یک مطالعه جدید روی دوقلوهای همسان نشان می دهد رژیم گیاهخواری می تواند سلامت قلب افراد را به شدت بهبود بخشد.
کد خبر: ۱۴۳۴۵۰۱

به گزارش جام جم آنلاین، دوقلوهایی که به مدت دو ماه رژیم گیاهخواری داشتند، در مقایسه با خواهر و برادرشان که از رژیم غذایی سالم حاوی پروتئین حیوانی استفاده می‌کردند، بهبود قابل توجهی در کلسترول، انسولین و وزن بدن داشتند.

محقق ارشد «کریستوفر گاردنر»، استاد پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، گفت: «بر اساس این نتایج و تفکر در مورد طول عمر، بیشتر ما از پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی بیشتر سود می بریم.»

به خوبی مشخص شده است که کاهش مصرف گوشت سلامت قلب را بهبود می بخشد، اما تفاوت بین شرکت کنندگان در مطالعات رژیم غذایی از نظر ژنتیک، تربیت و انتخاب سبک زندگی، نتیجه گیری قطعی را برای محققان دشوار می‌کند.

گاردنر و همکارانش تصمیم گرفتند روی دوقلوهای همسان مطالعه کنند، زیرا آنها ژنتیک یکسانی دارند، در یک خانواده بزرگ شده اند و اغلب سبک زندگی مشابهی دارند.

گاردنر در بیانیه خبری دانشگاه خاطرنشان کرد: «این مطالعه راهی پیشگامانه برای اثبات این است که رژیم گیاهخواری از رژیم غذایی همه چیزخواران معمولی سالم‌تر است.»

تیم تحقیق ۲۲ جفت از دوقلوهای همسان را برای شرکت در یک کارآزمایی بالینی مبتنی بر رژیم غذایی که از ماه می تا ژوئیه ۲۰۲۲ انجام شد، انتخاب کردند.

به یکی از قُل ها از هر جفت، رژیم غذایی گیاهخواری اختصاص داده شد و دیگری رژیم غذایی همه چیزخوار.

هر دو رژیم غذایی سالم بودند، حاوی مقدار زیادی سبزیجات، لوبیا، میوه‌ها و غلات کامل. در هر دو رژیم محدودیت مصرف قند و نشاسته تصفیه شده هم وجود داشت.

اما رژیم گیاهخواری کاملاً گیاهی بود و نه حاوی گوشت و نه محصولات حیوانی مانند تخم مرغ یا شیر بود. رژیم غذایی همه چیزخوار شامل مرغ، ماهی، تخم مرغ، پنیر، لبنیات و سایر مواد غذایی از منابع حیوانی بود.

گاردنر می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که هر کسی که رژیم گیاهخواری را انتخاب می‌کند، می‌تواند سلامت طولانی‌مدت خود را در دو ماه بهبود بخشد، که بیشترین تغییر در ماه اول مشاهده می‌شود.»

میانگین سطح کلسترول LDL بد برای گیاهخواران به طور پیوسته کاهش یافت و برای همه چیزخواران تقریباً یکسان بود.

گیاهخوارها همچنین شاهد کاهش ۲۰ درصدی سطح انسولین ناشتا بودند و به طور متوسط ۱.۸ کیلوگرم بیشتر از همه چیزخواران وزن از دست دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها