای مخاطب تازگی داشته باشد. هر چند رادیو پیام پرشنونده ترین رادیویی کشور است و از ظرفیتی برخوردار بوده که به بهترین حالت می توان از آن بهره برد.به همین دلیل رادیو پیام برای پاسخگو بودن به نیازهای مخاطبان ضرورت دارد مرتب به دنبال بهره بردن از ظرفیت های نو باشد و اما مروری به بخش های پخش شده و روتین این رادیو داشته باشیم، باید گفت شبکه پیام در جدول پخش شناور است. 

همچنین پخش قطعات شناخت شده موسیقی، نیاز مخاطب را به قطعات گوناگون و تازه تری از موسیقی پخش شده امروز طلب می کند.تقسیم بخشها، شیوه خبرها در نوبت های متفاوت شبانه روزی، توصیف در متون خوانده شده و ... رنگ ویژه ای به این شبکه داده است. 

در پایان اشاره می کنم انتظار می رود پیشروی در مسیر اهداف باعث می شود شبکه رادیویی پیام به آرمان طلایی خودش نزدیک شود.درباره این اهداف می توان به تقویت حس خوداتکایی و اعتماد به نفس،اقدام بهره وری تمام سطوح و فعالیت ها،رشد فضائل اخلاقی اسلامی و ارتقا کمی و کیفی فرهنگ عمومی جامعه، تعمیم نظارت اجتماعی گسترش و تقویت و آموزش فرهنگی،نظم و انضباط و قانون گرایی و رعایت اخلاق و ارزشهای اجتماعی،تقویت مشارکت عامه مردم در امور مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی،مشارکت بیشتر زنان و بانوان در امور اجتماعی، فرهنگی آموزشی و اقتصادی با حفظ شئونات خانواده توجه به قداست کار و کسب روی حلال،ایجاد زمینه های لازم جهت مشارکت فعال جوانان در امور سیاسی،اجتماعی و اقتصادی،اهتمام به امر پرورش روح، خلاقیت و نوآوری در زمینه های علمی، فرهنگی و هنری، ترویج فرهنگ احترام به قانون و توجه به قداست آن،ترویج رفتار مناسب فردی،خانوادگی و اجتماعی و مبارزه با ترویج الگوهای ناهنجار متاثر از فرهنگ بیگانه تقویت بنیه علمی و تفکر نقادانه و تشویق به مطالعه،تشویق و ترغیب جامعه به سمت استفاده بهینه از منابع از طریق مراکز مختلف آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و اقتصادی اشاره کرد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها