مدیرکل روابط‌عمومی رسانه ملی در نشست خبری برنامه بازی ویزیون:

آگاهی‌بخشی در ساخت برنامه‌ها نباید فراموش شود

نشست خبری عوامل برنامه «بازی ویزیون» روز گذشته چهارشنبه ۱۸ اسفندماه با حضور حسین قرایی مدیرکل روابط‌عمومی سازمان صداوسیما، سیدمهدی حسینی تهیه‌کننده، امین اسلام‌پناه کارگردان، ابولفضل سلطانی مجری، مصطفی صادق‌محمدی سردبیر و با اجرای حمید خواجه‌نژاد در ساختمان اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان صدا و سیما برگزار شد و مدیرکل روابط‌عمومی سازمان صداوسیما در این نشست تاکید کرد که جنبه آگاهی‌بخشی در برنامه‌سازی در حوزه نوجوانان را نباید از یاد برد و باید در کنار سرگرمی به این قشر حساس و آینده‌ساز اطلاع‌رسانی هم انجام شود.
کد خبر: ۱۳۵۸۳۲۲

به گزارش جام‌جم، حمید خواجه‌نژاد در ابتدای این برنامه با اشاره به استقبال مخاطبان از حضور عوامل برنامه «بازی ویزیون» گفت: تاکنون حدود ۳۰۰ قسمت از این برنامه پخش شده‌است و توانسته ارتباط خوبی با گروه هدف خود که نوجوانان هستند، برقرار کند. چهار فصل از این برنامه روی آنتن شبکه امید رفته و اکنون عوامل برنامه در تدارک ساخت فصل پنجم بازی ویزیون هستند.

برنامه‌های پرمخاطب برای نوجوانان

حسین قرایی، مدیرکل روابط‌عمومی سازمان صداوسیما در این نشست بیان کرد: به‌عنوان یک فرد مسؤول در حوزه فرهنگ و رسانه، دوست دارم راجع به نوجوانان کارهای بیشتری ساخته شود و درباره این قشر حساس بیش از گذشته در رسانه ملی صحبت شده و برنامه ساخته شود. نوجوانان بین ۱۲ تا ۲۰ سال خیلی حساس هستند و تاکنون فکری برای این قشر سنی نشده‌است. نوجوانان در این سن قطعا به فضای تفریح و نشاط ورود می‌کنند و تفریح هرچه مومنانه‌تر باشد، بهتر است.

وی ادامه داد: در صحبتی که با مدیر شبکه امید داشتم، ایشان با روی باز صحبت‌ها را می‌پذیرفت و قرار بر این شد که در این شبکه بیشتر به نوجوانان پرداخته شود. بازی ویزیون قطعا یکی از برنامه‌های خوب برای نوجوانان است.

قرایی ضمن قدردانی از تهیه‌کننده این برنامه اظهار کرد: باید از افرادی مثل سیدمهدی حسینی برای ساخت و ممارست در این حوزه قدردانی و تشکر کرد. بازی ویزیون جزو برنامه‌های پرمخاطب در رسانه ملی بوده‌است و مطمئنا اگر برنامه‌های دیگری هم در این حوزه ساخته شود، مخاطبان بسیاری خواهد داشت.

وی افزود: جنبه آگاهی‌بخشی در برنامه‌سازی در حوزه نوجوانان را نباید از یاد برد و باید در کنار سرگرمی به این قشر حساس و آینده‌ساز اطلاع‌رسانی هم انجام شود. قاری، ادیب، برنامه‌ساز، فیزیکدان، پزشک، همه این عزیزان در کشور دغدغه نوجوانان را دارند. سنی که انسان در حال شکل‌گیری است.

مدیرکل روابط‌عمومی سازمان صداوسیما افزود: در کنار بازی ویزیون برنامه‌های دیگری هم بسازید، من به‌شخصه حامی این نوع برنامه‌ها هستم. در دورترین نقاط کشور هم بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری وجود دارد و باید برای هدفمند کردن آنها برنامه بسازیم.

وی در پایان صحبت‌هایش ضمن قدردانی از عوامل برنامه به آنها کتابی درباره حاج قاسم سلیمانی اهدا کرد و گفت: امیدوارم که برنامه‌ای با نگاه به زندگی حاج‌قاسم بسازید و مطمئنم که برنامه‌ای بسیار پرمخاطب خواهد بود. از شما به‌عنوان برنامه‌سازان در رسانه ملی می‌خواهم که نگاه فرهنگی حاج‌قاسم سلیمانی را وارد فضای فرهنگی جامعه کنید. از نقدها نهراسید و شتاب بگیرید و ایمان داشته باشید که خداوند هم همراه شما خواهد بود. در کنار تعریف‌ها حرف‌های منتقدان را هم بشنوید تا رشد بیشتری داشته باشید.

بعد سرگرمی تنها ملاک نیست

سیدمهدی حسینی، تهیه‌کننده بازی ویزیون گفت: در شروع کار این بحث مطرح بود که آیا ساخت چنین برنامه‌ای با محوریت بازی‌های ویدئویی کار درستی است یا خیر. بر اساس تحقیقاتی که انجام شد به این نکته دست پیدا کردیم درصد زیادی از نوجوانان این بازی‌های ویدئویی را انجام می‌دهند. به همین دلیل به ساخت برنامه‌ای در این حوزه ورود کرده و سعی داشتیم برای مخاطبان آگاهی‌سازی کنیم. برنامه بازی ویزیون پربیینده‌ترین برنامه نوجوان در سازمان صداوسیما شده‌است و این موضوع برای ما جای مسرت و خوشحالی دارد اما سعی کردیم این برنامه در هر فصل پیشرفتی نسبت به فصل گذشته داشته باشد. فصل پنجم هم در همین راستا و اهداف ساخته خواهد شد، بخش‌هایی اصلاح و بخش‌هایی به این فصل برنامه اضافه می‌شود. بازخوردهای خوبی امروز در روابط‌عمومی ۱۶۲ داشتیم و مخاطبان به برنامه اظهار لطف داشتند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: سعی ما در بازی ویزیون این بوده که برنامه‌ای بامحتوا تولید کنیم، مصادیق متعددی در این چهار فصل وجود داشته و ما سعی کردیم فقط بُعد سرگرمی بازی‌ها را در نظر نگیریم. سؤالات امروز در ۱۶۲، بیشتر در فضای بازی‌های پرطرفدار بود. لبه باریکی بین جذابیت و بازی‌هایی با محدوده سنی وجود دارد و سعی کردیم در این برنامه فقط به بازی‌های پرمخاطب نپردازیم. حساسیت‌ها راجع به موضوع بازی‌های آنلاین بسیار زیاد است و ورود به این نوع بازی‌ها برای ما حاشیه دارد.

بازی‌های گروهی و خانوادگی

امین اسلام‌پناه، کارگردان بازی ویزیون در این نشست اظهار کرد: در بازی ویزیون بیشتر به معرفی بازی‌های گروهی و خانوادگی پرداختیم و سعی کردیم تا بازی‌هایی را معرفی کنیم که نوجوانان از فضای صرفا تک‌نفره خارج شوند و در کنار خانواده باشند. در فصل آینده قصد داریم فلسفه بازی‌های ویدئویی را پیگیری کنیم و این‌که بازی‌ها بر چه اساسی ساخته می‌شوند. ما به کمک دوستان در این برنامه پیشینه تاریخی هر بازی را به مخاطبان ارائه می‌دهیم.

مصطفی صادق‌محمدی، سردبیر بازی ویزیون بیان کرد: ما نمی‌توانیم و قصد هم نداریم در مقابل جریان بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری بایستیم اما می‌توانیم به آن جهت دهیم. در دنیای بازی‌های ویدئویی به‌دلیل گستردگی ولنگاری هم وجود دارد، یکی از اهداف برنامه بازی ویزیون دادن اطلاعات درست درباره بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی به مخاطبان است. قشر زیادی از مخاطبان در سنین حساس و رشد هستند، سعی کردیم درباره این بازی‌ها آگاهی‌رسانی درست به آنها دهیم. سعی کردیم در این برنامه درباره میزان بازی و مدت زمانی که در روز به آن اختصاص می‌دهند با نوجوانان صحبت کنیم. بازتاب اهداف ما در بخش‌های مختلف برنامه نمایان است و سعی کردیم صرفا به معرفی بازی‌ها نپردازیم بلکه درباره هر بازی برای مخاطبان توضیحاتی ارائه دهیم.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: رواج بازی‌های آنلاین باعث کلاهبرداری شده‌است. در نسل اخیر بازی‌های کنسول کاملا آنلاین هستند. برنامه بازی ویزیون بیشتر به بازی‌های آفلاین و بازی‌هایی که نیاز به پرداخت ندارند، می‌پردازد. بازی‌های آنلاین گستردگی زیادی دارد اما این بازی‌ها در برخی مواقع به‌دلیل جابه‌جایی مالی با مشکلاتی همراه بوده‌است.

شنیدن صدای مخاطبان

در ادامه ابوالفضل سلطانی، مجری برنامه بازی ویزیون گفت: طی سال‌ها اجرا با مخاطبان از طریق پیامک در ارتباط بودم اما شنیدن صدای مخاطبان در ۱۶۲ برای من بسیار جذاب بود. شنیدن صدای مخاطبان و نکاتی که داشتند حس خوبی را به ما منتقل کرد و قطعا از نقطه نظرات مخاطبان در فصل پنجم برای بهتر شدن برنامه استفاده خواهیم کرد. برنامه بازی ویزیون برای همه اقشار جامعه است و پدر و مادرها هم این برنامه را می‌بینند و آن را دنبال می‌کنند. در این برنامه سعی ما بر این است که به والدین درباره بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری آموزش لازم را داده و از محتوای این بازی‌ها آنها را مطلع کنیم.

احمدرضا معراجی/رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها