مهاجم برزیلی رئال‌ مادرید: اسپانیایی‌ها نژادپرست هستند

ببینید | اشک ریختن وینیسیوس هنگام توهین هواداران والنسیا

تیم ملی فوتبال انگلیس با شکست مقابل ایتالیا در ضربات پنالتی در خاک خودش نتوانست قهرمان اروپا شود. انگلیسی ها در ضیافت پنالتی ها سه ضربه پنالتی را از دست دادند تا ایتالیا جام را با خودش به رم ببرد.
کد خبر: ۱۳۲۶۱۲۳

به گزارش جام جم آنلاین ، جیدون سانچو، مارکوس راشفورد و بوکایو ساکا سه بازیکنی بودند که ضربات پنالتی خود را گل نکردند تا به این ترتیب با شکست انگلیسی ها ، جام قهرمانی یورو 2020 به رم برود.

هر سه بازیکنی که ضربات خود را هدر دادند از قضا انگلیسی هستند. اولی یعنی جیدون سانچو که 21 سال دارد اصالتا انگلیسی نیست و از پدر و مادری اهل کشور ترینیدادو توباگو است.

دومی یعنی مارکوس راشفورد نیز اصالتی غیرانگلیسی دارد. اصالت او به جزیره سنت کیتس در دریای کارائیب برمی گردد.

سومین بازیکن یعنی بوکایو ساکا هم غیرانگلیسی به شمار می رود. والدین او از کشور آفریقایی نیجریه به انگلیس مهاجرت کرده اند.

بعد از شکست انگلیس در ضربات پنالتی سیل حملات و توهین های نژادپرستانه به سمت این سه بازیکن روانه شد.

اکنون نژادپرستی به شکل مدرنی خود را نشان می دهد. دیگر زمان اینکه مستقیما یک فرد رنگین پوست را با محرومیت های مختلف اجتماعی روبرو می کردند گذشته است. اما اکنون اوضاع به شکل دیگری پیش می رود.

 

ایموجی های مورددار

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی در پلتفرم های مختلف نظیر توئیتر و اینستاگرام با انبوهی از ایموجی های میمون به این سه بازیکن حمله کردند.

اکنون ایموجی میمون یکی از مصادیق نژادپرستی محسوب می شود و به کار بردن آن در رابطه با یک شخص رنگین پوست در واقع ارتکاب به نژادپرستی است.

در واقع در ساعات اخیر میلیاردها ایموجی میمون در رابطه با این سه بازیکن رنگین پوست پست شده است.

این بخشی از یک جریان نژادپرستانه مدرن است. اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود. به کار بردن ایموجی های نظیر موز، سر گاو و یا ایموجی های غیرمحترمانه دیگری نیز بخشی از حمله نژادپرستانه به این سه بازیکن رنگین پوست بود.

در فوتبال جهان هنوز هواداران بسیار زیادی هستند که به محض ناکامی تیمشان چیزی جز حمله نژادپرستانه آنها را آرام نمی کند.

 

از کجا می آیی؟

اما در رابطه با سه بازیکن رنگین پوستی که مقابل ایتالیا ضربات پنالتی را از دست دادند همه چیز فقط به ایموجی ها و یا کلمات زشت و نژادپرستانه ای همچون سیاه احمق ، سیاه زشت، و ... خلاصه نمی شد.

کاربران نژادپرست به اصالت این بازیکنان نیز توهین کردند.

بخش زیادی از این کامنت ها و نظرات و تویئت ها از ساکا خواستند که به کشورش نیجریه برگردد.

راشفورد و سانچو هم از نظر کاربران نژادپرست باید به جزیره سنت کیتس و کشور ترینیدادو توباگو تبعید شوند!

 

اگر هری کین هدر می داد...

هری کین بازیکن تیم ملی فوتبال انگلیس در ضربات پنالتی شب گذشته موفق شد ضربه خود را وارد دروازه ایتالیا کند اما این برای قهرمانی تیمش کافی نبود. اما اگر او هم مانند آن سه تای دیگر ضربه اش را گل نمی کرد چه اتفاقی می افتاد؟ آیا کاربران برایش ایموجی میمون میگذاشتند؟ خیر، قطعا چنین اتفاقی نمی افتاد.

هری کین نیز اصالتی ایرلندی دارد. به هر حال او یک بریتانیایی است بنابراین هواداران تیم ملی فوتبال انگلیس هرگز از او نمی خواستند که به ایرلند برگردد. دعوت به کشورهایی که یک بازیکن از آنجا می آید و یا اصالتش به آنجا مربوط می شود فقط اختصاص به کشورهای آسیایی  و آفریقایی و جزایر کوچک و کم جمعیت دارد.

 

تیم ملی مهاجران

اتفاقی که در ساعات اخیر رخ داده شدیدترین نوع نژادپرستی در طول برگزاری رقابت های یورو 2020 بود. اما قبل از اتفاقات مربوط به سه بازیکن رنگین پوست انگلیس نیز تیم ملی فرانسه هم با حملاتی مشابه روبرو شده بود. آنها مدعی قهرمانی بودند اما در مرحله حذفی کنار رفتند.

این تیم مملو از بازیکنان رنگین پوستی است که اکثرا از کشورهای آفریقایی به فرانسه آمده اند. بعد از حذف فرانسه نیز انبوه توهین های نژادپرستانه به سمت این بازیکنان روانه شد و لقب «تیم ملی مهاجران» را روی تیم ملی فرانسه گذاشتند.

بازیکنانی با پوست سفید، اصالت اروپایی و ترجیحا موهای بور هرگز با توهین های این چنینی روبرو نمی شوند و این جریان ایموجی ها و دعوت به کشور زادگاه مختص به بازیکنان رنگین پوست است.

 

حمله به المپیک هم آغاز شد

چند روز دیگر یکی از جنجالی ترین المپیک های تاریخ آغاز خواهد شد. چند روز پیش پایگاه اسپورتولوژی فاش کرد هر چقدر به زمان آغاز المپیک نزدیک می شویم بار کلمات نژادپرستانه در فضای مجازی بالاتر می رود که ارتباط مستقیمی به کشور میزبان یعنی ژاپن دارد. در کل مردمان کشورهای جنوب شرقی مورد توهین های نژادپرستانه زودهنگام قرار گرفته اند.

با وجود تشدید مجازات های مربوط به نژادپرستی این موضوع هنوز هم در ورزش جهان به شکلی قدرتمند و البته مدرن ادامه دارد و نمونه بارز آن چیزی بود که از شب گذشته تا امروز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رقم خورده است.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها