ایرانصدا؛ رسانه نوین رادیو

ایرانصدا رسانه ای نو و بدیع است که مدیریت برنامه های کاربردی شبکه ها را بر عهده دارد. این شبکه رادیویی مخاطب را به آرشیو زمانی و برنامه های شبکه های رادیویی راهنمایی می کند و مهم تر این که شنونده یا کاربر را با بسته های صوتی به سمت و سوی علاقه مخاطب می کشاند.
کد خبر: ۱۴۶۰۷۵۰
نویسنده تیمور کوشکی - کارشناس رسانه

صنعت رادیو، صنعتی منطقی و دائمی است، جریانهای صوتی اینترنتی در بسیاری از شرایط، نقاط مشترک فراوانی با رادیوی سنتی دارند.

این سرویس زنده و همبستگی که با اتصال دائم اینترنتی همانند بیشتر رسانه های ترکیبی ارتباط خود را با مخاطب بدون نیاز و جستجو از طریق موج اف.ام برقرار می کند با نصب برنامه کاربردی آن روی تلفن همرا رادیوی شماست.

این موضوع ما را با فناوری رسانه مواجه می کند و اینکه وحدت رسانه ای را به عنوان یک پدیده کاملا نو و دیجیتال نوید می دهد. 

البته نمی توان گفت که یک رسانه شروع به فعالیت می کند و دیگری به نقطه پایانی خود رسیده است. دو کلمه رسانه و تکنولوژی را باید با یک چشم نگاه کرد. بدون شک پیشرفت یا گسترش یک فناوری را نمی توان یک رسانه جدید ارزیابی کرد.

شاید چیزی مانند رادیو ایرانصدا را یک رسانه جدید و یا شاید هم یک فناوری جدید دانست که نمی خواهد یک رسانه جدید باشد یا شاید هم یک نوع فناوری اینترنتی یا تلفنی است که مانند یک رسانه مستقل عمل می کند. 

به گونه ای که عملکرد آن شبیه همان رسانه های قدیمی است.ایرانصدا، رسانه ای نو و بدیع است که مدیریت برنامه های کاربردی شبکه ها را بر عهده دارد. این شبکه رادیویی مخاطب را به آرشیو زمانی و برنامه های شبکه های رادیویی راهنمایی می کند و مهم تر این که شنونده یا کاربر را با بسته های صوتی به سمت و سوی علاقه مخاطب می کشاند.

رادیو ایرانصدا چه در بخش برنامه های زنده و چه در حوزه آرشیو و موسیقی دستاوردهای با کیفیتی به مخاطب عرضه می کند که دسترسی محتوایی و اطلاعات و شناسنامه و جدول پخش برنامه ها همراه با بسته های فاخر جزو وظیفه ذاتی این رسانه خواهد بود.رادیو ایرانصدا در پایگاه های دعا و نغمات دینی سخنرانی های مذهبی و صدای قرآن، مخاطب را به مجموعه های متنوعی از سخنرانی های حوزویان و خطبا راهنمایی می کند و به سادگی این محتواها در دسترس مخاطب قرار می گیرد. 

مجموعه های دعا و مداحی و روضه ها، تواشیح و ابتهال و همخوانی و انتخاب هر کدام با سهولت مخاطب را به انگیزه و علاقه خود می رساند. 

این شبکه با گنجینه تلاوت های قاریان جهان اسلام و ترجمه صوتی آیات همراه با آموزش تجوید، روخوانی، روانخوانی، صوت و لحن و حفظ قرآن یک عملکرد آموزشی گویا و شیوا به مخاطبان عرضه می کند.دو پایگاه کتاب گویا و کودک با ارائه رایگان کتاب گویا آن هم با کیفیت محتوایی و فنی با راه قابل دسترسی از طریق تلفن همراه با نصب برنامه کاربردی ایرانصداست.

در نهایت در بخش کودک صدها قصه و داستان ویژه این گروه هدف همراه با هزاران موسیقی و ترانه کودکانه و صدها عنوان برنامه علمی و آموزشی وظیفه خود را در سپهر رسانه ای با موفقیت در حال گذر است.این قدم بین شبکه ها، قدمی امید بخش و آگاهی دهنده در حوزه معاونت صداست که روز بروز تلاش می کند تا بتواند بر اساس میل و مصلحت و نیاز در خدمت مخاطبان رسانه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها