اطلاعات موجود حاکی از آن است که بازی های کامپیوتری اکشن، با افزایش سرعت عمل و هماهنگی مغز و اعصاب، موجب بهبود مهارت هایی مانند رانندگی شده و توانایی افراد در تصمیم گیری‌های سریع را افزایش می دهند.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۸۷
پژوهش جدید از آسیب زدن بازی‌های اکشن به ماده خاکستری مغز حکایت دارد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، اما پژوهش جدیدی که توسط محققین دانشگاه مونترال کانادا روی 51 مرد و 46 زن انجام شده، مدعی است که بازی های کامپیوتری اکشن بیش تر از فایده، برای مغز ضرر دارند.

پژوهشگران برای آزمایش فرضیه خود، یک بازی اول شخص فرار از هزارتو در نظر گرفتند که پس از انجام آن توسط شرکت کنندگان، مشخص شد 85 درصد از افراد با به خاطر سپردن چرخش‌ها به چپ و راست از هزارتو خارج شده (یادگیری واکنشی)، و باقی شرکت کنندگان نیز با در نظر گرفتن موقعیت مکانی و دید کلی به مسئله (یادگیری فضایی)، معماها را حل می کنند.

در مرحله بعد، تمام شرکت کنندگان موظف به انجام 90 ساعت بازی اکشن (مانند COD، بوردرلندز 2 و Killzone) شده و پس از آن نیز به انجام 90 ساعت بازی کم فشار تر مانند سوپر ماریو پرداختند.
بازی های اکشن موجب کاهش ماده خاکستری در اسبک مغز می‌شوند

پس از اتمام انجام بازی‌ها، پژوهشگران اسبک مغز (مؤثر در یادگیری فضایی) و هسته دم دار مغز (مؤثر در یادگیری واکنشی) شرکت کنندگان را اسکن کرده و به این نتیجه رسیدند که بازی‌های اکشن، موجب نابودی ماده خاکستری در اسبک مغز شده و می‌توانند در دراز مدت باعث بروز بیماری هایی مانند افسردگی، اسکیزوفرنی و آلزایمر شوند.

از طرف دیگر بازی هایی مانند سوپر ماریو موجب افزاش ماده خاکستری در اسبک مغز شده و می توانند با ارتقاء یادگیری فضایی در افراد، از پیری زودرس مغز جلوگیری کنند.

در نهایت گفتنی است پژوهش مورد بحث فعلاً روی گروه کوچکی از افراد آزمایش شده و احتمالاً در آینده با افزایش تحقیقات در این زمینه، از صحت نتایج به دست آمده توسط پژوهشگران دانشگاه مونترال آگاه خواهیم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها