زندگی در هر وهله از زمان دارای پستی بلندی هایی می باشد. در برخی از بخش های زندگی ممکن است شما روز های پر استرس و اضطرابی را تجربه کنید و یا با مشکلات مختلفی سر و کله بزنید.
کد خبر: ۱۳۴۹۲۰۳
این احساسات ناخوشایند می تواند علت های مختلفی داشته باشد مثل مشکلات شغلی، مشکلات اقتصادی، از دست دادن عزیز و... که در برخی از مواقع افراد با این مشکلات کنار آمده و به حالت طبیعی خود باز می گردند و در برخی دیگر از مواقع افراد نمی توانند با این مشکلات کنار بیایند و دچار آسیب های روحی و روانی می شوند.

در این مواقع برای اینکه این دسته از افراد بتوانند با مشکلات و مصیبت های به وجود آمده کنار بیایند، به کمک فرد دیگری نیاز دارند. این فرد با علم و دانشی که داراست کمک بسزایی را به این افراد می کند تا آنها بتوانند خودشان را پیدا کنند و به حالت طبیعی شان باز گردند. این افراد متخصص، روانشناس یا مشاور نام دارند که با علم و آگاهی که در زمینه روحیات انسان دارند، می توانند بهترین انتخاب برای افرادی که دچار بیماری های روحی شده اند، باشند. ما در این مقاله کوتاه می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چه کسانی واقعا نیاز به مشاور دارند؟ تا پایان این مقاله همراه ما باشید؛ چرا که ممکن است شما هم با خود بگویید من که به مشاور نیازی ندارم.
 
چه کسانی به مشاوره نیاز دارند؟

البته برخی از دیگر از انواع  مشاوره ها نیز در راستای کاهش وزن، تحصیل، کسب و کار و... می باشد که افراد با توجه به هدفشان وقت مشاوره ای را رزرو می کنند. یکی از محبوب ترین مشاوره ها در بین انواع آن، مشاوره لاغری می باشد. خب همانطور که معلوم است، اکثر افراد به دنبال خوش هیکل شدن و زیبا شدن هستند.
 

چه زمانی باید به روانشناس مراجعه کنیم؟


همانطور که گفتیم، گاهی ممکن است احساس کنیم در مسیر درستی قرار نگرفته ایم و انرژی های منفی، افکار نادرست و... اطراف ما را پر کرده اند. برای خلاصی از این شرایط و ورود به شرایط طبیعی نیاز داریم تا کسی دستمان را بگیرد و با راهنمایی های خود ما را به جهت مثبتی سوق دهد. افرادی که به روانشناس احتیاج دارند تا بتوانند شرایط را برای خودشان آسان و مناسب کنند عبارت است از:
 

افت عملکرد تحصیلی یا شغلی


یکی از عواملی که نشان دهنده مشکلات عاطفی یا روانی می باشد، افت تحصیلی یا شغلی می باشد. مشکلات عاطفی یا مشکلاتی که مربوط به سلامت روان افراد است بر روی تمرکز، توجه، حافظه، انرژی و... آنها تاثیر می گذارد و موجب می شود که آنها در محل کار یا محل تحصیل شان دلسرد و بی علاقه شوند. این مورد موجب می شود که به مرور زمان افراد با افت تحصیلی و شغلی روبرو شده و مشکلات عاطفی جدیدی را برای آن به وجود آورد. در صورتی که شغل فرد با سلامتی افراد دیگر در ارتباط باشد، قطعا خطرات بیشتری را برای او در بر خواهد داشت.

در این مواقع فرد باید برای کنترل احساسات و عواطف خود و برگشت به حالت عادی به مشاور و روانشناس مراجعه نماید.
چه کسانی به مشاوره نیاز دارند؟

تنظیم نکردن احساسات


یکی دیگر از مواردی که نشان می دهد که ما به یک مشاور نیاز داریم، عدم کنترل احساسات مان است. همه ما در برخی از مراحل زندگی احساسات متفاوتی را خواهیم داشت. احساس غم، شادی، استرس و... که پس از عبور از آن مرحله به حالت عادی خودمان باز میگردیم؛ اما ممکن است در این وهله اتفاقات دیگری رخ دهد که اجازه بازگشت به حالت عادی مان را ندهد. خشم و عصبانیت زیاد می تواند یکی از علت های بروز افسردگی باشد. معمولا این ویژگی در مردان کمی پیچیده تر از زنان می باشد.

عدم کنترل خشم، می تواند موجب بروز احساسات و افکار منفی در ما شود و احساسات یاس و نا امیدی را در ما تقویت نماید. در این مواقع اعتماد به نفس و عزت نفس افراد بسیار کاهش می یابد و آنها باید نسبت به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس اقدامات لازم را انجام دهند. در این هنگام تنها فردی که می تواند به بازگشت این افراد و درمان افسردگی کمک کند، روانشناس می باشد.
 

تجربه ضربه روانی


برخی از افراد که تجربیات ناخوشایندی را در زندگی خود دارند مانند سو استفاده جسمی، جنسی و... ضربات روحی سختی خورده اند و نیاز دارند تا برای بهبود حال روانی شان با یک روانشناس و مشاور صحبت نمایند. روان درمانی به این افراد کمک می کند تا بتوانند امنیت از دست رفته شان را باز گردانند و خود را در فضایی مطمئن و به دور از قضاوت ها قرار دهند.
چه کسانی به مشاوره نیاز دارند؟

بروز مشکلات در ایجاد روابط جدید


یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند از نشانه های ضربات روحی افراد باشد، وجود مشکل در بر قراری ارتباط، حفظ رابطه ها و... می باشد. معمولا روحیات ما بر تمامی فاکتور های زندگی تاثیر می گذارد. فردی که با مشکل روحی دسته و پنجه نرم می کند، به مرور زمان از نزدیکان خود دوری می کند، احساس امنیت خود را در روابطش با دیگران از دست می دهد و یا ممکن است بیش از حد برای جلب حمایت دیگران به آنها وابسته شود، علاوه بر این ممکن است به فردی منزوی نیز تبدیل شود. تمامی این موارد موجب می شود که فرد در بر قراری ارتباط با دیگران دچار مشکل شده و جسارت کلامش را از دست بدهد. به همین خاطر بهتر است که هر چه زود تر به مشاور یا روانشناس مراجعه کند و با مشاوره خانواده یا مشاوره فردی این مشکلات را در خود حل نماید.
 

سوگواری بی پایان


این مشکل زمانی به وجود می آید که فرد یکی از عزیزترین اعضای خانواده اش را از دست می دهد. ممکن است وی از همسر جدا شود، مادر یا پدرش را از دست بدهد و یا کودک تازه متولد شده اش زنده نماند. تمامی این موارد موجب می شود که فرد احساس غم و اندوه بسیار زیادی را متحمل شود و نتواند از این غم و اندوه بیرون بیاید. در این مواقع اگر وی فردی را داشته باشد که احساسات خود را با وی در میان گذارد، می تواند وضعیت خود را عادی کند؛ اما اگر فرد کسی را نداشته باشد که با وی سخن بگوید، نمی تواند از این مصیبت ها بیرون بیاید و با این غم و اندوه مقابله کند.

در این موقعیت ها، فرد به یک مشاور نیاز دارد که حرف های او را گوش دهد و بتواند در این زمینه راهنمایی های مناسبی را به وی کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها