کارگردان و بازیگران سریال «روزگار جوانی» با حضور در جام‌جم به سؤالات ما پاسخ دادند

روزگار جوان‌های امروزی

گفتگو با اصغر توسلی ، کارگردان فصل جدید روزگار جوانی

احتمال ساخته‌شدن فصل‌های بعد وجود دارد

اصغر توسلی را بسیاری با سریال «روزگار جوانی» می‌شناسند؛ سریالی كه در دوره خود بسیار پربیننده شد و به دلیل ساختار و محتوای خاص آن مورد اقبال طیف جوان و حتی مخاطب عام و خاص قرار گرفت.
اصغر توسلی را بسیاری با سریال «روزگار جوانی» می‌شناسند؛ سریالی كه در دوره خود بسیار پربیننده شد و به دلیل ساختار و محتوای خاص آن مورد اقبال طیف جوان و حتی مخاطب عام و خاص قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۴۲۵۲۷

توسلی ابتدا تهیه‌کننده سریال روزگار جوانی بود و شاپور قریب، اولین كارگردان این اثر بود. در اولین فصل اصغر فرهادی نیز نویسنده این سریال بود و در فصل‌های بعد علی‌ اکبر تحویلیان، نویسندگی سریال را به‌عهده داشت كه ازجمله نویسندگان فصل جدید هم است.

اصغر توسلی كه بعد از ۱۳قسمت ادامه فصل اول روزگار جوانی و فصل دوم آن را ساخت، سریالی هم درباره دختران جوان تولید كرد و بعد از یكی دو سریال تا سال‌ها كاری به تولید نرساند و حالا با فصل جدید این سریال چند روزی است به تلویزیون برگشته است.

چرا با این كه بازیگران فصل‌های قبل نیستند، نام سریال روزگار جوانی است؟

روزگار جوانی همیشه هست پیش از این هم بوده و ۵۰ سال دیگر برای جوانان همان زمان هم روزگار جوانی خواهد بود. آن زمان هم من از ۷۰ نفر تست گرفتم كه آن پنج نفر درآمدند. در زمان تولید این فصل از بیشتر از ۱۰۰ نفر تست گرفتیم تا به این افراد رسیدیم. اینها كه برای این فصل انتخاب‌شده‌اند، بچه‌های اهل دانش و تحصیلكرده این رشته هستند. اینها تئاتری‌اند و حتی كارهای كوچك سینمایی هم داشته‌اند. امیدوارم اندازه همان بازیگران فصل‌های قبلی و حتی شاید بیشتر دیده شوند.

آنچه باعث می‌شود نخ تسبیح این چند فصل در سریال باشد، چیست؟

بیوك میرزایی در این سریال نقش صاحبخانه‌ای را دارد كه خانه‌اش را به این جوانان اجاره داده و حالا ما قصه‌های این بچه‌ها را می‌بینیم. این خط ارتباطی فصل‌های قبلی روزگار جوانی با فصل جدید است و در فصل‌های قبل هم بیوك میرزایی در سریال حضور داشت. نریشنی داریم كه در فصل‌های قبل هم بود و آن‌هم نخ تسبیح دیگری برای ارتباط با فصل‌های قبل است.

می‌توانید به محورهای این فصل از سریال هم اشاره‌کنید، چون سریال‌های مرتبط با جوانان بیشتر حول ازدواج ، اعتیاد و مسائل كلی و كلیشه‌ای ساخته می‌شود.

اتفاقا سریال ما درباره این مسائل نیست. در این فصل همه مسائل بچه‌های امروز را می‌بینیم از فضای مجازی تا دیگر معضلات و همه غم‌ها و غصه‌هایی كه جوانان امروز دارند.

فكر می‌كنید می‌توان به دغدغه‌های جوانان امروز با واقعیت‌هایی كه در جامعه وجود دارد در تلویزیون پرداخت؟

دغدغه‌ها خیلی زیاد است اما ۵۰سال است در این تلویزیون کارکرده و یاد گرفته‌ام كه چقدر بگویم و چگونه بگویم كه به‌نوعی این دغدغه‌ها بیان شود.البته نمی‌گویم تمام این دغدغه‌ها را می‌گوییم بلكه بنا داریم بخشی از دغدغه‌های اصلی‌تر آنها را بیان كنیم. تلاش كردیم حین گفتن این دغدغه‌ها حال مخاطب را هم خوب كنیم.

می‌توانید به برخی از این محورها كه هنوز هم پخش نشده، اشاره‌ کنید؟

بچه‌ها دریکی از قصه‌ها برای پخش نذری می‌روند اما سراغ مكان‌های معمول نمی‌روند بلكه زیر پل پارک‌وی و آنجا كه كودكان كار وجود دارند، می‌روند. سه تا از قصه‌های ما به بچه‌های كار مرتبط می‌شود و همچنین در ادامه می‌بینیم برخی از این بچه‌های كار، زندگی‌شان زندگی همین شخصیت‌های اصلی سریال است. ما به‌این‌ترتیب داخل زندگی شخصیت‌ها می‌رویم.

این سریال در چند قسمت پخش می‌شود؟

قرار بود سریال را طولانی‌تر كنیم ولی فعلا فاز اول را در ۲۸قسمت می‌بندیم و اگر لازم شد و فكر كردیم مناسب است، كار را ادامه می‌دهیم.

ضمیمه قاب کوچک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها