به گزارش جامجم آنلاین به نقل از دیجیاتو، بر اساس گزارشی که مؤسسه تحقیقاتی «اینترنشنال دیتا کورپوریشن» (International Data Corporation) منتشر کرده، عرضه محصولات پوشیدنی در فصل پایانی سال 2016 با رشدی 16.9 درصدی مواجه شده و با 33.9 میلیون دستگاه، بیشترین عرضه در تمام مدت حضور خود در بازار تجربه کرده است.
گفتنی است طبق اظهار نظر مؤسسه IDC، اولین و کم اهمیت ترین عامل افزایش فروش ساعت های هوشمند این است که شرکت های بیشتری در حال تولید آنها هستند به طوری که گوگل نیز در سال جدید دو ساعت «اسپورت» و «استایل» را به لیست محصولات خود افزوده است. علاوه بر آن مستقل شدن هرچه بیشتر محصولات مورد اشاره و افزایش تعداد گجت های با پشتیبانی از سیمکارت سبب شده تا توجه به آنها بیش از گذشته باشد.
«Jitesh Ubrani» تحلیلگر ارشد بخش «موبایل دیوایس تراکرز (IDC)» در اینباره گفت:
زمانی که فناوری در پشت ماجرا پنهان شد، ساعت های هیبریدی و دیگر محصولات مد به همراه پایشگرهای تناسب اندام توجه کاربران به خود را جلب کردند. همین عامل سبب به وجود آمدن فرصتی برای فروش گجت های پوشیدنی چندگانه به یک شخص شد.
«Ubrani» در سخنان خود بیان کرد که اگر ظاهر گجت های مدگرایانه باشد، یعنی کمپانی های بتوانند جنبه هوشمند بودن آنها را در ظاهر مرسوم اینگونه محصولات پنهان کنند، فروش بیشتری را تجربه خواهند کرد. این موضوع ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد اما با توجه به اینکه دیوایس های هوشمند و به خصوص موبایل ها، به سرعت از رده خارج می شوند اما ساعت های مکانیکی معمولاً دهه ها عمر می کنند، پس در واقع استقبال کاربران از ظاهر مدگرایانه و مخفی بودن جنبه هوشمند آن می تواند قابل درک باشد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد