کودکانی که در رحم رحم در معرض استرس مادر قرار گرفته انداز نظر وزن هنگام تولد نسبت به افرادی که در معرض قرار نگرفته اند ، هنوز در سن 2 سالگی و کودکان در معرض رشد ، مهارت های شناختی و توجه بیشتری پایین تر بودند.
کد خبر: ۱۲۹۲۹۸۰

به گزارش جام جم آنلاین ،اگر استرس درون رحمی در سه ماهه اول بارداری رخ دهد ، تأثیرات آن مشاهده می شود.

تأثیر منفی بر مهارتهای شناختی و رشد در درآمد کم متمرکز است.

کودکان و مشکلات توجه در میان کودکان با درآمد بالا رخ می دهد و پسران کمتر رنج می برند.

رشد و مشکلات بدتر توجه ، در حالی که شناخت دختران تحت تأثیر منفی قرار می گیرد.

اکنون اتفاق نظر وجود دارد که مهارت های شناختی و غیرشناختی در اوایل رشد یافته است

دوران کودکی تأثیر مهمی بر نتایج آینده بزرگسالان دارد.

 

شواهد فزاینده ای نشان می دهد که حتی اشکال ملایم تر از استرس یا اضطراب مادر در دوران بارداری بر جنین تأثیر می گذارد که باعث عواقب احتمالی طولانی مدت برای رشد نوزاد و کودک می شود. مکانیسم هایی که از طریق آنها ممکن است استرس قبل از تولد مادر بر روی نوزاد تأثیر بگذارد هنوز کاملاً روشن نشده است. به دلیل مهارتهای محدود كننده خودتنظیمی پس از تولد ، نوزادان برای تنظیم حالات عاطفی و برانگیختگی فیزیولوژیك به رفتار حساس والدین خود وابسته هستند. تنظیم تأثیر دوگانه تا دوره نوجوانی با الگوهای مختلف رشد مرتبط بوده و از این رو عنصر اصلی روابط اجتماعی اولیه را نشان می دهد. هدف از این مطالعه بررسی پیامدهای احتمالی طولانی مدت استرس عاطفی در دوران بارداری و اختلالات اضطرابی پس از زایمان و همچنین واکنش کورتیزول پس از زایمان بر تعامل مادر و کودک در سن پیش دبستانی بود. نمونه شامل 63 نفر از مادران مادر و نوزاد در شروع مطالعه ، 28 نفر مبتلا به اختلالات اضطراب پس از زایمان با توجه به راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی IV (DSM-IV) ، 35 نفر از افراد سالم سالم بودند. مادران با مصاحبه بالینی ساختاریافته برای اختلالات DSM-IV با میانگین سنی نوزاد 1/4 ماه M = مصاحبه شدند و پرسشنامه ای راجع به استرس عاطفی دوران بارداری پر کردند. علاوه بر این ، آنها در طول الگوی چهره به چهره-هنوز-چهره-چهره (FFSF) ، یک فشار روانی خفیف اجتماعی-عاطفی برای نوزادان ، فیلم برداری شدند. برای تعیین واکنش به تنش نوزاد ، کورتیزول بزاقی نوزادان قبل ، بلافاصله بعد و 20 دقیقه بعد از FFSF جمع آوری شد. مقادیر گمشده توسط چندین ضرب محاسبه شد. در سن M = 5.3 سال ، تعامل مادر و کودک در یک نمونه پیگیری از n = 30 دیاد از طریق یک موقعیت بازی آزاد ارزیابی شد. علاوه بر این ، اقدامات بعدی برای اضطراب ارزیابی شد. مادران در گروه بالینی به طور قابل توجهی نمرات استرس بالاتر از گروه شاهد را گزارش کردند. واکنش استرس نوزاد در اوایل دوره پس از زایمان و علائم اضطراب مادر در ارزیابی پیگیری 5 ساله به طور معنی داری با کیفیت تعامل دوگانه در سن پیش دبستانی ارتباط داشت. حتی اگر استرس مادر در دوران بارداری به طور مستقیم کیفیت تعامل مادر و کودک را در سن پیش دبستانی پیش بینی نکرد ، با واکنش کورتیزول نوزاد در دوره پس از زایمان ارتباط معنی داری داشت. با این وجود ، هنگام تفسیر نتایج با توجه به اندازه کوچک نمونه ، باید احتیاط کرد.

مجموعه ای از تحقیقات در حال رشد نشان می دهد که استرس مادر در دوران بارداری تأثیر زیادی بر رشد نوزاد متولد شده دارد. مطالعات اخیر تأکید بر تأثیر طولانی مدت بر انواع دامنه های رشد در فرزندان ، مانند عملکرد متابولیکی ، رشد شناختی و عاطفی دارد. با این حال ، تا به امروز ، مکانیزمی که از طریق آنها ممکن است استرس قبل از تولد مادر بر روی نوزاد تأثیر بگذارد هنوز کاملاً روشن نشده است. از جمله ، تأثیرات محیطی قبل از تولد ، شناخته شده به عنوان برنامه ریزی جنینی (و همچنین عوامل محیطی پس از زایمان و همکاران ، مورد بحث قرار گرفته اند.

تا به امروز ، استرس قبل از تولد مادر بسیار گسترده تعریف شده است ، از جمله ناراحتی روانی مانند اضطراب یا علائم افسردگی و حوادث زندگی ، به عنوان مثال ، ضربه ، از دست دادن یا بلایای طبیعی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها