گرچه ضریب بالای نفوذ اینترنت در کشورهای مختلف حالا یکی از مؤلفه‌های پیشرفت در کشورها محسوب می‌شود اما این موضوع هنوز در رابطه با چگونگی گسترش شبکه‌های اجتماعی در این کشورها قابل بحث نیست.
گرچه ضریب بالای نفوذ اینترنت در کشورهای مختلف حالا یکی از مؤلفه‌های پیشرفت در کشورها محسوب می‌شود اما این موضوع هنوز در رابطه با چگونگی گسترش شبکه‌های اجتماعی در این کشورها قابل بحث نیست.
کد خبر: ۱۴۱۲۵۶۲

به این معنا که نمی‌توان حضور بالای شهروندان یک کشور در شبکه‌های اجتماعی را ارزش‌گذاری کرد و آن‌را به بهبود احتمالی شرایط آن کشور تعمیم داد. اما در مقابل دسته‌بندی داده‌های این موضوع یعنی تعداد افراد حاضر در شبکه‌های اجتماعی هر کشوری و البته اقبال آنها به تفاوت این پلتفرم‌ها می‌تواند قدرت تحلیلی بر چرایی رفتار کاربران آن کشورها به‌دست ما بدهد. داده‌نمای امروز هم قرار است به بالا بردن قدرت تحلیل مخاطب با استفاده از داده‌های به‌دست آمده، بینجامد. البته که بازه جغرافیایی این داده‌نما محدود به منطقه خاورمیانه است چرا که قدرت مقایسه ما را با کشورهای همجوار بالاتر می‌برد؛ به این معنا که به‌هر حال به لحاظ زیستی، اقلیمی و حتی فرهنگی، مشابهت‌های بیشتری میان کشورهای این منطقه با کشورهایی همچون آسیای دور یا آمریکا و اروپا می‌توان یافت. در کنار این تشابهات می‌توان به تفاوت‌های آشکار هم با دیده تأمل نگریست. به‌عنوان مثال طبق داده‌نمای امروز، می‌توان متوجه شد ایران تنها کشوری در منطقه است که کاربران آن اقبال بالایی در استفاده از تلگرام دارند و تقریبا این آمار در هیچ‌کدام از کشورهای یاد شده به اندازه ایران نیست و اساسا می‌توان گفت این پلتفرم کمترین اقبال را میان کاربران دیگر کشورها دارد. در مقابل اما استفاده بالای آن کشورها به دو پلتفرم فیسبوک و یوتیوب است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها