تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان به 14 میلیون و 201 هزار و 919 نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۲۷۱۶۰۵

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری کوتاه بر آخرین اخبار کرونایی در سراسر جهان است.

*آنالیز دقیق عملکرد دولت ها در کنترل بیماری کرونا نشان میدهد کشورهایی که سردمداران و روسای جمهوری آنها مرد هستند نسبت به کشورهایی که همین عناوین را زنان در اختیار دارند 4.3 درصد بیشتر درگیر کرونا هستند. این آنالیزها مشخص کرده که کشورهای دارای رییس جمهور و یا نخست وزیر با جنسیت مرد به این دلیل بیشتر درگیر کرونا می شوند که مسئله اقتصاد در اولویت قرار گرفته این در حالی است که در کشورهایی نظیر نیوزیلند که نخست وزیرش زن است سلامتی مردم ارجحیت دارد.

*محققان به این نتیجه رسیده اند که افراد مبتلا به کووید 19 در صورت بهبودی ایمنی طولانی مدتی نسبت به این بیماری خواهند داشت. هنوز هیچ شاهد علمی مستقیمی وجود ندارد که این نظریه پیچیده علمی-پزشکی را ثابت کند اما دانشمندان به وجود داشتن و اثبات کردن آن بسیار امیدوارند.

*مقامات بهداشتی بریتانیا می گویند این کشور نمی تواند دیگر از عهده مبارزه با ویروس کرونا بربیاید مگر اینکه یا واکسن کرونا اختراع شود و یا سیستم درمانی و بهداشتی این کشور به طور کلی با تغییرات گسترده ای روبرو شود. یافته های دیگر حاکی از این است که مردم بریتانیا یک سپر ایمنی موسوم به «ایمنی گله ای» در برابر کرونا پیدا کرده اند چرا که شواهد نشان میدهد ویروس کرونا از سال ها قبل در شکل ضعیف تری در میان مردمان این کشور وجود داشته است. یک سوم مرگ و میرها در این کشور در ماه گذشته به دلیل ویروس کرونا بوده است.

*بررسی وضعیت برخی از بیماران مبتلا به کرونا نشان می دهد که فلج شدن در پی ابتلا به کرونا محتمل است. بعد از اینکه یک مرد 57 ساله در پی ابتلا به کرونا دچار فلجی شد محققان بر روی این نظریه پی بردند که در هنگام دفاع سیستم ایمنی بدن مقابل کرونا ممکن است این سیستم ایمنی به اعصاب بدن نیز حمله کند که فلج شدن را در پی خواهد داشت.

*تحقیقات محققان دانشگاه جان هاپکینز این امیدواری را به وجود آورده است که ویروس کرونا ایمنی طولانی مدت داشته باشد. این فرضیه وقتی مطرح شد که برخی از افرادی که در سال 2003 مبتلا به سارس شده بودند بعد از 17 سال هنوز پادتن سارس را دارند.

*دومین آزمایش واکسن کشف شده از سوی دانشگاه آکسفورد موفقیت آمیز بود و امیدواری های زیادی را در سطح جامعه جهانی به وجود آورده است. گفته می شود شرکت آسترازینیکا تا ماه سپتامبر این واکسن را به مرحله تولید انبوه می رساند.

*مقامات بهداشتی آلمان هشدار می دهند که موج دوم کرونا در این کشور در راه است و این موج شدیدتر از موج مرحله دوم خواهد بود. آلمان در زمره کشورهایی قرار دارد که به بهترین شکل ممکن در برابر ویروس کرونا کنترل و مدیریت خوبی داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها