جام جم آنلاین - آرشیو

روایت شیدایی اباعبدا...

روایت شیدایی اباعبدا...

رادیو محرم هشت سالی است که با هدف ترویج فرهنگ عزاداری صحیح و پخش نوحه‌ها، مرثیه‌سرایی‌ها و روضه‌ها با گویش و لهجه‌های مختلف روی آنتن می‌رود.یکی از برنامه‌های این شبکه رادیویی که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده، ویژه‌برنامه «شور شیدایی» است که در تعامل با مخاطبان تهیه و پخش می‌شود، به همین بهانه با عوامل آن گفت‌و‌گو شده که در ادامه می‌خوانید.

از نقش مادر مهربان و زن دلسوز خسته شده‌ام

از نقش مادر مهربان و زن دلسوز خسته شده‌ام

زهرا سعیدی، از قدیم مادر مهربان و همسر دلسوز همیشگی سریال‌های تلویزیونی بوده است. مخاطبان «قاب‌کوچک» نقش‌آفرینی این بازیگر پیشکسوت را در سریال‌های خاطره‌انگیزی همچون به رنگ صدف، ستایش، روزهای زندگی، یوسف‌پیامبر، صنوبر، مریم‌مقدس، نردبام آسمان و...به یاد دارند.

هشدارهای پلیسی را نگو نگفتی!

هشدارهای پلیسی را نگو نگفتی!

شاید برای‌تان پیش آمده باشد که در مراودات روزمره در شرایطی قرار گرفته باشید که عده‌ای بخواهند از شما سوء‌استفاده کنند و اصطلاحا کلاه‌تان را بردارند. این‌که بدانید و آگاه باشید چطور می‌توان در دام کلاهبرداران نیفتاد و زیرکانه با چنین افرادی برخورد کرد، نکته بسیار مهمی است و دانستن آن برای هر کسی لازم است.

مواجهه بی‌واسطه با ایران واقعی

مواجهه بی‌واسطه با ایران واقعی

دست‌گذاشتن روی سوژه‌های خاص برای روایت، اول ازهمه کار مستندسازوروایتگر راسخت می‌کند.چه زمانی که صحبت از پیشرفت‌ها و ورود به حوزه‌های خاص باشد و چه وقتی که روایتگر، وارد حوزه‌های خاصی مثل جلسات غیررسمی رهبری می‌شود. جنس کارهای سیدمحمدعلی صدری‌نیا از همین نوع کارهاست.

هنوز برای ما تاریخ می‌نویسند

هنوز برای ما تاریخ می‌نویسند

قاسم تبریزی، پژوهشگر تاریخ معاصر، در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم، به واکاوی نقش ماموران نام و نشان‌دار استعمار پرداخته و به‌خصوص در مورد شرق‌شناسان انگلیسی و تاثیرگذاری آنان از طریق آثار مکتوبی که نوشته‌اند،سخن گفته است؛موضوعی که بسیار هدفمند و ناظر بر آینده بود و می‌توان ردپای آن رادربخش‌هایی ازسریال سرزمین مادری که مدتی است از شبکه سه سیما پخش می‌شود،سراغ گرفت.

عشق به فرزند از کودکی با زنان همراه است

عشق به فرزند از کودکی با زنان همراه است

سریال «پشت‌پرده» این شب‌ها تلاش می‌کند تصویری شیرین از زندگی ایرانی را در قاب‌جادو ثبت کند. تصویری از انعطاف در برابر پذیرش فرهنگ‌های دیگر و زندگی مسالمت‌آمیز در عین تفاوت‌ها که گرچه آسان نیست اما شدنی است.

مصائب یک مامور امنیتی

مصائب یک مامور امنیتی

نادر فلاح، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون است. فعالیت هنری‌اش را از دهه ۶۰ در کرمان آغاز کرد و خیلی زود توانست هنر و استعدادش را در بازیگری نشان بدهد و در آثار بسیاری در حوزه تئاتر، سینما و تلویزیون هنرنمایی کرد و در جشنواره‌ها نیز ‌درخشید.

تنوع قصه و وحدت موضوع در «تنهایی»

تنوع قصه و وحدت موضوع در «تنهایی»

محمدعلی فارسی را مخاطبان فیلم‌های مستند، یک تهیه‌کننده خوش‌ذوق با دایره ارتباطی بسیار عمیق نسبت به مفاهیم زندگی شهدا و همسران شهدا می‌شناسند که سوابق بسیار ارزشمندی را در این حوزه با ساخت مستندهای مختلف از جمله مستندهای «بعد از تو» و تنهایی در کارنامه خود دارد و تلاش کرده در این مجموعه‌ها از زاویه متفاوت یعنی از زاویه همسران شهدا به زندگی بعد از شهادت همسر بپردازد و چالش‌ها، مشکلات و ابعاد مختلف زندگی آنها را مورد واکاوای قرار بدهد.

قصه خانواده شهدا به روایت تنهایی

قصه خانواده شهدا به روایت تنهایی

«تنهایی» عنوان مجموعه‌ای مستند به کارگردانی فاطمه‌سادات محمودپور و تهیه‌کنندگی محمدعلی فارسی است که بازپخش آن در ۱۳ قسمت به‌تازگی در جدول پخش شبکه افق قرار گرفت و سعی دارد به بررسی مشکلات و چالش‌های زندگی همسران شهدا با محوریت سوژه‌هایی که دارای تنوع قصه و درام هستند بپردازد.

دوست دارم نقش منفی هم بازی کنم

دوست دارم نقش منفی هم بازی کنم

هرچند اصغر نقی‌زاده بیشتر با بازی در فیلم‌های دفاع مقدسی‌ مانند مهاجر، آژانس شیشه‌ای، خاکستر سبز، سرزمین خورشید، از کرخه به راین، گاهی به آسمان نگاه کن و... شناخته می‌شود اما این بازیگر در تلویزیون نیز در سریال‌های خاطره‌انگیزی از جمله وضعیت سفید، خوش‌رکاب، معراجی‌ها و... به ایفای نقش پرداخته است.

شگفتانه‌های نسیم‌آوا در فصل پنجم

شگفتانه‌های نسیم‌آوا در فصل پنجم

فصل تازه برنامه «نسیم‌آوا» قرار است برای مخاطبان خود در میلاد حضرت امام‌رضا(ع) شگفتانه‌ای داشته باشد؛ شگفتانه‌ای نو از جنس موسیقی. در خصوص ویژگی‌های فصل پنجم و همچنین پیشینه این برنامه با محمدرضا محبی، تهیه‌کننده و مجری آن به گفت‌وگو نشستیم.

برای کار التماس نمی‌‌کنم

برای کار التماس نمی‌‌کنم

غلامحسین لطفی نزدیک به یک دهه است که ازتهران کوچ کرده و در قزوین ساکن شده است. این کارگردان و هنرپیشه پیشکسوت در سریال‌های خاطره‌انگیزی از‌جمله خانه‌به‌دوش، به رنگ صدف، امیرکبیر، دلیران تنگستان، شب روباه، این خانه دور است، پژمان و...به ایفای نقش پرداخته است.

تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی

تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی

شاهید مظفری دی‌ماه گذشته به سمت سرپرستی طرح، برنامه و بودجه سازمان صداوسیما منصوب شد.

سه، دو ، یک «آشپز شو»

سه، دو ، یک «آشپز شو»

«آشپز شو» یکی از برنامه‌های متفاوت آشپزی و متنوع از نوع پخت غذاها و آشپزی در استان‌های کشورمان و فرهنگ‌ غذا در قالب یک مسابقه در شبکه نسیم است که جذابیت را به خانه‌های مردم برد.

دچار آفت گلخانه‌ای در روایتگری هستیم

دچار آفت گلخانه‌ای در روایتگری هستیم

محمدعلی صمدی، پژوهشگر تاریخ دفاع‌مقدس که تاکنون اجرای برنامه‌هایی چون حماسه‌خوان و نگاتیو را در دست داشته، سال‌هاست در حوزه روایتگری دفاع‌مقدس و مقاومت فعالیت کرده و به چهره‌ای شناخته‌شده در این حوزه تبدیل شده است.

اعتراض به بودجه صداوسیما فرار رو به جلوست

اعتراض به بودجه صداوسیما فرار رو به جلوست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اظهارنظرهای برخی مسئولین درخصوص بودجه صداوسیما گفت: افزایش اعتبارات سازمان صداوسیما عین حکم برنامه هفتم توسعه است که مورد توافق دولت و مجلس قرار گرفت.

فرصت عبرت از گذشته سرزمین مادری

فرصت عبرت از گذشته سرزمین مادری

به بهانه پخش فصل دوم سریال پربیننده «سرزمین مادری» سرا‌غ قاسم تبریزی، پژوهشگر و صاحب‌نظر تاریخ رفته‌ایم و با وی در مورد اهمیت آگاهی‌بخشی عمومی از طریق روایت و بازخوانی تاریخ به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه حاصل این گفت‌وگو را می‌خوانید.

هفت سال رنج اسارت

هفت سال رنج اسارت

مستند ۵۲ دقیقه‌ای «هفت سال اینجا» روایتی از سیدرسول موسوی از مجاهدان و مبارزان عراقی است که سال ۶۰ به همراه تعدادی از اعضای خانواده به ایران فرار می‌کنند. بعد از حضور در ایران به عنوان رزمنده و نیروی شناسایی به فعالیت در جبهه می‌پردازد و در عملیات خیبر به اسارت رژیم بعث عراق در‌می‌آید.

یلدای ساده‌ را برای افزایش صله‌رحم احیا کنیم

یلدای ساده‌ را برای افزایش صله‌رحم احیا کنیم

هزاران سال است که مردم به‌خاطر یک دقیقه اضافه‌تر و شروع تولد نور و روشنایی ــ بلندتر شدن روزها در فصل زمستان ــ و بارش برف و باران جشن می‌گیرند و شادی می‌کنند. ما چند عید برای شادی داریم که یکی از آنها شب یلداست.

دورهمی شب چله برای دلگرمی و آرامش است

دورهمی شب چله برای دلگرمی و آرامش است

شب یلدا مراسم اسطوره‌ای و ملی ایرانی است؛ همان‌گونه که ایرانیان روزهای بسیاری را در طول سال جشن می‌گرفتند و آیین‌های مختلفی داشتند در شب چله هم دور هم جمع می‌شدند تا به باور ایرانی، تولد خورشید و مهر را که پس از طولانی‌ترین شب سال است، جشن بگیرند.

1 صفحه

نیازمندی ها