دغدغه اول کدام نامزد اقتصاد و معیشت مردم است؟
در مناظره انتخاباتی معاونت صدا بررسی شد

دغدغه اول کدام نامزد اقتصاد و معیشت مردم است؟

در مناظره انتخاباتی معاونت صدا بررسی شد؛

سیاست داخلی و خارجی و هدف‌گذاری دولت آینده چگونه خواهد بود؟

استودیو شماره ۸ معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران میزبان نماینده دو نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که در خصوص سیاست داخلی و خارجی در برنامه کاندیدای خود به مناظره پرداختند.
استودیو شماره ۸ معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران میزبان نماینده دو نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که در خصوص سیاست داخلی و خارجی در برنامه کاندیدای خود به مناظره پرداختند.
کد خبر: ۱۴۶۳۲۶۸

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، برنامه «پاستور شماره ۱۴»، مناظره زنده میان نمایندگان دو منتخب راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است که باتوجه به دو مرحله‌ای شدن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و در چارچوب افزایش فرصت تبیین مواضع و روشنگری برنامه‌های این دو منتخب در ستاد انتخابات سازمان صداوسیما طراحی و از آنتن ۵ شبکه رادیویی ایران، جوان، تهران، فرهنگ و انتخاب پخش می‌شود.

این مناظره در قالب ۴ برنامه ۱۲۰ دقیقه‌ای در چهار سرفصل سیاست داخلی، سیاست خارجی، اقتصاد و فرهنگ است، که متناسب با موضوع، ماموریت و جامعه هدف شبکه‌ها تعریف می‌شود و مجریان چهار شبکه ایران، جوان، تهران و فرهنگ در هر بخش سؤال‌های خود را از نمایندگان حاضر می‌پرسند. 

مدت زمان طرح هر سؤال ۱ دقیقه خواهد بود و نمایندگان حاضر در برنامه ۳ دقیقه زمان دارند تا پاسخ پرسش‌های مطرح شده را ارائه دهند.

مشروح اولین قسمت از مناظره انتخاباتی میان مجید فرهانی نماینده ستاد مسعود پزشکیان و امیرحسین ثابتی نماینده ستاد سعید جلیلی با موضوع سیاست داخلی و خارجی و هدف‌گذاری دولت آینده را در ادامه بخوانید.

تعامل فرهنگی و سیاسی و تعامل با دنیا از برنامه‌های اساسی دکتر پزشکیانمجید فرهانی با بیان این‌که تعامل فرهنگی و سیاسی و تعامل با دنیا از برنامه‌های اساسی دکتر پزشکیان می‌باشد، اظهار کرد: در حال حاضر کشور ما در معرض شدیدترین تحریم‌ها و فشار‌های سنگینی است که عملاً توسعه کشور را با چالش جدی روبرو کرده است. 

وی یادآور شد: در گذشته، گاهاً افراد و شخصیت‌هایی ادعا می‌کردند اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران ۱۰ الی ۱۵ درصد است، ولی در واقع امروز مردم ایران با گوشت و پوست خود، تأثیرات این تحریم‌ها را بر توسعه صنعتی و فنی کشور درک می‌کنند. به طور مثال، ما با اکثر کشور‌های همسایه در حوزه خلیج‌فارس ۲۸ میدان نفت و گاز مشترک داریم و تقریباً در تمامی این میادین از همسایگان خود عقب هستیم. 

نماینده ستاد مسعود پزشکیان افزود:، چون از لحاظ مشکلات تکنولوژی و عدم سرمایه‌گذاری کشور‌های خارجی که همه ناشی از تحریم‌ها است عملاً نتوانسته‌ایم از این میدان گازی که ثروت ملی است بهره‌برداری کنیم؛ و علاوه بر آن، نا ترازی انرژی و به‌خصوص گاز در بخش صنایع موجب ضرر به کشور شده است. 

انتقاد از سیاست رقیب

وی با انتقاد از سیاست خارجی جلیلی و تأثیر آن بر افزایش تحریم‌ها گفت: آقای جلیلی به مدت شش سال به عنوان دبیر شورای امنیت ملی بودند و ثمره این سابقه، باعث شد کشور که با کمتر از ۵۰ تحریم مواجه بود در عرض شش سال تحریم‌ها به بیش از ۵۰۰ تحریم رسید. از مهم‌ترین این تحریم‌ها، شش قطعنامه تصویبی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران است. 

فرهانی اظهار کرد: بازخوانی اخبار و اطلاعات فعالیت جلیلی در عرصه مذاکرات نشان می‌دهد سیاست اصلی تیم مذاکره‌کننده در آن دوران، عملاً با شعار مقاومت در برابر خواسته‌های شورای امنیت در تعلیق غنی اورانیوم بود که با تایتل سیاست تهاجمی و طلبکارانه انجام شد. 

وی افزود: شدیدترین قطعنامه، قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت بود که ایران را ذیل فصل هفت، ماده ۴۱ منشور ملل متحد قرار داد که طبق آن ایران به عنوان مخل و تهدیدکننده صلح و امنیت جهانی از سوی شورای امنیت شناخته شد و بر اساس این ماده اجازه می‌دهد کشور‌های عضو سازمان ملل به ایران حمله نظامی کنند. 

اهمیت نحوه مذاکره و نوع تعامل

نماینده ستاد مسعود پزشکیان نحوه مذاکره و نوع تعامل را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر نوع تعامل آقای جلیلی و نحوه رویکرد ایشان به دنیا را نقد می‌کنیم، این نقد از سنخ نقدی است که آقای ولایتی در سال ۱۳۹۲ در مناظرات تلویزیونی خطاب به آقای جلیلی گفته بودند. 

وی اشاره کرد: در این مدت شش سالی که آقای جلیلی با افراد مختلف مذاکره داشتند، به ما نشان دهند که به یک خط تعامل و توافق و یا سندی رسیده‌اند که در این سند عملاً تحریم‌ها برداشته شد و یا توافقی انجام شد. ایشان فقط در مذاکرات نطق می‌خوانده و خطابه می‌کرده است. 

فرهانی با اشاره به توافقنامه برجام توسط برجام اظهار کرد: این توافق‌نامه عملاً باعث شد بخش مهمی از تحریم‌ها برداشته شود و ما از ذیل فصل هفت سازمان ملل بیرون آمدیم و خطر جنگ از روی کشور برداشته شد و باعث شد سرمایه‌گذاران خارجی به کشور وارد شوند و در مسیر توسعه افتاد. رشد اقتصادی هشت درصد و تورم زیر ۱۰ درصد در دولت آقای روحانی نشان‌دهنده این است که نوع تعامل و رویکرد ما در مذاکره بسیار مهم است. 

تأکید پزشکیان بر احترام به قانون اساسی و اجرای قوانین موضوعی کشور

وی با بیان این‌که یکی از موضوعاتی که دال مرکزی گفتمان دکتر پزشکیان را تشکیل می‌دهد، تأکید بر احترام به قانون اساسی و اجرای قوانین موضوعی کشور است، افزود: به همین جهت علاوه بر مجلس شورای اسلامی، سایر شورا‌هایی که بعضاً مصوباتی دارند و مصوباتشان بر اساس قانون لازم‌الاجرا است مورد تأکید ایشان بوده است. 

نماینده ستاد مسعود پزشکیان در باره سازوکار دولت پزشکیان برای اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دکتر پزشکیان بر اساس تأکیداتی که داشتند نه‌فقط بر مصوبات این شورا بلکه شورای عالی امنیت ملی و شورا‌های دیگری که رئیس‌جمهور مسئول آن است، همانند سند امنیت غذایی با تأکید بر محیط‌زیست، مدیریت منابع آب را که در دوره آقای رئیسی مصوب شده است، اجرا خواهند کرد. 

وی با اشاره به این‌که در انتخابات اخیر ۶۰ درصد مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نشدند، تصریح کرد: واقعیت این است که مردم از بسیاری از سیاست‌های جاری دولت‌ها ناراضی هستند، خروجی اقتصادی که با آن روبرو هستند، وضعیتی که در عرصه سیاست خارجی با آن روبرو هستند، فشار‌هایی که در عرصه مسائل فرهنگی و اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی با آن روبرو هستند، فشار‌هایی که بر زنان است، موضوعاتی که در بحث فیلترینگ و اینترنت و فضای مجازی با آن روبرو هستند، مجموعه‌ای از نارضایتی را در میان مردم ایجاد کرده است که باعث شده عملاً ۶۰ درصد مردم نسبت به برنامه‌ها، ایده‌ها و نظراتی که گفته می‌شود، بی‌اعتماد هستند. 

درانداختن طرحی نو با تعامل بهتر با دنیا و برداشتن دیوار بی‌اعتمادی

فرهانی افزود: اعتقاد دکتر پزشکیان بر این است که ما ضمن احترام به افرادی که در انتخابات شرکت نکردند، تحلیل واقع‌بینانه در خصوص این عدم شرکت داشته باشیم. برنامه‌هایی که تاکنون در مسائل مختلف ازجمله حوزه سیاست خارجی اشاره شده، مورد اعتماد مردم نبوده و نارضایتی جدی ایجاد کرده است و باید حتماً تغییر ریلی در این مسیر ایجاد شود. 

وی اظهار کرد: دال مرکزی دکتر پزشکیان در خصوص سیاست خارجی، ایجاد درانداختن طرحی نو با تعامل بهتر با دنیا و برداشتن دیوار بی‌اعتمادی با کشور‌های بزرگ و پیوستن به زنجیره تکنولوژیک تولید صنعتی در دنیا است. 

نماینده ستاد مسعود پزشکیان با تأکید بر این‌که سیاست خارجی در دولت دکتر پزشکیان تداوم سیاست داخلی است، گفت: ما برای این‌که بتوانیم عزت مردم ایران را در سطح دنیا حفظ کنیم و بالا ببریم در درجه اول باید با رفع نابرابری، گسترش عدالت، برطرف کردن فقر در کشور یک ملت روی پا ایستاده داخلی داشته باشیم و درعین‌حال در تعاملات خارجی با حفظ احترامات فی‌مابین سعی کنیم تعاملات دوطرفه و دیوار بی‌اعتمادی را با برخی از کشور‌هایی که عملاً باعث توسعه‌نیافتگی کشور ما شده‌اند برداریم. 

وی با تأکید بر این‌که اگر خط قرمز همه کشور و دولتمردان در تعاملات خودشان منافع ملی باشد، ما هیچ‌گونه شکافی در عرصه سیاست خارجی نخواهیم داشت، بیان کرد: وقتی کشور‌هایی مانند مالزی و سنگاپور که مسلمان هستند را نگاه می‌کنیم، بر اصول و مبنای خودشان استوار هستند و، چون مبنایشان منافع ملی است توسعه و پیشرفت را برای کشورشان به ارمغان آورده‌اند. 

فرهانی با بیان این‌که در عرصه مسائل خارجی نیازمند استفاده از متخصصین هستیم، گفت: استفاده از متخصصین نه‌فقط در سیاست خارجی بلکه در همه حوزه‌ها می‌تواند در هم تعاملات بین‌المللی ما و هم نتایج آن را تضمین کند. 

قیمت بنزین را مجلس تعیین می‌کند

وی در خصوص قیمت بنزین گفت: قیمت بنزین را مجلس تعیین می‌کند؛ لذا قیمت‌گذاری برای بنزین باید با قانون مجلس عملیاتی شود. 

نیازمند بازنگری جدی در عرصه نوع رویکردمان به زنان هستیم

نماینده ستاد مسعود پزشکیان با بیان این‌که ما نیازمند بازنگری جدی در عرصه نوع رویکرد خودمان به زنان هم در عرصه اجتماعی و هم در عرصه اقتصادی و هم در عرصه‌های مدیریتی هستیم، گفت: میزان آمار حضور زنان در جلساتی که میان کارشناسان و مسئولین برگزار می‌شود و یا در عرصه‌های مدیریتی بسیار کم است. اگر ما در شعار به زنان احترام می‌گذاریم، ولی در عمل شاهد حضور آن‌ها نیستیم و حتی در حوزه‌های اجتماعی طرح‌های غلط و ناشایستی مانند طرح نور و گشت ارشاد را عملی می‌کنیم، بنابراین نیازمند بازنگری در حوزه زنان هستیم. 

باید به سمت ائتلاف‌های جایگزین بین‌المللی برویم

در ادامه امیرحسین ثابتی ضمن بیان این‌که کسی معتقد برداشتن سیاست خارجی غیرمنطقی و غیر متوازن نیست، گفت: اختلاف بر سر مصادیق و رویکرد‌ها شکل می‌گیرد. در جنبه سلبی، در هشت سال دولت آقای روحانی، ایشان ادعا کردند کلید جادویی دارند و باآن‌همه مشکلات ازجمله سیاست خارجی و مذاکره با آمریکا و تحریم‌ها را حل می‌کنند. 

وی افزود: دولت آقای روحانی، بعد از انقلاب، اولین دولتی بود که در سطح وزیر خارجه با دولت آمریکا مذاکره کنند و به توافق برجام برسند. اما بعد از مدتی، مسئولین همین دولت مطرح کردند این توافق به اقتصاد مربوط نیست و کلاً هدف از آن چیز دیگری بوده است. بعد از توافق برجام د فروردین‌ماه، هنوز ترامپ بر سر کار نیامده بود که آقای سیف رئیس سابق بانک مرکزی اعلام کرد که برجام در مبادلات بانکی هیچ تأثیری نداشته است. 

نماینده ستاد سعید جلیلی تأکید کرد: بنابراین متوجه می‌شویم که این راهبرد یا از اساس اشتباه بوده و یا در عمل نتیجه نداده است. 

وی به جنبه ایجابی رویکرد با بین‌الملل و حل مشکلات اشاره و بیان کرد: در حال حاضر فرقی ندارد که رئیس‌جمهور چه کسی باشد، مشکلات زیاد و تحریم‌ها را داریم و حل این‌ها با مدل قجری مذاکره برای رفع تحریم و دل بستن به این مدل چیزی به دست نخواهیم آورد و این را تجربه ثابت کرده است. 

ثابتی راهکار رفع این مشکلات را تغییر پارادایم موجود مطرح و تصریح کرد: ما باید به سمت ائتلاف‌های جایگزین بین‌المللی برویم و به جای این‌که به سمت آمریکا و اروپا برویم و به آن‌ها یک‌طرفه امتیاز دهیم به سمتی برویم که تحریم ایران برای آن‌ها مسئله‌ای باشد که از یک جا به بعد برایشان هزینه زا است و یا بلا موضوع است. کریدور‌هایی که از چین شروع شده اگر به نتیجه برسد از آن اقداماتی است که در زندگی مردم اثر خود را به شکل فزاینده نشان خواهد داد. 

وی با انتقاد از پزشکیان در پاسخ به سؤالات مطرح شده در مذاکرات گفت: ایشان با وجود این‌که نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر به طور کلی چهره سیاسی بوده‌اند، همواره در پاسخ به سؤالات می‌گویند نمی‌دانم. اکنون ایشان چه می‌دانند که می‌خواهند حاکمیت را به دست بگیرند. 

ویکی‌پدیا خوانی رقیب موجب آگاهی غلط شده است

نماینده ستاد سعید جلیلی نکات مطرح شده از سوابق جلیلی را ویکی‌پدیا خوانی دانست و گفت: در ویکی‌پدیا اطلاعات صحیح نیست ازجمله این که تعداد قطعنامه‌ها سه تا بوده که در زمان آقای لاریجانی بوده است که ایشان هم از طرفداران آقای پزشکیان است. وقتی به جای منابع علمی، اطلاعات غلط ویکی‌پدیا مطالعه می‌شود نتیجه اطلاعات غیردقیق مغشوش می‌شود که منبع تحلیل می‌شود. وی با اشاره به افزایش تحریم‌ها از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ اظهار کرد: طی این مدت تحریم‌ها ۱۵۰۰ تا شد و آقای جلیلی مسئولیتی در دولت آقای روحانی نداشت. تحریم‌هایی که در دوران آقای روحانی و ظریف برقرار شد در تاریخ ایران قبل و بعد از انقلاب سابقه نداشته است. 

با مردم صادق باشیم، دشمن دست از تحریم بر نخواهد داشت

ثابتی متذکر شد: ما باید با مردم صادقانه صحبت کنیم، تحریم دست آقای جلیلی یا ظریف نیست بلکه دشمن، دشمنی خودش را برنمی‌دارد و هر طوری هم که مذاکره کنیم، دشمن تحریم‌ها را بر نخواهد داشت. 

وی با اظهار به این که مشکل نماینده آقای پزشکیان این است که متن برجام را نخوانده‌اند، تصریح کرد: نمایندگان آقای پزشکیان سیاسی صحبت می‌کند و اصلاً نمی‌دانند در برجام چه چیزی نوشته است و با رویکرد سیاسی می‌خواهند مردم را فریب دهند. نماینده ستاد سعید جلیلی با اشاره به بیانیه تهران به عنوان یکی از توافق‌های دوره آقای جلیلی گفت: من فکر نمی‌کنم نماینده آقای پزشکیان حتی اسم این بیانیه را شنیده باشند و بدانند میان چه کشور‌هایی بوده است. فضای شما، سیاست خارجی نیست و برنامه ندارید. 

افتخار آقای جلیلی است که جلوی سازوکار ظالمانه ایستاده است

وی تأکید کرد: آقای جلیلی باید در برابر قطعنامه‌های شورای امنیت می‌ایستاد. شورای امنیت همواره بر ضد ایران عمل کرده است در تهاجم صدام به خاک ایران به نفع صدام بیانیه صادر کردند. پذیرش قطعنامه‌های شورای امنیت ظالمانه است و سند افتخار آقای جلیلی است که جلوی سازوکار ظالمانه ایستاده است. 

ثابتی اظهار کرد: متأسفانه شما استانداردهایتان چندگانه است. وگرنه حتی اگر قطعنامه‌های شورای امنیت برایتان ملاک باشد باید بیایید از قطعنامه ۲۲۳۱ دفاع کنید و بگویید کجایش قابل دفاع است که بعد از برجام صادر شد و تسلیحات موشکی را به رسمیت شناخت. شما باید امروز از عملکرد بد آقای ظریف دفاع کنید که چرا ۸۰۰ تحریم به ۱۵۰۰ تحریم تبدیل شد. 

وی به سیاست داخلی و مسئولیت رئیس‌جمهور در این حوزه اشاره کرد و گفت: در این کشور، دولت‌هایی را داشتیم که علیرغم این که می‌گفتند ما حقوقدان هستیم و قانون برای ما اصل است، بیشترین ضدیت و دور زدن قانون را در کارنامه خود داشته‌اند ازجمله دولت آقای روحانی است که عملاً به برنامه ششم اعتقادی نداشتند و اجرا هم نمی‌کرد. 

نماینده ستاد سعید جلیلی یادآور شد: تنها دوره‌ای که شورای انقلاب فرهنگی پس از انقلاب، جلساتش تشکیل نمی‌شد و تعطیل بود در دوره آقای روحانی بوده است. این مسئله به روحیات افراد برمی‌گردد. برخی افراد رویکرد شخصی‌شان اجرای قانون است و افرادی هم برعکس ایشان است. کارنامه و سوابق آقای جلیلی مشخص می‌کند که قانون برای ایشان خط قرمز است. 

دیپلماسی اقتصادی؛ اولویت اصلی حوزه سیاست خارجی دولت جلیلی

ثابتی با بیان این که اولویت اصلی حوزه سیاست خارجی در دولت آقای جلیلی، دیپلماسی اقتصادی است، توضیح داد: در دیپلماسی اقتصادی ما به جای این که منفعلانه برویم به دشمن یک‌طرفه امتیاز دهیم، با کشور‌هایی که برخی دوست ما، بعضی متحد ما و بعضی دیگر خنثی و حتی ممکن است رقیب ما باشند، در حوزه تجارت خارجی قرارداد‌های راهبردی بلندمدت داشته باشیم. 

وی افزود: عملیاتی سازی این مهم منوط به این است که در درجه اول سفارت‌خانه‌های خود را از حالت راکد به سفارت‌خانه فعال تبدیل کنیم که هرکدام یک سکوی صادرات باشد. 

رویکرد آقای جلیلی در حوزه اقتصاد عدالت است

نماینده ستاد سعید جلیلی در خصوص برطرف شدن شکاف‌های اقتصادی و اجتماعی در کشور عنوان کرد: برای این مسائل چند راهکار وجود دارد؛ برای برطرف شدن شکاف اقتصادی رویکرد اصلی باید عدالت باشد. خیلی از دولت‌ها رویکرد خود را توسعه مطرح می‌کردند ولو به قیمت فقیرتر شدن مردم. آقای جلیلی اولویتشان در مسائل مختلف عدالت و کم کردن فاصله طبقاتی است و تأکید دارند هر اقدامی انجام می‌دهند چه تأثیری بر طبقات ضعیف جامعه خواهد داشت. 

وی افزود: در حوزه اجتماعی، آقای جلیلی به معنای واقعی کلمه قائل به گفتگو با طیف‌های مختلف هستند. البته برخی دنبال نشان دادن عکس این مطلب هستند که همه دروغ‌پراکنی است. 

مقاومت و منافع ملی تکمیل‌کننده همدیگر هستند

ثابتی مقاومت و منافع ملی را تکمیل‌کننده هم دانست و گفت: هر کشوری ایدئولوژی خاص خودش را دارد و اگر ما رویکرد و ایدئولوژی نداشته باشیم یعنی یک پایه سیاست خارجی‌مان لنگ می‌زند و نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. در واقع تا رویکرد نداشته باشیم نمی‌توانیم تولید قدرت کنیم و بر اساس احساس قدرتی که دارید می‌توانید بر سر میز بنشینید و به نقطه تعادل برسید. 

نظر دولت هم در افزایش قیمت بنزین مهم است

ثابتی با بیان این که اولویت اصلی حوزه سیاست خارجی در دولت آقای جلیلی، دیپلماسی اقتصادی است، توضیح داد: در دیپلماسی اقتصادی ما به جای این که منفعلانه برویم به دشمن یک‌طرفه امتیاز دهیم، با کشور‌هایی که برخی دوست ما، بعضی متحد ما و بعضی دیگر خنثی و حتی ممکن است رقیب ما باشند، در حوزه تجارت خارجی قرارداد‌های راهبردی بلندمدت داشته باشیم. 

وی افزود: عملیاتی سازی این مهم منوط به این است که در درجه اول سفارت‌خانه‌های خود را از حالت راکد به سفارت‌خانه فعال تبدیل کنیم که هرکدام یک سکوی صادرات باشد. 

رویکرد آقای جلیلی در حوزه اقتصاد عدالت استنماینده ستاد سعید جلیلی در خصوص برطرف شدن شکاف‌های اقتصادی و اجتماعی در کشور عنوان کرد: برای این مسائل چند راهکار وجود دارد؛ برای برطرف شدن شکاف اقتصادی رویکرد اصلی باید عدالت باشد. خیلی از دولت‌ها رویکرد خود را توسعه مطرح می‌کردند ولو به قیمت فقیرتر شدن مردم. آقای جلیلی اولویتشان در مسائل مختلف عدالت و کم کردن فاصله طبقاتی است و تأکید دارند هر اقدامی انجام می‌دهند چه تأثیری بر طبقات ضعیف جامعه خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه اجتماعی، آقای جلیلی به معنای واقعی کلمه قائل به گفتگو با طیف‌های مختلف هستند. البته برخی دنبال نشان دادن عکس این مطلب هستند که همه دروغ‌پراکنی است. 

مقاومت و منافع ملی تکمیل‌کننده همدیگر هستندثابتی مقاومت و منافع ملی را تکمیل‌کننده هم دانست و گفت: هر کشوری ایدئولوژی خاص خودش را دارد و اگر ما رویکرد و ایدئولوژی نداشته باشیم یعنی یک پایه سیاست خارجی‌مان لنگ می‌زند و نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. در واقع تا رویکرد نداشته باشیم نمی‌توانیم تولید قدرت کنیم و بر اساس احساس قدرتی که دارید می‌توانید بر سر میز بنشینید و به نقطه تعادل برسید. 

نظر دولت هم در افزایش قیمت بنزین مهم استوی گران شدن بنزین را از خواسته‌های آقای پزشکیان در دوران نمایندگی ایشان بیان کرد و گفت: در کنفرانس خبری رئیس ستاد آقای پزشکیان هم مطرح شد که ما باید قیمت بنزین را بالا ببریم و این نشان می‌دهد نظر دولت هم در افزایش قیمت بنزین مهم است.

نماینده ستاد سعید جلیلی با بیان این که کشور را باید با متخصصین اداره کرد در عین حال گفت: وقتی دو متخصص دو رویکرد جداگانه به رئیس‌جمهور ارائه کنند، اگر رئیس‌جمهور بگوید من نمی‌دانم آن‌وقت تکلیف چیست؟ رئیس‌جمهور باید خودش فهم کارشناسی و تخصصی برای جمع کردن یک نظر واحد از بین انبوه نظرات تخصصی داشته باشد که آقای پزشکیان خود می‌گویند من ندارم. 

گفتنی است؛ برنامه پاستور شماره ۱۴ از یکشنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۵ با اجرای حسین بهزادی‌فر به همراه مجریان ۴ شبکه رادیویی ایران، جوان، تهران و با تهیه‌کنندگی حسین ماکنعلی به صورت زنده از چهار شبکه رادیویی یاد شده و همزمان رادیو انتخاب پخش می‌شود.

این برنامه به صورت زنده از رادیو ایران روی موج اف ام ۹۰ مگاهرتز، رادیو تهران روی موج اف‌ام ۹۴ مگاهرتز، رادیو جوان روی موج اف‌ام ۸۸ مگاهرتز و رادیو فرهنگ روی موج اف‌ام ۱۰۶ مگاهرتز و رادیو انتخاب روی موج اف‌ام ۹۵.۵ مگاهرتز پخش می‌شود و مخاطبان برنامه‌های انتخاباتی می‌تواند به صورت همزمان از ایرانصدا و شبکه تلویزیونی آرا روی تلوبیون به صورت تصویری این برنامه را ببینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها