جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

شگفتی جهان از تجهیزات نظامی ایران/ نمایشگاه دستاوردهای دفاعی در برابر غرب‌گراها

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله با بیان اینکه تولید داخلی تجهیزات نظامی موجب شد با دقت بالاتر کارها را به نتیجه برسانیم ادامه داد: جوان‌های ما جرات و جسارت پیدا کردند تا کارهای بزرگتری انجام دهند و این حرکت موجب شد ما امروز اقداماتی انجام دهیم که شگفتی جهانی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۱۹۰۶۳۷
شگفتی جهان از تجهیزات نظامی ایران/ نمایشگاه دستاوردهای دفاعی در برابر غرب‌گراها

محمد اسماعیل کوثری جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاین در خصوص دستاوردهای کشور در سال‌های بعد از انقلاب در حوزه نظامی تاکید کرد: اقدامات زیادی چه در بعد نظامی و چه غیرنظامی ذیل نظام جمهوری اسلامی انجام شده که نشان دهنده توانمندی جوانان عزیز کشورمان است و همین توانمندی فکری و علمی موجب شده تا بتوانیم نیازهای نظامی خود را تامین کنیم.

کوثری خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اگر اختراعی و یا اقدامی در جهت رفع مشکلات کشور انجام می‌شد آن فرد یا باید به کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌رفت و یا اینکه کارهای خود را ادامه نمی‌داد این موضوعی بود که ما به عینه در زمان طاغوت دیده‌ایم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص دستاوردهای کشور در حوزه نظامی اظهار کرد: از زمان دفاع مقدس مسئولین بدنبال تامین انواع و اقسام نیازهای سبک، نیمه سنگین و سنگین رزمندگان بودند و نیروها تلاش کرده‌اند تا در نهایت الان به جای رسیده‌ایم که از انواع و اقسام سلاح‌ها و تجهیزات سبک تا موشک تولید شده و در نمایشگاهی که اکنون در تهران در حال برگزاری است به نمایش عموم گذاشته شده است.

فرمانده لشکر 27 محمد رسول‌الله در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مردم می‌توانند در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی که در مصلی تهران در حال برگزاری است کارهای انجام شده و توانمندی دانشمندان خود را ببینند خاطرنشان کرد: با وجود این دستاوردها متاسفانه برخی هنوز توانمندی‌های داخلی را قبول نکرده و معتقدند باید وابستگی خود را به بیگانگان حفظ کنند، موضوعی که توهین و بی‌احترامی به دانشمندان کشور است، این عده با وجود توانمندی بسیار زیادی که نه فقط در بعد نظامی بلکه در بعد غیرنظامی داریم باز به سمت بیگانگان و غربی‌ها می‌روند.

وی در خصوص دلایل حرکت ایران به سمت توانمندی‌های نظامی کشور با تاکید براینکه دلیل اول فرموده حضرت امام راحل در خصوص ما می‌توانیم بود گفت: مساله دیگر اینکه هم در زمان جنگ و هم بعد از آن به این تجهیزات نیاز داشتیم اما از قبل از جنگ محاصره نظامی شده بودیم، همچنین اینکه مشاهده کردیم ساخت این تجهیزات کار سختی نیست و می‌توانیم به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنیم و البته فرماندهی بسیار دقیق فرماندهی معظم کل قوا از همان ابتدای کاری در مورد تامین تجهیزات نظامی و نظارت‌های دقیق توسط ایشان وجود داشت.

کوثری ادامه داد: ما اکنون خیلی از دستاوردهای نظامی را هم نمی‌توانیم به معرض نمایش بگذاریم و ان‌شاءالله بعدا به نمایش گذاشته خواهد شد تا مردم عزیز بدانند چه توانمندی‌هایی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب مراحل اولیه مونتاژ سلاح‌های سبک مانند ژ3 و امثال آن در کشور انجام می‌شد ادامه داد: هرچند مدتی بعد غربی‌ها تکنولوژی سلاح‌های فردی مانند ژ3 و غیره را به ما دادند ولی خیلی از سلاح‌های سبک و همچنین سلاح‌های نیمه سنگین به بالا یا در اختیار ما نبود و یا مونتاژ می‌شد البته کلا اسمی از موشک و امثالهم هم در میان نبود.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در مورد هواپیماهایی مانند f4، f5 یا f14 که به ما دادند تا جای ممکن بود همه کارهای آن را در خارج از کشور انجام می‌دادند و اگر باز هم نیاز به کارهای دیگر بود آن را در ایران و بدون حضور متخصصان کشور انجام می‌دادند تا در نهایت نتوانیم هیچ اقدامی را در جهت خودکفایی خود انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید براینکه ما هم در زمان جنگ و هم بعد از آن بدنبال خرید تجهیزات نظامی بودیم بیان کرد: نه تنها کسی این تجهیزات را به ما نمی‌فروخت بلکه در آن زمان محاصره اقتصادی هم بودیم، از طرف دیگر وقتی با نیاز خود به تجهیزات نظامی مواجه شدیم به فکر تامین و تولید این تجهیزات افتادیم و بعد از اینکه کارهای برروی روال افتاد متوجه شدیم که چه مقدار بهتر می‌توانیم این تجهیزات را به شکل انبوه تولید کنیم.

کوثری با بیان اینکه تولید داخلی تجهیزات نظامی موجب شد با دقت بالاتر کارها را به نتیجه برسانیم ادامه داد: شاهد بودیم که این داخلی‌سازی چه مقدار می‌تواند موجب ایجاد کار در داخل شود و به غیر از این جوان‌های ما جرات و جسارت پیدا کردند تا کارهای بزرگتری انجام دهند، وقتی این کارها را انجام دادند و دیدند که می‌توانند، به سمت کارهای بزرگتری رفتند و این حرکت موجب شد ما امروز اقداماتی انجام دهیم که شگفتی جهانی را به همراه داشته است.

وی در خصوص نسبت تجهیزات کشور با تجهیزات روز دنیا با بیان اینکه در برخی از تجهیزات هنوز به حد تجهیزات روز دنیا نرسیده‌ایم اظهار کرد: با این حال در مورد بسیاری از تجهیزات نه تنها به اندازه دنیا پیشرفت کرده‌ایم بلکه پیشرفته‌تر از آنها هم هستیم مثلا موشک‌های نقطه‌زن یکی از مواردی هستند که در عمل نشان داده‌ایم از نظر دقت حتی از تجهیزات روز دنیا هم بالاتر هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها