مسعود ده‌نمکی این روزها مشغول ساخت‌ مجموعه رمضانی تلویزیون است

رستگاری در عالم ماورا

آخرین جزئیات از سریال جدید مسعود ده‌نمکی که در خط تولید قرار دارد

رستگاری سر سفره افطار

رسانه‌ملی ‌در مسیر تحولی خود تغییرات گسترده‌ای در برنامه‌ها و سریال‌ها ایجاد کرده است. بخشی از این تغییرات در سریال‌های تلویزیونی رخ داده و شاهد تولید مجموعه‌های تلویزیونی با مضامین متفاوت هستیم؛ سریال‌هایی که هرکدام از آنها رنگ‌وبوی خودش را دارد.
رسانه‌ملی ‌در مسیر تحولی خود تغییرات گسترده‌ای در برنامه‌ها و سریال‌ها ایجاد کرده است. بخشی از این تغییرات در سریال‌های تلویزیونی رخ داده و شاهد تولید مجموعه‌های تلویزیونی با مضامین متفاوت هستیم؛ سریال‌هایی که هرکدام از آنها رنگ‌وبوی خودش را دارد.
کد خبر: ۱۴۱۲۸۵۱
نویسنده فاطمه عودباشی - دبیر گروه رسانه

مسعود ده‌نمکی، کارگردان از چند ماه گذشته پیش‌تولید مجموعه تلویزیونی «رستگاری» را آغاز کرده و اکنون این سریال در خط تولید قرار گرفته است. این مجموعه تلویزیونی که از تولیدات سیمافیلم محسوب می‌شود، قرار است در ماه رمضان روانه آنتن شود و با توجه به نامی که دارد این انتظار می‌رود که فضای سریال در عالم ماورا می‌گذرد. به‌همین‌دلیل به جزئیات این سریال که از تازه‌ترین تولیدات رسانه‌ملی است، پرداخته‌ایم.

به گزارش جام‌جم، رسانه‌ملی از ابتدای دهه ۸۰ موج تازه‌ای در سریال‌های تلویزیون به‌راه‌انداخت و با تولید مجموعه‌های ماورایی نه‌تنها به تحولاتی در عرصه سریال‌سازی در ایران منجر شد، بلکه مردم با علاقه پیگیر تماشای چنین آثاری شدند و مورد توجه قرار گرفت. شاید در شروع راه این تصور نبود که این نوع سریال‌ها با اقبال بیش از اندازه مردم روبه‌رو شود اما علاقه‌مندی مخاطبان نشان داد اتفاقا چنین سریال‌هایی را دوست دارند. شروع این اتفاق در تلویزیون با سریال «کمکم کن» بود و بعد از آن سریال‌هایی با موضوع شیطان، روح، دنیای برزخ و‌... ساخته و پخش شد. اما اواسط دهه ۹۰ تعداد تولید این سریال‌ها کاهش پیدا کرد و می‌توان گفت حتی تولیدی اتفاق نیفتاد تا این‌که علیرضا افخمی دو سال پیش سریال «احضار» را برای رمضان کارگردانی کرد. اکنون از چندی پیش، مرکز سیمافیلم که تولید آثار پرمخاطب تلویزیون را در کارنامه دارد، سریال جدیدی در گونه ماورایی تولید می‌کند که سکانداری آن به‌عهده مسعود ده‌نمکی است. این سریال با نام «رستگاری» تولید می‌شود.رسانه‌ملی در مسیر تحولاتی که آغاز کرده، تلاش دارد فیلمنامه سریال‌های تلویزیونی از قوت و انسجام خوبی برخوردار باشند، زیرا فیلمنامه اولین سنگ‌بنای آثار نمایشی محسوب می‌شود که باید سازندگان به این موضوع توجه کامل داشته باشند.

ساخت جلوه‌های ویژه
سریال تلویزیونی رستگاری در گونه ماورایی ساخته می‌شود و شنیده‌های ما حاکی از آن است که این سریال قرار است از زاویه‌ای تازه به مبحث عالم برزخ و در قالب یک قصه شنیدنی و پر از گره بپردازند. ضمن این‌که اعلام شده قصه این مجموعه متفاوت‌تر از دیگر سریال‌های ماورایی است که تا امروز تولید و از شبکه‌های تلویزیون پخش شده است. ده‌نمکی به غیر از کارگردانی، تهیه‌کنندگی سریال رستگاری را هم به عهده دارد و پیگیری‌های ما به این نتیجه رسید که محمد امامی، تدوینگر از چند ماه پیش ساخت جلوه‌های ویژه این سریال را آغاز کرده است، چراکه سریال رستگاری قرار است عالم برزخ را به تصویر بکشد به‌همین‌دلیل جلوه‌های ویژه سنگین برای این اثر به‌کار برده می‌شود. همچنین پیگیری‌ها نشان می‌دهد که تولید صحنه‌های رئال سریال هم آغاز شده است. مرکز سیمافیلم قرار است با ساخت این اثر، یک قصه باورپذیر را به تصویر بکشد که بخش برزخ داستان برای مخاطبان تماشایی باشد. به‌همین‌دلیل، این موضوع کار سازندگان این اثر را سخت می‌کند. حتی شنیده‌ها حاکی از آن است که جلوه‌های ویژه این اثر با دیگر کارهای ماورایی تلویزیون متفاوت است و می‌توان منتظر یک اثر خوش‌ساخت دیگر از سیمافیلم بود.

پاک‌نیت در مسیر
محمود پاک‌نیت که از بازیگران فعال در تلویزیون محسوب می‌شود و به‌تازگی سه سریال با بازی او با نام‌های گیل‌دخت، تب‌وتاب و آتش‌وباد از تلویزیون پخش شده است، در مجموعه تلویزیونی رستگاری که ویژه ماه‌رمضان تولید می‌شود هم بازی می‌کند. او از هنرمندان پیشکسوت و توانا محسوب می‌شود که تا به امروز نقش‌های متفاوتی را بازی کرده که برای همیشه در ذهن مخاطبان باقی خواهد ماند.البته در این سریال که در ۳۰ قسمت تهیه می‌شود، بیش از ۲۰ بازیگر صاحب‌نام ایفای نقش می‌کنند. البته باید به انتظار بنشینیم که ده‌نمکی در آخرین ساخته‌اش قرار است چطور مخاطبان تلویزیون را غافلگیر کند. آخرین ساخته این کارگردان با نام «آزادی مشروط» پخش شد که ده‌نمکی در این سریال از زبان طنز بهره برده بود.این کارگردان در کارنامه‌اش سه‌گانه پرمخاطب و ماندگار «اخراجی‌ها» را دارد که حتی با ساخت «اخراجی‌ها۱» توانست به شهرت زیادی برسد. شهرت او فقط به سینما خلاصه نمی‌شود و در تلویزیون هم سریال‌های پرمخاطب ساخته است که می‌توان به معراجی‌ها، دادستان و... اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های قابل‌تامل در کارهای ده‌نمکی این است که او هم خودش را محدود به گونه خاصی از فیلمسازی نمی‌کند و علاقه‌مند است آثاری با مضامین متفاوت بسازد، به‌همین‌دلیل نگاه به مردم جامعه دارد که دغدغه‌های این روزهای‌شان چیست و بعد بر آن اساس دست به کار می‌شود. از دیگر آثار او مستند «فقر و فحشا»ست که با حاشیه‌های زیادی روبه‌رو شد. این مستند به موضوعات اجتماعی می‌پرداخت. آخرین ساخته این کارگردان به نام آزادی مشروط در فضای طنز و با موضوع کروناست.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها