در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اصلا همین که بگویند علی نصیریان من چهار ساله میشوم. بالش گلگلیام زیر سرم است و جلوی تلویزیون دراز کشیدهام. با هیجان میرزا نوروز را نگاه میکنم که هر چه تلاش میکند از شر کفشها خلاص نمیشود. بارها و بارها با اتفاقات ساده فیلم، کودکانه میخندم و کیف میکنم. آنقدر که حالا 30 سال پس از روزگار چهار سالگی هنوز هم میتوانم شیفته داستانهایی باشم که رنگ و بوی کهنگی روزگارانی دور را در خود دارند. اصلا شاید برای همین هم رفتهام سراغ ادبیات فارسی، وسط کلی داستان کهن غرق شدهام و هنوز هم فکر میکنم میشود به حکایتها جان داد و قصههای امروزیشان کرد. حکایتهایی که میشود فرم درونی روایتشان را در برخی داستانهای پست مدرن هم پیدا کرد و شیفتهشان شد. بعد هم به این فکر کرد که بهرغم سادگی چقدر نوشتنشان دشوار است و اگر از نصیریان بپرسید احتمالا بازی کردنشان هم حسابی دشوار. بعدتر هم که فهمیدم اصل داستان را بهرام بیضایی نوشته و طرح اولیه فیلمنامه را هم سوسن تسلیمی-بیضایی خوان هم شدم و رسیدم به اتفاقات تازهای که همهاش هنوز هم گره خورده با همان تصویر میرزا نوروز و چهره استاد علی نصیریان که هر چند بازیهای بینظیر و به مراتب بهتر از میرزا نوروز هم دارد، اما حتی خودش هم نمیتواند تصورش را بکند بازیاش در نقش همان جناب عطار باشی با کفشهایی زهوار در رفته و پر از وصله و پینه میتواند هنوز هم من 34 ساله را به دخترکی شرور و چهار ساله بدل کند که یکی دو ساعتی همه از دستش در امان باشند و او میرزا نوروز تماشا کند، آنقدر که 30 سال بعد هنوز هم یاد میرزا نوروز بشود بخشی از گذشته، امروز و حتما هم فردایش و دلش بخواهد وسط نوشتن همین یادداشت کوتاه چند باری زیر لب بگوید روزگارت نوروزی باد جناب میرزا.
زینب مرتضاییفرد
روزنامه نگار
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد