«جام‌جم» از نقش رژیم صهیونیستی در اغتشاشات اخیر کشورمان گزارش می‌دهد

جنون عبری برای فرار از کابوس ایران

نخست‌وزیر تکراری و کودک‌کش رژیم صهیونیستی که هنوز نیامده گزافه‌گویی‌اش علیه ایران شروع شده از تلاش کابینه جدید خود علیه برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرده است.‌ «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی و رئیس حزب لیکود چند روز پیش توییتی منتشر کرد و مدعی شد کابینه جدید این رژیم به کار بر حذف برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۳۹۲۷۷۵
نویسنده امین صبحی - دبیر گروه سیاسی

البته نتانیاهو بارها مدعی تهدید برنامه هسته‌ای ایران برای اسرائیل و جهان شده بود و این درحالی است که مجمع عمومی سازمان ملل اخیرا قطعنامه‌ای را که از رژیم موقت صهیونیستی می‌خواهد تسلیحات اتمی خود را نابود کند، با ۱۴۹رای موافق و ۶رای مخالف تصویب کرد و فقط نمایندگان تل‌آویو، آمریکا، کانادا، میکرونزی، پالائو و لیبریا به این قطعنامه رأی منفی دادند.

رژیم صهیونیستی یکی از ۹دارنده بمب اتمی در جهان و تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیاست که در زرادخانه خود حدود ۴۰۰ کلاهک اتمی دارد و توانایی‌های اتمی این رژیم از دهه ۶۰ میلادی هنگامی که برای اولین بار بهره‌برداری از «رآکتور اتمی دیمونا» را در صحرای «نقب» آغاز کرد، موضوع اصلی ارزیابی اطلاعاتی بوده است. هرچند رژیم صهیونیستی هنوز از پذیرش تولید سلاح اتمی در تاسیسات خود امتناع می‌کند اما «مردخای وانونو» کارشناس سابق اتمی این رژیم تصاویر کلاهک اتمی رژیم اشغالگر قدس را در اواسط دهه ۸۰میلادی در اختیار رسانه‌ها قرار داد. با این وجود در هر شرایطی فکر ایران کابوس اسرائیلی‌هاست و تنها گزینه از نظر صهیونیست‌ها که ایران را از هسته‌ای‌شدن منصرف کند، حمله نظامی یا به موازات آن مشغول‌کردن جمهوری اسلامی به مسائل و بحران‌های داخلی است.

سازمان CIA در دنیای غرب، سرویس مادر است و در سال ۲۰۱۷ سیستم ارتباطی آنها در ایران افشا و توسط وزارت اطلاعات منهدم شد، با این اتفاق رئیس CIA که معاون سابق وزارت خارجه آمریکا بوده است، بخش ایران در این سازمان را منحل کرده و ماموریت CIA در ایران را به موساد واگذار کرد؛‌این اقدام یک توضیح بیشتر نداشت و آن هم این بود که هرکسی که می‌خواهد در ایران کار کند، باید زیر نظر موساد و با مجوز رژیم صهیونیستی باشد.

از سوی دیگر و به موازات این قرارگاه عبری، نوعی ناتوی اطلاعاتی از گذشته وجود داشته که هنوز هم به همان شکل باقی است و علاوه بر سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، انگلیس، آلمان و فرانسه ذیل سازمان CIA فعالیت می‌کند و همان‌طور که گفته شد، فقط بخش‌هایی از اجزای آن تغییر کرده‌است.

ماموریت موساد در ایران

با تغییرات جدید، موساد نمودار فعالیت جاسوسی خود را به‌هم ریخت و سازمان عریض و طویلی را برای ایران ایجاد کرد که ریاست آن سازمان هم به یک خانم واگذار شد که مدعی بروز انقلاب زنانه در ایران بوده است. رژیم صهیونیستی درباره مسأله ایران دو هدف راهبردی را در پیش گرفت؛ استراتژی اول توقف پیشرفت صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و استراتژی دوم توقف قدرت نظامی ایران است تا اجازه ندهد این قدرت به تراز قدرت نظامی این رژیم برسد.

خیال مرگ با هزار خنجر

از سوی دیگر یکی از راهبردهای قطعی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی، پیش‌بردن «مرگ با هزار خنجر و هزار زخم» است؛ این رژیم برای مقابله با محور مقاومت و طبق آنچه گروه‌های نیابتی ایران می‌گوید، راهبرد جدیدی را تحت عنوان «مرگ با هزار خنجر و هزار زخم» را علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است. نفتالی بنت، رئیس پیشین سازمان موساد، تابستان۱۴۰۰ در دیدار با بایدن، رئیس جمهور آمریکا، این راهبرد را اعلام کرد و از ایران به اسم «سر اُختاپوس» یاد کرد. رکن این راهبرد، نافرمانی مدنی و ایجاد جنگ داخلی و قومیتی در داخل کشور و انهدام مراکز صنعتی و اقتصادی و حتی حمله به تاسیسات هسته‌ای است؛ گزاره‌ای که در سخنان اخیر نتانیاهو هم مجدد مطرح شد و آمریکا نیز برای اجرای پلن این جریان عبری، ۱.۵میلیارد دلار در اختیار رژیم‌صهیونیستی قرار داده است.

طبق این راهبرد، مردم ایران باید به جان هم بیفتند و عملیات ترور و خرابکاری هم به عنوان مکمل آن اجرا شود. طبق راهبرد صهیونیست‌ها، باید به قدری به مردم ایران فشار وارد شود که آنها در دو جبهه وارد مخاصمه و جنگ شوند، به این معنی که جنگ با حاکمیت و مخاصمه با خودشان صورت‌بندی اصلی باشد و به اعتقاد صهیونیست‌ها در این صورت ایران مجبور است فعالیت‌های هسته‌ای و حمایت از محور مقاومت و به تعبیر رژیم صهیونیستی، گروه‌های نیابتی را فراموش کند.

با این حال به نظر می‌رسد نقش‌آفرینی صهیونیست‌ها در اغتشاشات اخیر با پیشرفت‌های ایران و تحولات منطقه‌ای و ژئوپلیتیکی در یک سال اخیر ارتباط مستقیم دارد که یکی از این عوامل تلاش دولت سیزدهم برای حرکت در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب است؛ کما این‌که رئیس‌جمهور در ابتدای کار چندین بار تأکید کرد که راهبرد اصلی‌اش پیگیری اجرا و تحقق بیانیه گام دوم است. انقلاب اسلامی الگویی برای مردم دیگر کشورهای اسلامی شده و به نوعی فلسفه تمدن «سکولار» و «لیبرال بورژوازی» غرب را به چالش کشیده و ضمن خط بطلان‌کشیدن بر نظریه «پایان تاریخ» و «جهان تک قطبی» به سرکردگی آمریکا، تمدن نوین اسلامی را روی کار آورد. از سوی دیگر، دست برتر جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای عامل دیگری است در این راستا بارها صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند که ایران به مرحله هسته‌ای‌شدن بسیار نزدیک است و فقط چند هفته با آن فاصله دارد؛ بنابراین تنها گزینه از نظر صهیونیست‌ها که ایران را از هسته‌ای‌شدن منصرف کنند، حمله نظامی یا مشغول‌کردن نظام جمهوری اسلامی ایران به مسائل و بحران‌های داخلی است. از نظر صهیونیست‌ها، ایران باید ضعیف باشد و هیچ چیز به اندازه اغتشاش و ناامنی، جمهوری اسلامی را در موضع ضعف قرار نمی‌دهد.

وحشت رژیم صهیونیستی از تحرکات کرانه باختری

همچنین افزایش عملیات نیروهای مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری، برتری حزب‌ا... علیه رژیم صهیونیستی در لبنان و بحران گذرگاه زنگه‌زور در قره‌باغ و تاثیر این کریدور انرژی بر موقعیت ژئوپلیتیکی ایران را هم باید از دیگر ابرمسأئلی دانست که رژیم تل‌آویو را بسیار روی ایران حساس کرده است. آن هم درست در شرایطی که اروپا با بحران انرژی روبه‌روست و این گذرگاه بسیار مهم و پشتیبان آذربایجان، ترکیه و رژیم صهیونیستی است.

البته نباید موضوع جنگ روسیه و اوکراین و تقویت ائتلاف جبهه مقاومت عراق در برابر جریان غربی سعودی را در موازنه جدید نادیده گرفت، چرا که تقویت و موفقیت ائتلاف گروه‌های شیعه مقاومت و حشدالشعبی بعد از تحرکات جریان صدر، به معنای پیروزی آنها در تشکیل حکومت ائتلافی عراق و همپیمان‌شدن آن با جمهوری اسلامی ایران علیه محور غربی عبری و عربی است. حتی به نظر می‌رسد تقویت مقاومت انصارا... یمن در برابر ائتلاف رژیم‌های عربستان و امارات هم در این جنون عبری موثر است و تجربه دو سال اخیر نشان داده که هرگاه انصارا... با موشک و پهپاد به تاسیسات نفتی و گازی عربستان و امارات حمله کرده؛ جریان انتقال نفت و گاز به غرب مختل شده است.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها