با همسر بیمار چگونه برخورد کنیم

رفتار مناسب با همسری که سخت بیمار است

اگر زن یا شوهر شما مبتلا به بیماری سختی می باشند، با کارها و رفتارهای مناسب می توانید به بهبودی روحی و جسمی سریع تر همسرتان کمک کنید.
کد خبر: ۱۲۸۵۲۸۳

بهترین نوع رفتار با همسر بیمار و شیوه ی حمایت از او

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک ، اگر همسر شما با یک بیماری مزمن در زندگی دست و پنجه نرم می کند، ممکن است فهم و درک دقیق این موضوع برای شما سخت باشد، تا زمانی که خودتان آن را تجربه کنید. این افراد معمولاً خیلی در منزل حوصله ندارند و دوست دارند استراحت کنند تا بتوانند درد خود را مدیریت کنند.

رفتار با همسر بیمار

درد مزمن می تواند توانایی کار کردن را از این افراد بگیرد حتی شاید نتوانند کارهایی مثل دوش گرفتن یا غذا خوردن را هم خودشان انجام دهند. اگر شما هم با چنین فردی در منزل همراه هستید، ممکن است خودتان هم دچار چالش هایی شده باشید. به همین دلیل در این قسمت چند راهکار به شما معرفی می کنیم که بتوانید به همسر بیمار خود کمک کنید.

 همسرتان را باور داشته باشید.

اگر همسر تان یک روز بد را پشت سر گذاشته، او را باور کنید. سعی نکنید او را مجبور کنید که کارها را آن طور که شما می خواهید و یا طبق روتین خودش انجام دهد. همیشه از آن ها هنگام نیاز داشتن به چیزی دفاع کنید، حتی اگر مخالف خانواده تان هستند.

او را در آغوش بگیرید.

در آغوش گرفتن می تواند یک درمان برای همسرتان محسوب شود.

به او اطمینان خاطر بدهید.

زمان هایی که همسرتان حال خوبی ندارد و صدمه دیده و می خواهد شما به حرف هایش گوش دهید؛ او را مطمئن کنید که بار سنگینی روی دوش شما نگذاشته است.سعی کنید در چنین حالتی تا جایی که می توانید حتی در دوش گرفتن و غذا خوردن هم به او کمک کنید و اجازه دهید نیازهایش را برطرف کند و از عشق ورزیدن به او دست نکشید.

رفتار مناسب با همسری که سخت بیمار است

 زمانی برای تنهایی اش فراهم کنید.

هر انسانی در هر شرایط بخصوص شرایط سخت نیاز به تنهایی و خلوت دارد پس گاهی اوقات اجازه دهید که در آرامش و تنهایی خودش به سر ببرد چرا که این آرامش تاثیر قابل توجهی در بهبودی او دارد.

صبور باشید و عشق به او را ابراز کنید.

صبوری در این شرایط اهمیت ویژه ای دارد، در مورد وضعیتی که دارد مطالعه کنید و سعی کنید درک خود را از شرایط او افزایش دهید. به او یادآوری کنید که بی قید و شرط عاشقش هستید.

با تمام وجود به حرفهایش گوش دهید.

بدون این که سعی داشته باشید مشکلش را حل کنید، به او گوش دهید شاید این سخت ترین کاری باشد که می خواهید برای کسی که دوستش دارید، انجام دهید.

صمیمیت خودتان با او را حفظ کنید.

با او ارتباط صمیمانه برقرار کنید و در هر شرایطی که نیاز به کمک دارد، به او کمک کنید و از این کار دریغ نکنید. اجازه دهید نیازهایش را به شما بگوید و تا جایی که می توانید ارتباط خود را با او نزدیک تر کنید.

روان درمانی را فراموش نکنید.

در کنار توجه کردن به درد جسمانی که دارد، می توانید به روح و روان او هم توجه کنید. اگر لازم است کارهایی را انجام دهید که روحیه او بهبود پیدا کند و یا به یک روانشناس مراجعه کنید.

 در آشپزی کردن و خرید کردن به او کمک کنید.

شاید همسرتان بتواند این کارها را خودش انجام دهد اما زمانی که درد شدیدی به دلیل یک بیماری را تحمل می کند، انجام دادن کارهای خانه می تواند کمک بسیار بزرگی برای او باشد.

به او بگویی که او را ترک نخواهید کرد.

به او تضمین دهید که در کنارش هستید و او را ترک نخواهید کرد و هرگز باری روی دوش شما نمی باشد.

اگر فرزند دارید، برایش وقت بگذارید.

ممکن است همسرتان به دلیل بیماری و دردی که تحمل می کند نتواند به اندازه کافی به امور فرزندتان توجه کند. پس شما نیز می توانید این کمبود ها را برای فرزندتان جبران کنید که قطعاً همسرتان را هم خوشحال می کند.

 امکانات را برای او فراهم کنید.

اگر همسرتان دچار یک بیماری و درد جسمانی است، امکاناتی برای راه رفتن و انجام کارهای منزل یا هر چیز دیگری نیاز دارد. تا جایی که می توانید آن ها را به طور کامل فراهم کنید.

 در مورد بیماری اش بیشتر بدانید.

تا جایی که می توانید در مورد دارو ها، بیماری، عوارض جانبی و هر چیزی که در مورد وضعیت همسر شما صدق می کند، مطالعه کنید تا بهتر به او کمک کنید.

مشکلات بیرون از منزل را فراموش کنید.

سعی کنید زمانی که در کنار همسرتان هستید، به او روحیه بدهید تا بتواند راحت با این درد و سختی کنار بیاید.

به او بگویید چقدر دوستش دارید.

این که به همسرتان بگویید در این شرایط باز هم چقدر عاشقش هستید، بهترین راهکار برای او است. در طول روز به او پیام بدهید و احساس خوبی که نسبت به او دارید را بیان کنید و توجه و عشق واقعی خود را نثارش کنید.

 وظیفه خودتان را یادآوری کنید.

گاهی اوقات دچار سردرگمی، کلافگی و افسردگی می شوید. در چنین حالتی از خداوند بخواهید که وظیفه تان را راحت تر کند و تعیین کند که دقیقاً باید چه کاری انجام دهید. شما برای خداوند اهمیت بسیار زیادی دارید و از او بخواهید که در این مسیر به شما کمک کند و هرگز توکل تان را از دست ندهید.

 هوشمندانه ارتباط برقرار کنید.

مراقب ارتباط شنیداری و مشاوره ای خود باشید. گاهی اوقات می توانید در کنار همسرتان پا به پای او گریه بکنید، خود را کنترل کنید، برای او دعا کنید و خدا را در هر لحظه کنار خود احساس کنید.ر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها