مشکل اصلی اسرائیل، مردم فلسطین است نه حماس

استیصال رژیم جعلی در مقابل جنبش آزادیبخش

از زمان شکل‌گیری عملیات طوفان‌الاقصی، باران موشک‌ و بمب بر سر مردم غزه بی‌وقفه ادامه دارد و آمار و ارقام عجیبی از حجم مهماتی که بر سر مردم مظلوم فلسطین ریخته می‌شود، منتشر شده است. اسرائیل با مظلوم‌نمایی، خود را قربانی حمله ۱۵مهر معرفی کرده و دولت‌های غربی نیز با حمایت از خیمه‌شب‌بازی صهیونیست‌ها تلاش دارند شرایط را برای سرپوش گذاشتن اسرائیل به هفت دهه جنایت فراهم کنند.
کد خبر: ۱۴۲۹۶۴۳
 
در کنار این سناریو، پروژه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی در جریان است تا میان جنبش حماس و مردم فلسطین، شکاف ایجاد کرده‌ و با ایجاد تقابل در منافع حماس و مردم فلسطین، به جنایات خود مشروعیت ببخشند. طرح درخواست‌هایی مبنی بر حضور اعضای گروه حماس در شمال غزه و درخواست از مردم این منطقه برای کوچ کردن به مناطق جنوبی در همین راستا صورت می‌گیرد. 
 
ترفندهای بی‌حاصل
با وجود تمام این ترفندها به اذعان کارشناسان و صاحب‌نظران سیاسی و نظامی، صهیونیست‌ها در مواجهه با جنبش حماس شکست سختی را متحمل شده و هیچ سناریویی برای برگرداندن ورق بازی در غزه ندارند. مهم‌ترین دلیل این شکست، به‌رغم حمایت‌های گسترده آمریکا و متحدان اروپایی از اسرائیل، رویارویی رژیم اشغالگر با جنبشی کاملا مردمی است که اسرائیل هیچ شناختی از ماهیت آن ندارد. با این‌که رسانه‌های نزدیک به صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند حماس را گروهی متفاوت از مردم فلسطین نشان دهند و حتی این جنبش آزادیبخش را تروریستی بنامند، ولی شکل جنگ اسرائیل در غزه نشان می‌دهد که آنها نیز دریافته‌اند که حماس، گروهی جدای از مردم غزه نیست و مردم فلسطین جملگی به حماس باور دارند.
 
حمایت مردم فلسطین از حماس
با گذشت بیش از سه هفته از بمباران وسیع نوار غزه، تاکنون هیچ اعتراضی علیه حماس از سوی مردم فلسطین حتی در کرانه باختری که تحت تسلط تشکیلات خودگردان است، شنیده نشده و این یعنی محبوبیت بالای مقاومت نزد مردم فلسطین و باور فلسطینی‌ها به راهبرد مبارزه مسلحانه با اشغالگران. اسرائیل به‌خوبی می‌داند که توان غلبه بر همه مردم فلسطین را ندارد و به همین دلیل در ۷۰ سال گذشته کوشیده میان فلسطینی‌ها و دیگر جوامع اسلامی اختلاف‌افکنی کند. با این حال امروز فلسطین خود را یکپارچه حامی حماس می‌بیند و همین امر شکست اسرائیل را گریزناپذیر کرده است.
 
اتهام‌زنی به ایران
در کنار تلاش آمریکا و اسرائیل برای شکاف انداختن میان مردم فلسطین، سناریو دیگری نیز به صورت موازی دنبال می‌شود و آن این‌که گروه‌های مقاومت فلسطینی از جمله حماس از بیرون مرزهای فلسطین هدایت می‌شوند. واشنگتن و رسانه‌های وابسته به کاخ سفید در هفته‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا از طریق اتهام‌زنی به تهران، جبهه جنگ را از داخل اراضی اشغالی به بیرون معطوف کرده و با تعریف دشمنی دیگر، اسرائیل را از مخمصه «مردم‌کشی» برهانند. با وجود این، هوشمندی تهران در درک ماهیت جنبش‌های مردمی و رفتار با جریانات انقلابی در جهان اسلام، این نقشه را ناکام گذاشت. حمایت مردم فلسطین از جنبش‌های آزادیبخش موضوعی نیست که مربوط به یک مقطع خاص باشد و به‌صورت مداوم در طول بیش از ۷۰ سال که از غصب سرزمین مادری‌شان می‌گذرد، همواره به دنبال آزادی این سرزمین از دست اشغالگران بوده‌اند.  نتایج یک نظرسنجی که کمتر از شش ماه قبل توسط مرکز تحقیقات سیاست و نظرسنجی فلسطین در رام‌ا... انجام شد به‌خوبی گویای نگاه فلسطینی‌ها در حمایت از جنبش‌های آزادیبخش است.  بر‌اساس نتایج این نظرسنجی که توسط روزنامه صهیونیستی جروزالم پست منتشر شد، اکثریت فلسطینی‌ها معتقدند گروه‌های مبارزی چون حماس و جهاد اسلامی بهتر از تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابل اسرائیل عمل کرده و جنگیدن با اسرائیل را گزینه بهتری می‌دانند تا ایده تشکیل دو دولت فلسطینی و یهودی. بر‌اساس این گزارش، اکثریت فلسطینی‌ها معتقدند تأسیس گروه‌های اسلامی مانند حماس و جهاد اسلامی فلسطین و مشارکت آنها در مبارزه مسلحانه علیه اسرائیل بهترین اتفاقی بود که از سال ۱۹۴۸ برای مردم فلسطین رخ داده است. همچنین تنها ۲۷‌درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از راه‌حل دو دولت حمایت و ۷۰‌درصد هم مخالف آن هستند.  علاوه بر این، ۵۲‌درصد از فلسطینی‌ها معتقدند که مبارزه مسلحانه علیه اسرائیل مؤثرترین وسیله برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و ساختن کشور فلسطین است.  در مقابل تنها ۲۱‌درصد گفتند که از دستیابی به این اهداف از طریق مذاکره حمایت می‌کنند. در این نظرسنجی ۱۲۷۰ فلسطینی شرکت کرده‌اند که نظرات آنها با مصاحبه حضوری دریافت شده است.  اکثریت قریب به‌اتفاق، معادل ۷۱‌درصد از مردم فلسطین هم حمایت خود را از تشکیل گروه‌های مسلح مانند گردان جنین، ابراز کردند. این نتایج همچنین نشان داد که اسماعیل هنیه، رهبر حماس، محبوب‌تر از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان است.
 
اسرائیل در بن‌بست
نگاهی به نظرات مردم فلسطین در طول هفت دهه گذشته اثبات می‌کند که اسرائیل حالا در برابر مردمی متحد و شهادت‌طلب قرار گرفته که جز آزادی زمین‌های خود خواسته‌ای ندارند و اشغالگران یا باید تا آخرین نفر این مردم، به جنایت و نسل‌کشی ادامه دهند یا خواسته آنان را پذیرفته و به تجاوز و اشغالگری و سرکوب خاتمه دهند. صهیونیست‌ها به‌خوبی می‌دانند که حماس و جهاداسلامی یعنی همه مردم فلسطین و آنها هیچ راهی برای ایجاد شکاف بین رزمندگان مقاومت و مردم حامی آنان ندارند و این، راز پیروزی فلسطین است؛ همان‌طور که در طول تاریخ، راز پیروزی همه جریانات آزادیبخش و استقلال‌طلب بوده است.
 
​​​​​​​کشورهای اسلامی مراقب باشند
در چنین شرایطی که صهیونیست‌ها و مقامات کشورهای غربی در کمال استیصال در حال تکرار ادعاهای خود مبنی بر تروریستی بودن حماس یا وجود اختلاف میان گروه‌های مقاومت هستند، رهبران و مقامات ارشد کشورهای عربی باید هوشیار باشند در زمینی که از سوی آمریکا و اسرائیل ایجاد شده، بازی نکنند و حرف‌های غیرمنطقی و غیرحقوقی مقامات غربی را تکرار نکنند. مردم فلسطین اعم از اعضای جنبش حماس و غیر از آن، همگی برای هویت، زندگی و سرزمین مادری و ادامه حیات خود می‌جنگند و اطلاق واژه تروریست به چنین مردمی که بیش از هفت دهه، سخت‌ترین جنایات را متحمل شده‌اند با هیچ عقل و منطق و هیچ انصافی سازگار نیست. امروز همه جریان‌های مقاومت در فلسطین مشغول این فعالیت هستند که بتوانند هویت فلسطینی خود را حفظ کنند و تا جایی که می‌توانند غاصبان سرزمین مادری خود را وادار به ترک این منطقه کنند. امروز همه جریان‌های فلسطینی با حمایت همه ملت فلسطین که در مناطق مختلف اعم از کرانه باختری، غزه و سرزمین‌های ۱۹۴۸ زندگی می‌کنند در کنار هم دست به عملیات شجاعانه و پیروزمندانه طوفان‌الاقصی زدند و تلاش برای تفرقه میان مردم فلسطین و مقصر جلوه دادن یک گروه، پروژه‌ای شکست خورده است.  در همین زمینه دولت‌های مسلمان نیز باید هوشیار باشند و به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عمل کنند که فرمودند: کشورهای اسلامی و سخنگویان سیاسی نباید در مقابل فضاسازی غربی‌ها قافیه را ببازند و با تکرار هر غلطی که آنها می‌کنند، فلسطینی‌ها را تروریست بنامند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها