بازدید مدیران و مسئولان از استودیوهای تلوبیونی

معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیروهای مسلح، سیاست‌گذاران و مدیران رسانه‌ملی از استودیوهای تلوبیونی نامزدهای ریاست جمهوری بازدید کردند.
معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیروهای مسلح، سیاست‌گذاران و مدیران رسانه‌ملی از استودیوهای تلوبیونی نامزدهای ریاست جمهوری بازدید کردند.
کد خبر: ۱۴۶۱۷۷۴

عدالت رسانه‌ای در قالبی نوآورانه

سردار سرتیپ پاسدار شکارچی، معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیروهای مسلح از ظرفیت‌های انتخاباتی فضای مجازی سازمان صدواسیما و استودیوهای تلوبیونی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: کاری که رسانه‌ ملی در این انتخابات کرده از خلاقیت و نوآوری برخوردار و از این رو واقعا قابل تحسین است. درباره بخشی از این تلاش‌ها اطلاع داشتیم و امروز فصل جدیدی را در حوزه تلوبیون دیدیم که کارهای ارزشمندی در آن انجام شده است. فرصت‌های بی‌نظیر و منحصربه‌فردی برای نامزدهای محترم ریاست‌جمهوری فراهم شده و این ظرفیت‌های ارزشمند، هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها، ستادها و هواداران آنها را به حداقل می‌رساند و حداکثر اثربخشی را برای خودشان و جامعه مخاطبان‌شان دارد. به نظر می‌رسد هرقدر از این فرصت بیشتر استفاده شود، مردم نسبت به نامزدها بیشتر شناخت پیدا می‌کنند. دو رویکرد می‌تواند در اینجا مطرح باشد. یکی رویکرد تبلیغاتی و دیگری رویکرد غیرتبلیغاتی که فرد بتواند عمق نظرات و برنامه‌های خود را به افکارعمومی منتقل کند. این بستر را صداوسیما در حوزه‌های مختلف اعم از مناظره، میزگردها و تبلیغات ــ که به‌صورت روزانه انجام می‌دهد ــ فراهم کرد. همچنین در بخش تلوبیون برای هر نامزد ریاست‌جمهوری یک استودیو ایجاد کرد که می‌توانند به‌صورت 24ساعته از آن استفاده کنند و عدالت در این زمینه رعایت شده است. 

رسانه جمهور

شاهید مظفری، رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه سازمان صداوسیما پس از بازدید بیان کرد: خوشحالم که امروز رسانه‌ملی، به معنای واقعی، رسانه جمهور شده و در حال حرکت به این سمت است که فرصت‌های برابر را براساس راهبرد تحولی خود در دوره جدید ایجاد کند. زمانی بود که ما هم از لحاظ کانال انتقال پیام به مخاطب و هم از لحاظ فناوری‌هایی که امکان انتقال پیام را داشت، محدودیت داشتیم. امروز در بستر رسانه‌های نوین و آنچه که فناوری‌ها برای رسانه ایجاد کرده و با راهبردهای تحولی که در دوره جدید طراحی، اتخاذ و اجرا می‌شود، این امکان فراهم شده که رسانه بتواند امکان انتخاب اصلح را فراهم کند. انتخاب اصلح زمانی محقق می‌شود که نامزدها فرصت‌های برابر داشته باشند و همه مردم بتوانند آگاهی خودشان را نسبت به ویژگی‌های هرکدام از آنها ارتقا دهند. شاکر هستیم که معاونت فضای مجازی رسانه‌ملی با تدابیر و زیرساخت‌هایی که در تلوبیون و سامانه‌هایی مثل آرا و سامانه‌های وابسته به آنها فراهم کرده، برای هر نامزد، یک زیرساخت ویژه و یک استودیو و کانال ویژه ایجاد کرده و سازمان ساترا هم این امکان را فراهم نموده که به‌صورت آی‌فریم برای تمامی نامزدها در تمامی پلتفرم‌ها این امکان وجود داشته باشد که برنامه‌ها و تبلیغات‌شان به آگاهی عموم برسد. 

وی افزود: مخاطب امروز، مخاطب نیست؛ درواقع پیامگیر فعال است که زندگی دوم خودش را در فضای مجازی می‌گذراند. در نتیجه برای این زیست‌بوم جدید، باید با شکل جدید و با ویژگی‌های جدید، تولید پیام و امکان تعامل را با مخاطب و پیامگیر فعال برقرار کنیم. امیدوارم در این مسیر (دست‌اندرکاران) بتوانند موفق‌تر از گذشته عمل کنند و در این دوره هم براساس دو اصل عدالت‌گستری و هویت‌محوری که موردنظر رئیس سازمان است، هویت ملی را با حفظ تنوع ارتقا داده، بتوانیم عدالت‌گستری کنیم و ظرفیت‌های رسانه را به‌صورت عادلانه فراهم نماییم.

ارتباط مستقیم نامزدها با مردم

حسن عابدینی، معاون امور استان‌های صداوسیما درباره فضای مجازی که در اختیار نامزدها قرار گرفته گفت: شهادت آقای رئیسی که اتفاق افتاد، ما با یک حالت خاصی مواجه شدیم و این امکان وجود نداشت که یک سال نامزدها بتوانند آرام‌آرام برنامه تبلیغاتی داشته باشند و طی این 3 ــ 2 هفته‌ای که فراهم شد، صداوسیما تمام ظرفیت خودش را در اختیار نامزدها قرار داده تا بدون هزینه‌های سنگین و بدون نصب پوستر و تراکت و مسائلی از این دست و به‌دلیل این‌که نامزدها فرصت زیادی ندارند که به استان‌ها سفر کنند، از طریق امواج رادیویی و تلویزیونی و فضایی که در تلوبیون برای آنها در نظر گرفته شده با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

بازدید مدیران و مسئولان از استودیوهای تلوبیونی

وی ادامه می‌دهد: امیدوار هستم که این تجربه خوب در آینده هم بتواند زمینه برای کاهش هزینه‌ها در حوزه تبلیغات را فراهم کند. درعین‌حال دسترسی نامزدها به مردم و همچنین دسترسی راحت مردم به هریک از نامزدها برای آشناشدن با برنامه آنها و اشراف آنها به موضوعات ملی و بین‌المللی، انتقادپذیری و استدلال در کلام و منطق در گفتار همه اینها در قالب برنامه‌هایی که تولید شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد و مردم به‌راحتی می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز به تلوبیون مراجعه و از این ظرفیتی که در اختیارشان قرار گرفته، استفاده کنند.

عابدینی در پایان هم بیان می‌کند: من واقعا به حوزه معاونت فضای مجازی، معاونت صدا و معاونت فنی تبریک می‌گویم که در یک کار هماهنگ چنین ابتکار و خلاقیتی را نشان دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها