نرم افزار حسابداری ابری یا ویندوزی؟ کدام برای کسب‌و‌کار شما بهتر است؟

راهکار ابری یکی از فناوری‌های محبوب در چند سال اخیر است و به دلیل امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، در صنایع مختلف نقشی بنیادی را برعهده گرفته‌است. یکی از ویژگی‌های مهم فناوری ابری، هزینه پایین برای بهره بردن از امکانات آن است و همین ویژگی آن را به گزینه مناسبی برای کسب‌و‌کارهای کوچک تبدیل کرده‌است.
کد خبر: ۱۳۴۸۲۸۳
 
نرم افزار حسابداری ابری یا ویندوزی؟ کدام برای کسب‌و‌کار شما بهتر است؟
 
مهم‌ترین مزیت راهکار ابری، دسترسی سریع و راحت به داده‌ها و اطلاعات یعنی همان نیاز اساسی دنیای مدرن امروز است. در دسترس بودن مداوم اطلاعات و گزارش‌های مالی، نیاز مهم مدیران برای تصمیم‌گیری است که راهکار ابری در پاسخ به این نیاز وارد دنیای حسابداری شده‌است. اما با وجود مزیت‌های متعددی که نرم افزار آنلاین در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، همچنان تعداد زیادی از کسب‌و‌کارها به استفاده از نرم افزار حسابداری ویندوزی تمایل دارند. در ادامه قصد داریم در مورد اینکه کدام نرم افزار برای کسب‌و‌کار شما مناسب‌تر است، صحبت کنیم.
 

برای خرید بهترین نرم افزار حسابداری به چه مواردی باید توجه کرد؟


امروزه نرم افزارهای حسابداری متعددی در بازار وجود دارد که تقریبا امکانات مشابهی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. اما زمانی که به عنوان کاربر نرم افزار حسابداری اطلاعات خود را در آن ثبت می‌کنید و گزارش‌های مالی مختلفی را تهیه می‌کنید متوجه اهمیت امکانات و خدمات ارائه شده توسط شرکت عرضه کننده نرم افزار می‌شوید. به همین دلیل برای خرید بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب‌و‌کار خود می‌بایست امکانات و خدماتی که شرکت ارائه دهنده نرم افزار برای کاربران خود در نظر گرفته‌است را با نیازهای کسب‌و‌کار خود و بودجه مورد نظر مقایسه کنید.

بررسی کردن شباهت‌ها و تفاوت‌های نرم افزار حسابداری آنلاین و ویندوزی می‌تواند راهنمای عمل ساده‌ای برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری باشد.
 
در ادامه تفاوت‌ها و شباهت های نرم افزار ویندوزی و ابری را بررسی می‌کنیم.
 

شباهت‌های نرم افزار حسابداری آنلاین و ویندوزی


نرم افزار حسابداری برای ساده کردن امور حسابداری و مالی شرکت‌ها طراحی شده‌اند. بنابراین وجه مشترک همه آنها ثبت داده‌های مالی در بخش‌های مرتبط مانند بانک و چک، فاکتورهای خرید و فروش، حقوق و دستمزد، انبار و تولید است. مهم‌تر از ثبت تراکنش‌های مالی تهیه گزارش‌های مالی و مالیاتی است که لازمه آن رعایت استانداردهای حسابداری به هنگام ثبت آنها است. درنتیجه در کنار بررسی امکانات حسابداری نرم افزار بهتر است رعایت استانداردهای حسابداری در فرایند ثبت داده‌ها را نیز بررسی کنید تا به هنگام تهیه گزارش‌های مالی و مالیاتی مختلف دچار دردسر نشوید.
 
 

نرم افزار حسابداری ابری یا ویندوزی؟ کدام برای کسب‌و‌کار شما بهتر است؟


تفاوت‌های نرم افزار حسابداری آنلاین و ویندوزی

 
تقریبا امکانات حسابداری یکسانی در نرم افزار حسابداری آنلاین و ویندوزی وجود دارد و وجه تمایز این دو بیشتر مربوط به نحوه دسترسی به محیط نرم افزار، ذخیره کردن اطلاعات و بودجه خرید آنها می‌شود.
 
 

هزینه خرید نرم افزار حسابداری آنلاین (ابری) و ویندوزی

برای استفاده از امکانات نرم افزار حسابداری ویندوزی باید هزینه نسخه مد نظر را همان ابتدا پرداخت کنید که به همراه فایل نصب نرم افزار یک قفل نیز دریافت می‌کنید. در صورت داشتن این قفل، نرم افزار روی سیستم شما اجرا می‌شود و می‌توانید از اطلاعات مالی خود نسخه پشتیبان یا همان بک‌آپ تهیه کنید. اما در نرم افزار آنلاین برای استفاده از امکانات حسابداری نرم افزار تنها حق اشتراک ماهیانه می‌پردازید و قطعا این هزینه بسیار پایین‌تر از هزینه خرید نسخه نرم افزار ویندوزی است.
 
 

تعداد کاربران در نرم افزار حسابداری آنلاین (ابری) و ویندوزی

 
در نسخه‌های ویندوزی برای هر کاربر باید یک قفل مخصوص تهیه کنید و به همین دلیل است که اغلب نسخه‌های ویندوزی با محدودیت تعداد کاربران مواجه هستند. در مقابل نرم افزارهای مبتنی بر فضای ابر با این محدودیت روبه‌رو نبوده و تعداد کاربران بیشتری می‌توانند به طور همزمان از محیط نرم افزار استفاده کنند.
 

محدودیت در دسترسی به محیط نرم افزار

این تفاوت در پاسخ به سوال حسابداری آنلاین چیست؟ کاملا مشخص است. بنا به تعریف حسابداری آنلاین، دسترسی به نرم افزار حسابداری ابری از طریق اینترنت و بدون وابستگی به سیستمی خاص امکان‌پذیر است. درنتیجه این مزیت برای کاربران نرم افزار ابری وجود دارد که بدون محدودیت زمانی و مکانی به اطلاعات مالی ثبت شده در نرم افزار دسترسی داشته باشند.

این در حالی‌است که در نرم افزارهای ویندوزی باید از سیستم مخصوصی که نرم افزار روی آن نصب است، استفاده شود که استفاده از سیستم واحد محدودیت‌هایی را برای کاربران به همراه دارد.
 

امنیت داده‌های مالی در نرم افزار حسابداری آنلاین و ویندوزی

تفاوت بسیار مهم نرم افزارهای ویندوزی و ابری با یکدیگر در نحوه ذخیره کردن اطلاعات است. در نرم افزارهای آنلاین که مبتنی بر ابر هستند، تمام اطلاعات در فضای ابری ثبت و ذخیره می‌شوند که امنیت بالاتری نسبت به نسخه‌های ویندوزی دارد. زیرا شما می‌توانید در زمانهای دلخواه از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و اتفاقاتی مانند مفقود شدن قفل، خراب شدن سیستم که در نسخه‌های ویندوزی مطرح هستند؛ به اطلاعات مالی شما آسیب نمی‌رساند.

اما باید توجه داشته باشید که ذخیره اطلاعات روی فضای ابری هم خطراتی مانند هک و سرقت اطلاعات را در بر خواهد داشت در حالی که به لحاظ سرقت اطلاعات نرم افزار های ویندوزی در شرایط بهتری قرار دارند.

اهمیت خدمات پشتیبانی برای کسب‌و‌کارها


خرید نرم افزار حسابداری را می‌توان مشابه خرید یک کالا از فروشگاه‌های اینترنتی دانست.

فروشگاه های اینترنتی کالای مشابهی را میفروشند اما چرا با به برخی اعتماد داریم و فقط از آن ها خرید میکنیم؟!

چون در فروشگاه‌های اینترنتی با وجود اینکه ممکن است کالا یکسان باشد ولی نوع خدمات و مدت زمان تحویل کالا و پشتیبانی با یکدیگر بسیار متفاوت است. در واقع همین تفاوت در خدمات و پشتیبانی است که باعث ایجاد حس اعتماد و تمایز بین فروشگاه‌های مختلف می‌شود. در نرم افزار حسابداری نیز همانند خرید از فروشگاه‌های اینترنتی نوع خدمات ارائه شده و پشتیبانی نرم افزار معیاری مهم برای انتخاب است.

نرم افزار حسابداری پارمیس که انواع نرم افزارهای شرکتی، تولیدی و فروشگاهی ویندوزی را به کاربران خود عرضه می‌کند، جهت تامین تمام نیازهای کاربران خود به تولید نرم افزارهای مالی یکپارچه آنلاین نیز روی آورده‌است.

وجه تمایز نرم افزارهای پارمیس با دیگر نرم افزارها در خدمات پشتیبانی است که به کاربران خود ارائه می‌کند. با خرید نرم افزارهای پارمیس به مدت یکسال آموزش نرم افزار و خدمات پشتیبانی به صورت رایگان به شما ارائه می‌شود.

از مهم‌ترین خدمات پشتیبانی این شرکت به روز رسانی مداوم و اضافه کردن امکانات جدید متناسب با نیازهای جدید کسب‌و‌کار شماست.

برای آشنایی با ویژگی‌های کامل راهکار ابری نرم افزار حسابداری پارمیس (پارمیس 360) و مشاهده دمو رایگان با این شماره 87759999-021 تماس بگیرید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها