شرکت «مشاوره مدیریت و مهندسی بهین صنعت‎ یاب» خدمات تخصصی مشاوره سرمایه‎گذاری را با بهره‌گیری از تحلیل‌های بنیادی و در قالب مطالعات امکان‌سنجی پروژه‎ها ارائه می‌دهد

برای سرمایه‎گذاری با بهین صنعت‎ یاب مشورت کن

مهندسان توسعه‌دهنده «نرم‌افزار مدیریت هوشمند کسب‌وکار CRM سنا» راهکارهای فناورانه‌ای برای مدیریت موثرتر کسب‌وکارها ارائه می‌کنند

مدیریت هوشمند کسب‌و‎کار را به سنا بسپار

در زمانه‌ای که ما زندگی می‌کنیم بسیاری از کسب و کارها تغییرات گسترده‌ای داشته‌اند؛ تغییراتی که فرآیند برخی از مشاغل را به کل عوض کرده است و فضای جدیدی برای ثبت و آماده‌سازی گزارش‌های کاری و پیگیری روند اجرایی پدید آورده است. در این دوره، بسیاری از کاغذبازی‌های مرسوم به فضای مجازی منتقل شده و برای این که سر‌وسامان پیدا کند به برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مخصوصی نیاز پیدا کرده است. مراحل ثبت سفارش محصولات، مراحل طراحی، ساخت، اجرا و در نهایت تحویل، نیازمند نظم دقیقی است که باید برای کارکنان و صاحبان کسب‌و‌کار روشن باشد.
کد خبر: ۱۳۰۶۲۶۸

مدیریت هوشمند کسب‌و‎کار را به سنا بسپار

از سوی دیگر بخش‎های نظارتی و نیروی انسانی و ارتباط با مخاطب در مشاغل، شرایطی دارند که برای هر کسب‌و‌کار متفاوت است و نرم‌افزارهای هوشمند در این حوزه می‎توانند مسائل و چالش‌های آن حوزه را با دقتی بیش از روش‎های سنتی در گذشته پوشش دهند.
 
از آن‌جایی که این گونه نرم‌افزارها در کشورهای توسعه‌یافته راه خود را پیدا کرده اند اما با نیازهای متنوع بازارهای ایرانی تفاوت‌های عمده دارد، شرکت سنا تقاضای کسب‌و‌کارهای ایرانی را شناسایی کرده و به دنبال آن نرم‌افزاری طراحی کرده که بتواند در همین زمینه خدمات کامل و منحصربه‌فردی را با هزینه پایین ارائه دهد.
 

 از نیازسنجی تا طراحی  و اجرای بومی

سال ۹۳ ایده ایجاد یک نزم افزار بومی در ذهن یک برنامه نویس به نام علی مخلصی شکل گرفت که نسخه‌هایی از نرم‌افزارهای خارجی در زمینه مدیریت کسب و کار را به فارسی بر می‌گرداند. در این فرآیند نسخه خارجی این نرم‌افزارها که به CRM (سرواژه Customer Relationship Management) معروف است برای شرکت‌های داخلی نصب می‌شد و متناسب با نیازهای کاربر تغییراتی در آن صورت می‌گرفت.
 
آن‌ها هم بعد از مدتی کار با نرم‌افزار، نظرات و مشکلات‌شان را مطرح می‌کردند. اما این روند با اشکالات و دردسرهای زیادی همراه بود. زیرا کسب‌و‌کارها در ایران خصوصیاتی ویژه و نیازهایی متفاوت دارند. از این رو نیاز به تولید یک نرم‌افزار بومی که پاسخگوی نیاز کسب‌و‌کارهای داخلی باشد کاملا احساس می‌شد.
 
علی مخلصی و تیم همراهش بعد از بررسی و کار با نمونه‌های خارجی حالا این توانایی را پیدا کرده بودند که نگاه جامع‌تری به کسب و کارها پیدا کنند. پس از یک سال هسته‌نویسی بالاخره نرم‌افزار بومی آماده شد و در دسترس شرکت‌ها قرار گرفت. شرکت‌های داخلی با هزینه پایین آن را نصب کردند و با ارائه نظرات‌شان، نسخه ایرانی نرم‌افزار مدیریت هوشمند کسب‌و‌کار سنا راه خودش را پیدا کرد. این نرم‌افزار سال گذشته مجوز خلاقیت و نوآوری را به دست آورد.
 

برتری‌های نمونه بومی نرم‌افزار

علی مخلصی که اکنون مدیرعامل نرم‌افزار مدیریت هوشمند کسب‌وکار CRM سنا است در گفت‌و‌گو با جام‌جم درباره مزیت‌هایی که نرم‌افزار سنا در قیاس با نمونه‌های خارجی و رقبای داخلی‌اش دارد توضیح داد: «ما در مقایسه با نمونه‌های خارجی که حدود چند صد میلیون تومان هزینه احتیاج دارند و برای بسیاری از مشاغل صرفه اقتصادی ندارند هزینه را بسیار پایین آورده‌ایم.
 
در قیاس با نمونه‌های داخلی هم توانسته‌ایم همه بخش‌های مختلفی که در یک کسب‌و‌کار ایرانی وجود دارد را در نظر بگیریم و استفاده از کاغذ را برای کارهای اداری حذف کنیم. کاهش هزینه را هم تا حدی پیش بردیم که قیمت تمام شده به کمتر از ۱۰ میلیون تومان برسد تا به راحتی برای کسب‌و‌کارهای کوچکی که زیر ۱۵۰نفر همکار دارند هم قابل استفاده باشد.»
 
مخلصی ادامه داد: «یکی از کارهایی که برای ارتباط بهتر با کسب‌و‌کارها داریم این است که تعهد می‌دهیم اگر آنها در آینده به توسعه نیاز داشتند در کنارشان باشیم و برای این که بتوانند با خیال آسوده‌تری برای سال بعد هم از خدمات ما استفاده کند نرخ قیمتی برای سال جدید را هم به آنها ارائه می‌دهیم.
 

خدمات دسته‌بندی‌شده متناسب با تقاضای بازار

مدیرعامل نرم‌افزار سنا درباره کسب‌و‌کارهای مختلف و طبقه‌بندی نیازهای‌شان گفت: برای این که نرم‌افزار خدمات جامع‌تری داشته باشد کسب‌و‌کارها را به سه دسته تقسیم کرده‌ایم و برای هر یک ویژگی‌های مجزایی در نظر گرفته شده است.
 
نوع اول کسب‌و‌کارهای خدماتی هستند؛ مثل مشاوره‌های حقوقی که تاریخچه‌ها ارتباطی، گفت‌و‌گوها، گزارش‌ها و پرداخت‌ها برای‌شان اهمیت زیادی دارد و خدمات نرم‌افزار هم در همین زمینه تعریف می‌شود. دسته دوم کسب‌و‌کارهای مرتبط با بازرگانی هستند که به عنوان مثال تجهیزات فناوری اطلاعات (IT) خرید‌و‌فروش می‌کنند و برای ثبت و فروش، نیازهای متفاوتی دارند.
 
در نهایت گروه سوم که امسال بیشتر روی آن متمرکز شده‌ایم گروه‌های تولیدکننده محصولات هستند که در حوزه ثبت سفارش و فرآیندهای اجرایی آن به نرم‌افزار هوشمند احتیاج پیدا می‌کنند. برای مثال امسال کارخانه‌ای در پاکدشت قصد تولید ماشین لباسشویی به تعدادی مشخص را داشت که قرار بود بر همین اساس خط تولید را به نسبت سفارش آماده کند و روند گردش کار از زمان آغاز تا مرحله نهایی را می‌توانست به شکل هوشمند با نرم‌افزار پیش ببرد.
 

مشاوره به کسب‌و‌کارهای ایرانی در شخصی‌سازی محصول

 
برای کسی که با بخش دولتی همکاری نداشته است و به شکلی کاملا خصوصی کار را جلو برده چالش‌های زیادی بر سر راه عملیاتی‌کردن کار وجود داشته است؛ مثل حوزه بیمه و موارد مربوط به آن. از دیگر مشکلات، نوع ارتباط با مشتری است؛ چون مشتری ایرانی به راحتی نمی‌پذیرد که با نرم‌افزار ایرانی کارش را اجراکند.
 
مدیرعامل نرم‌افزار سنا در این خصوص گفت: ما اوایل کارمان سعی می‌کردیم بدون هزینه نرم‎افزار را برای گروه‎های شغلی نصب کنیم و راهنمایی‎های لازم را به آنها ارائه دهیم و با این روش بعد از مدتی میزان نصب نرم‌افزار بالا رفت و کسب‌و‌کارها به ما بیشتر اعتماد کردند.»
 
مخلصی افزود: «چالش دیگر این بود که بسیاری از کسب‌و‌کارها نسبت به تحلیل داده‌هایشان اطلاعات کافی نداشتند. برای این گروه لازم بود ابتدا مشاوره‌های مشخصی در حوزه CRM ارائه و نیازهای اساسی آنها شناسایی شود و بر اساس آن اطلاعات، شخصی‌سازی نرم‌افزار صورت بگیرد. در این حین معلوم می‌شد چه بخش‌های تازه‌ای باید برایشان ایجاد شود و بخش‌های پیشین چه تغییری باید پیدا کند.
 
 در این ماجرا بخش مالی در تورم‌های اقتصادی فعلی هم برایمان به یکی از چالش‌ها تبدیل شد. زیرا تیم اجرایی کار، هزینه‌های بالایی دارد و ما ناچاریم تعادلی را هم در این بخش  حفظ   کنیم.»
 
مدیریت هوشمند کسب‌و‎کار را به سنا بسپار

چرا CRM برای کسب‎و‌کارها ضروری است؟

 
این نرم‌افزار در حوزه‌های مختلف کسب‌و‌کار قابل استفاده است، زیرا بیشتر فضاهای شغلی برای بخش فروش محصول‌شان به کنترل‌کننده نیاز دارند تا این روند را با دقت ثبت کنند و پیگیری‌های لازم را به شکلی دقیق و مدون در اختیار بگذارد. در زمینه مدیریت منابع انسانی و ارتباطات لازم برای ارتقای کیفیت کار افراد همیشه وجود یک تسهیل‌گر و سازمان‌دهنده می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد که در این حوزه هم نرم‌افزار کاربردهای زیادی دارد و در نهایت برای کنترل وظایف درون سازمانی و نوعی نظارت کلی، CRM سنا می‌تواند بوروکراسی‌ها را کاهش دهد و در راه سنجش کار افراد، مفید واقع شود. از طرفی پشتیبانی باشگاه مشتریان و خدماتی از این دست هم در نرم‌افزار تعریف شده است تا ارتباط با مخاطب در کسب‌و‎کار حفظ شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها