جام جم آنلاین - آرشیو

سه، دو ، یک «آشپز شو»

سه، دو ، یک «آشپز شو»

«آشپز شو» یکی از برنامه‌های متفاوت آشپزی و متنوع از نوع پخت غذاها و آشپزی در استان‌های کشورمان و فرهنگ‌ غذا در قالب یک مسابقه در شبکه نسیم است که جذابیت را به خانه‌های مردم برد.

دچار آفت گلخانه‌ای در روایتگری هستیم

دچار آفت گلخانه‌ای در روایتگری هستیم

محمدعلی صمدی، پژوهشگر تاریخ دفاع‌مقدس که تاکنون اجرای برنامه‌هایی چون حماسه‌خوان و نگاتیو را در دست داشته، سال‌هاست در حوزه روایتگری دفاع‌مقدس و مقاومت فعالیت کرده و به چهره‌ای شناخته‌شده در این حوزه تبدیل شده است.

اعتراض به بودجه صداوسیما فرار رو به جلوست

اعتراض به بودجه صداوسیما فرار رو به جلوست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به اظهارنظرهای برخی مسئولین درخصوص بودجه صداوسیما گفت: افزایش اعتبارات سازمان صداوسیما عین حکم برنامه هفتم توسعه است که مورد توافق دولت و مجلس قرار گرفت.

فرصت عبرت از گذشته سرزمین مادری

فرصت عبرت از گذشته سرزمین مادری

به بهانه پخش فصل دوم سریال پربیننده «سرزمین مادری» سرا‌غ قاسم تبریزی، پژوهشگر و صاحب‌نظر تاریخ رفته‌ایم و با وی در مورد اهمیت آگاهی‌بخشی عمومی از طریق روایت و بازخوانی تاریخ به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه حاصل این گفت‌وگو را می‌خوانید.

هفت سال رنج اسارت

هفت سال رنج اسارت

مستند ۵۲ دقیقه‌ای «هفت سال اینجا» روایتی از سیدرسول موسوی از مجاهدان و مبارزان عراقی است که سال ۶۰ به همراه تعدادی از اعضای خانواده به ایران فرار می‌کنند. بعد از حضور در ایران به عنوان رزمنده و نیروی شناسایی به فعالیت در جبهه می‌پردازد و در عملیات خیبر به اسارت رژیم بعث عراق در‌می‌آید.

یلدای ساده‌ را برای افزایش صله‌رحم احیا کنیم

یلدای ساده‌ را برای افزایش صله‌رحم احیا کنیم

هزاران سال است که مردم به‌خاطر یک دقیقه اضافه‌تر و شروع تولد نور و روشنایی ــ بلندتر شدن روزها در فصل زمستان ــ و بارش برف و باران جشن می‌گیرند و شادی می‌کنند. ما چند عید برای شادی داریم که یکی از آنها شب یلداست.

دورهمی شب چله برای دلگرمی و آرامش است

دورهمی شب چله برای دلگرمی و آرامش است

شب یلدا مراسم اسطوره‌ای و ملی ایرانی است؛ همان‌گونه که ایرانیان روزهای بسیاری را در طول سال جشن می‌گرفتند و آیین‌های مختلفی داشتند در شب چله هم دور هم جمع می‌شدند تا به باور ایرانی، تولد خورشید و مهر را که پس از طولانی‌ترین شب سال است، جشن بگیرند.

رادیو گفت‌وگو؛ جریان‌ساز در انتخابات ۱۴۰۲

رادیو گفت‌وگو؛ جریان‌ساز در انتخابات ۱۴۰۲

در حال نزدیک شدن به فصل انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و در آستانه این رویداد ملی، شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی سعی در ایجاد شور بیشتر و همچنین تبیین و روشنگری دارند تا انتخابات با مشارکت حداکثری برگزار شود.

صداوسیما از برندهایش صرف‌نظر نمی‌کند

صداوسیما از برندهایش صرف‌نظر نمی‌کند

برخی ادعا دارندکه تلویزیون ازحضور بعضی چهره‌های تلویزیونی یا برنامه‌ها نامدار بهره نمی‌برد.

فراز و فرود شمامه در دل کاخ قجری

فراز و فرود شمامه در دل کاخ قجری

وقتی مخاطب از همان سکانس اول بازی‌اش با آن به‌به گفتن‌ها و ناز و عشوه‌اش روبه‌رو می‌شود، ابتدا تصور می‌‌کند با یک نقش ساده و عامیانه طرف است. شمامه به مرور و در فصل اول و دوم رحیل به میان نقشش می‌خزد تا ثابت کند علاوه بر ژان در تئاتر هیدن، می‌تواند شخصیتی بدیع و تازه در یک سریال تلویزیونی خلق کند؛ نقشی که از تیپ‌سازی فاصله گرفته و به شخصیت نزدیک می‌شود.

مردم هنوز از مش‌خیرا...حرف می‌زنند

مردم هنوز از مش‌خیرا...حرف می‌زنند

از آغاز فعالیت اکبر رحمتی در عرصه بازیگری بیش از نیم قرن می‌گذرد و او در این سال‌ها در سریال‌های خاطره‌انگیز زیادی به ایفای نقش پرداخته است. مخاطبان قاب‌کوچک هنوز بازی‌های این بازیگر پیشکسوت را در سریال‌هایی مانند محله بهداشت، عطر گل یاس، مش خیرا... صندوقچه اسرار، گرگ‌ها، زیر بازارچه، هتل پیاده‌رو و خوش رکاب به یاد دارند.

سواد یاران برای آگاهی و دانایی

سواد یاران برای آگاهی و دانایی

یکی ازمعضلات و مشکلات جامعه بی‌سوادی به خصوص در سنین بالاتر است. گرچه برخی کودکان و نوجوانان هم به دلایلی از تحصیل باز می‌مانند و درجمع این افراد قرار می‌گیرند، با این حال هنوز هم افراد میانسال بسیاری هستند که درگیر بی‌سوادی هستند و همین موضوع عواقب بسیاری برای‌شان در زندگی دارد.

رسانه ملی پرچمدار اصالت علمی

رسانه ملی پرچمدار اصالت علمی

محمدجواد اردشیرلاریجانی، مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی را به عنوان ریاضیدان و نظریه‌پرداز سیاسی می‌شناسیم و فعالیت او همواره در دو حوزه علم و سیاست تعریف شده است. طی دوره‌های دوم، چهارم و پنجم، نماینده مجلس شورای اسلامی بوده و سابقه معاونت وزارت امورخارجه و تاسیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در پیشینه خود به ثبت رسانده است.

پاک‌نیت یک‌بار هم سفارشم را نکرده است

پاک‌نیت یک‌بار هم سفارشم را نکرده است

از ازدواج مهوش صبرکن و محمود پاک‌نیت بیش از ۴۰ سال می‌گذرد و این دو بازیگر زندگی مشترک و حرفه‌ای بدون حاشیه و سراسر موفقیت را پشت‌سر گذاشته‌اند.

صدای مظلومان باشیم؛ نه بازیچه ظالمان!

صدای مظلومان باشیم؛ نه بازیچه ظالمان!

اقدامات جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی در غزه بار دیگر در شعله نفرت و انزجار انسان‌های آزاده‌ جهان نسبت به این رژیم کودک‌کش دمید. هرکسی با دیدن تصاویر کشتار کودکان و زنان در غزه قلبش به درد می‌آید و در حد توانایی خود واکنش نشان می‌دهد.  از جمله هنرمندان دغدغه‌مند که تلاش کردند حمایت خودشان را از مردم مظلوم غزه نشان دهند و با انتشار پست‌ها و استوری‌هایی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی این همدلی و همراهی را با مظلومیت مردم غزه و ابراز نفرت نسبت به این کشتار وحشیانه نشان دهند.

هنرمند ایرانی؛ شریک غم فلسطین است

هنرمند ایرانی؛ شریک غم فلسطین است

جنایات ضدانسانی رژیم‌صهیونیستی نسبت به مردم غزه و فلسطین محدود به این چند روز نیست و چند دهه است که این ظلم به مردم فلسطین روا می‌شود، اما از زمان عملیات طوفان‌الاقصی که رژیم‌صهیونیستی جنایات بسیاری را در غزه مرتکب شد و کشتار زنان و بچه‌های بی‌دفاع و مظلوم در بیمارستان غزه به گوش جهان رسید، هنرمندان و چهره‌های بسیاری به این جنایات واکنش نشان دادند و در صفحه‌های خود در فضای مجازی درحمایت از مردم غزه دل‌نوشته‌هایی را منتشر کردند.

پایان ادعای شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها

پایان ادعای شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها

مسأله غزه و روشن بودن حق و باطل این روزها به‌حدی است که حتی واکنش بسیاری از بازیگران را برانگیخته است. ازجمله هوشنگ توکلی که این روزها مجموعه انقلاب دوم را روی آنتن دارد.

مردم بازیگران قدیمی را دوست دارند

مردم بازیگران قدیمی را دوست دارند

عباس محبوب را در تلویزیون با سریال‌های تعطیلات نوروزی، چمدان، خاله‌خانم، دردسر بزرگ، این چند نفر، ترش و شیرین، مرز خوشبختی، حکایت‌های کمال، جذر و مد و... دیده‌ایم که بعضی از این آثار همچنان در خاطر جمعی مخاطبان قاب کوچک مانده‌اند.

بازخوانی جایگاه درست شهید و جلاد

بازخوانی جایگاه درست شهید و جلاد

ماجرای تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ معاصر کشور ماست که توسط دانشجویان پیرو خط امام انجام شد. این اتفاق یکی از منحصربه‌فردترین حرکت‌ها در تاریخ انقلاب‌های جهان و به باور برخی نقطه‌عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانسته شده‌است؛ تا جایی که جیمی کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در کتاب خاطرات خود ذکر کرده‌است که هرگز این تاریخ (تسخیر سفارت) را فراموش نخواهد کرد.

میز نقد سینما در تلویزیون

میز نقد سینما در تلویزیون

یکی از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون اختصاص به «نقد سینما» دارد؛ برنامه‌ای که بعد از یک وقفه کوتاه جمعه‌ها از شبکه چهار پخش می‌شود. دراین برنامه کارشناسان و صاحب‌نظران صرفا فیلم‌های روی پرده را نقد و بررسی نمی‌کنند؛ بلکه این برنامه در سری جدید با رویکرد فرهنگ‌سازی سینمایی به‌طور جدی‌تر و ریتمی سریع‌تر به حوزه سینما می‌پردازد.

1 صفحه

نیازمندی ها