مسعود ده‌نمکی این روزها مشغول ساخت‌ مجموعه رمضانی تلویزیون است

رستگاری در عالم ماورا

با مرور تاریخچه تلویزیون متوجه می‌شویم سه دهه از آغاز ساخت و پخش مجموعه‌های مناسبتی ماه رمضان در تلویزیون می‌گذرد. پخش سریال‌های ماه رمضان که البته هنوز به‌عنوان مجموعه‌های مناسبتی این ماه مطرح نشده بودند، به‌طور جسته‌گریخته اوایل دهه ۷۰ از شبکه‌های یک و دو آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۱۳۲۰۱
نویسنده فاطمه عودباشی - دبیر گروه رسانه

شروع پخش این سریال‌ها همزمان با ایام نوروز در آن سال‌ها بود و به‌همین‌دلیل نمی‌توان به‌طور قطع گفت که هدف سازندگان مجموعه‌های تلویزیونی که آن زمان روی آنتن رفتند تنها ماه رمضان بوده و درواقع مناسبتی دوجانبه، هم نوروز و هم ماه مبارک رمضان دلیل پخش سریال‌هایی بود که ساخته شده است اما به مرور زمان سریال‌های ماه رمضان رنگ‌ولعاب ویژه‌ای به خودش گرفت و ویژه این ایام تهیه و روانه آنتن شده است.

اکنون در دوره تحول رسانه‌ملی شاهد تحولات بسیاری در عرصه سریال‌سازی هستیم و با این‌که امسال دو ماه رمضان را داریم که یکی را پشت‌سر گذشته و دیگری از اواخر اسفندماه آغاز می‌شود، تولید سریال ماه‌رمضانی آغاز شده و سکاندار اولین چراغ رمضانی تلویزیون کسی نیست جز مسعود ده‌ نمکی که کارنامه‌ای درخشان در ساخت فیلم، سریال، مستند و ... دارد. او این روزها مشغول کارگردانی سریالی با نام «رستگاری» است که نه‌تنها در ژانر متفاوتی تهیه می‌شود، بلکه او دست روی موضوعی خاص گذاشته تا بتواند مخاطبان را سر سفره افطار غافلگیر کند.

به گزارش جام‌جم، مرکز سیمافیلم که تولید آثار پرمخاطب تلویزیون را در کارنامه دارد، می‌خواهد سریال جدیدی در گونه ماورایی تولید کند که سکانداری آن را به عهده مسعود ده‌نمکی گذاشته است. این سریال با نام رستگاری قرار است تولید شود.

این اثر که از تولیدات جدید رسانه‌ملی محسوب می‌شود، فیلمنامه‌اش از چندی پیش به نگارش درآمده و نکته‌قابل تامل این است که ده‌نمکی همچون ساخته‌های قبلی‌اش برای نگارش این مجموعه نظارت داشته تا فیلمنامه که سنگ‌اولیه یک بنا محسوب می‌شود از انسجام خوبی برخوردار باشد‌. ممکن است برای مخاطبان این سؤال پیش بیاید که موضوع این سریال چیست و قرار است به چه اتفاقاتی بپردازد؟

چه خبر از عالم برزخ؟
در پاسخ به این‌ سؤال علاقه‌مندان باید گفت سریال رستگاری در گونه ماورایی ساخته می‌شود و سازندگان آن قرار است از زاویه‌ای تازه به مبحث عالم برزخ و در قالب یک قصه شنیدنی و پر از گره بپردازند. ضمن این‌که اعلام شده قصه این مجموعه متفاوت‌تر از دیگر سریال‌های ماورایی است که تا امروز تولید و از شبکه‌های تلویزیون پخش شده.

ده‌نمکی، دیگر رگ‌خواب مخاطبان را خوب می‌شناسد و می‌داند آنها به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند و بر این مبنا این روزها سریال رستگاری را کارگردانی می‌کند و این سریال رمضانی را در ۳۰ قسمت جلوی دوربین برده است. تهیه‌کنندگی این سریال به عهده ده‌نمکی است و می‌خواهد یک اثر تماشایی را برای رمضان روانه آنتن کند. البته بررسی کارنامه ده‌نمکی چه در سینما و چه در تلویزیون نشان می‌دهد که او علاقه‌مند است همیشه با قصه‌های تماشایی و جذاب مخاطبان را پای کارهایش بنشاند. آخرین ساخته این کارگردان با نام «آزادی‌مشروط» پخش شد که طنز این اثر توانست مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. با توجه به‌ این‌که ده‌نمکی جزو کارگردانانی است که همیشه آثارش در سینما و تلویزیون در میان مخاطبان سروصدای زیادی به‌پا کرده، پیش‌بینی می‌شود سریال رستگاری که از زاویه‌ای تازه به عالم ماورا می‌پردازد، بتواند نظر مخاطبان زیادی را جلب کند.

لوکیشن بیمارستان
گروه سازنده رستگاری این روزها در یکی از بیمارستان‌های تهران مشغول ضبط است و بخش‌هایی از سریال را تصویربرداری می‌کند. البته مسعود ده‌نمکی از آنجا که از چند ماه پیش قصد تولید رستگاری را داشته، کار جلوه‌های‌ویژه سریال را آغاز کرده تا فرصت کافی برای ساخت جلوه‌های‌ویژه که از قرار سنگین هم هست داشته باشد. او سکانداری این بخش را به محمد امامی سپرده تا بتواند اثر خوش‌ساختی بسازد. با توجه به موضوع سریال کار ده‌نمکی در این زمینه سخت است، چراکه فضای آن برای مخاطبان کاملا متفاوت از دیگر سریال‌های ماورایی تلویزیون است.ده‌نمکی در آخرین ساخته‌اش که سریال آزادی مشروط بود از ۲۰۰ هنرمند (نقش‌های اصلی و فرعی) بهره برده بود و او اکنون در سریال رستگاری هم بازیگرانی در سنین مختلف، از پیشکسوت گرفته تا جوان انتخاب کرده تا بتواند اثر جذابی را تهیه کند. او حتی از کوچک‌ترین نقش‌ها هم نگذشته و برای‌شان هنرمند حرفه‌ای انتخاب کرده است. در این سریال محمود پاک‌نیت بازی می‌کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این هنرمند در این سریال ایفاگر نقش خاصی است.همچنین انتشار اولین عکس از این هنرمند در اتاق گریم که کنار ده‌نمکی و چهره‌پرداز و روبه‌روی آینه نشسته، نشان می‌دهد که پشت این چهره خبرهایی است و او می‌خواهد مخاطبان را غافلگیر کند و قرار نیست یک نقش معمولی را به تصویر بکشد. همچنین این موضوع هوشمندی ده‌نمکی را می‌رساند که با شناختی که از رسانه دارد این عکس را منتشر کرده است. البته در کنار پاک‌نیت بیش از ۲۰ بازیگر صاحب‌نام ایفای نقش می‌کنند که هنوز درباره آنها اطلاع‌رسانی نشده است. این نشان می‌دهد ده‌نمکی در آخرین ساخته‌اش، سریال رستگاری نه‌تنها می‌خواهد تعلیق کار را برای مخاطبان افزایش دهد، بلکه می‌خواهد اهالی رسانه را هم غافلگیر کند.

هدایتی و استادی در کنار ده نمکی
کارنامه علیرضا استادی پر از نقش‌های متفاوت است، نقش‌هایی که هر کدام حرفی برای مخاطبان داشته است. استادی تا به امروز لباس شخصیت‌های مختلف را به تن کرده است. او در آخرین ساخته ده‌نمکی به نام آزادی مشروط ایفاگر نقش طنز بوده و توانسته به خوبی از عهده آن برآید و اکنون در سریال رستگاری بازی می کند که از قرار در این سریال هم یک تجربه جدید خواهد داشت. همچنین حمیدرضا هدایتی در سریال رستگاری بازی می کند که آخرین بازی او در تلویزیون در سریال «سرجوخه» بود. او علاوه بر بازی در تلویزیون و سینما در نمایش های رادیویی هم حضور دارد. عکس انتشار یافته از او در سریال رستگاری نشان می دهد که نقش روحانی را بازی می کند و قرار است همچون علیرضا استادی نقش متفاوتی را در رستگاری ایفا کند.

کارنامه تلویزیونی مسعود ده‌نمکی

سال ۱۳۸۹ دارا و ندار
سریال دارا و ندار، روایتگر مردی به نام تیمور گلچین است. او مرد مسن، خودخواه و ثروتمندی است که تمامی دارایی‌اش را فروخته و در امر ساختمان‌سازی در دبی سرمایه‌گذاری کرده و برای همیشه به آنجا می‌رود ... .

سال ۱۳۹۳ معراجی‌ها
قرار است تعدادی از شهدای گمنام تفحص‌شده در یکی از دانشگاه‌ها دفن شوند اما گروهی از دانشجویان با تحریک استاد گنجی اقدام به آشوب می‌کنند. همین آغاز قصه‌ای می‌شود که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می‌شوند.

سال ۱۳۹۹ دادستان
عماد فاتحی که دانشجوی دانشگاه است از بالای ساختمان دانشگاه سقوط می‌کند و هنوز معلوم نیست علت سقوطش چیست. دانشجویی با سماجت سعی در افشای فساد مسئولان ازجمله نمایندگان مجلس دارد و ... .

سال ۱۴۰۱آزادی‌مشروط
داستان آزادی‌مشروط از آنجا شروع می‌شود که به‌خاطر بیماری کرونا تصمیم گرفته می‌شود چندی از زندانیان با حکم آزادی‌مشروط برای مدتی آزاد شوند تا زندان خلوت‌تر شود. به‌همین‌دلیل فردی به‌نام طاها مرادی ....

سال ۱۴۰۲رستگاری
این سریال قرار است از زاویه‌ای متفاوت و جدید به موضوع عالم ماورا بپردازد؛ قصه‌ای که برای مردم باورپذیر و قابل‌لمس باشد. این مجموعه‌ قرار است هم مخاطبان را سرگرم کند و هم آنها را به فکر وادارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها