به گزارش جامجم آنلاین به نقل از زومیت، رئیس رگولاتوری و معاون وزیر ارتباطات از افزایش سهم ویدیو در اینترنت در دنیا تا سال ۲۰۱۹ خبر داد. به گفتهی او سهم ویدیو از کل دیتا در دنیا به ۸۰ درصد در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.
علی اصغر عمدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و فناوری اطلاعات در مورد تعداد مشترکان موبایل و میزان مصرف ویدیو از دیتا اعلام کرد: «پیشبینیهای بینالمللی نشان میدهد تعداد مشترکان موبایل در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر خواهد رسید. به موازات این افزایش تعداد مشترک، میزان مصرف داده نیز در این سالها افزایش خواهد یافت. این افزایش تا جایی ادامه خواهد داشت که سهم ویدیو از ترافیک داده دنیا از ۶۴ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۸۰ درصد در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.»
معاون وزیر ارتباطات توضیح داد: «در حال حاضر در حوزههای بینالمللی دو رویکرد Sponsored data یا محتوا و اطلاعات حمایت شده و رویکرد Net Neutrality یا بیطرفی نسبت به محتوا در زمینه ارائه خدمات محتوائی وجود دارد: در رویکرد اول برخی محتواهای خاص و پر درخواست از سوی برخی اپراتورها ارجحیت داده شده و حمایت میشوند و در این رویکرد مشتریان میتوانند بدون استفاده از حجم ترافیک ماهانه و یا با نرخ ارزانتر از برخی محتواها بهرهمند شوند؛ در رویکرد دوم با همه محتواها در شبکه بطور یکسان برخورد میشود و کشش مشترک نسبت به محتوا تعیینکننده است.»
عمیدیان گفت: «در کشور ضمن تاکید رویکرد یکسان به محتوا، حمایت از محتوای داخل و رویکرد Sponsored data مورد توجه قرار دارد. موضوع محتوا در قالب شبکه ملی اطلاعات در کشور دنبال شده و در این حوزه بر الزاماتی مانند توجه به رونق تولید محتوای داخل متناسب با فرهنگ، دین و آداب و سنن کشور، تفکیک ترافیک داخل از ترافیک بینالملل، توجه به شکلگیری صحیح زنجیره تولید محتوا، توجه تولیدکننده محتوا و حمایت از محتوای داخل و توجه به مصرفکننده نهایی و تعرفههای ترجیحی تأکید شده است.»
رئیس رگولاتوری در مورد اقدامات این سازمان و کمیسیون تنظیم در همین زمینه اضافه کرد: «مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و الزام به اضافهکردن حداقل یک سوم سقف حجم ترافیک داخلی به سقف حجم ترافیک بینالملل تا زمان اجرایی کردن تفکیک ترافیک داخل از خارج، کاهش تعرفهی پهنای باند اینترنت بینالملل و تعرفه انتقال در لایههای ۲ و ۳ به منظور کاهش هزینههای اپراتور و در نتیجه کاهش تعرفه داده برای کاربر نهایی از اقدامات حمایتگرانهی رگولاتوری در حوزهی ارائهی خدمات محتوای داخلی است. بازنگری در این مصوبه هم با هدف تغییر مدل قیمتگذاری از مبنای میزان حجم ترافیک مصرفی (Usage Base) به مبنای سرعت دسترسی به شبکه (Connection Base) و تعیین سقف تعرفه برای دسترسی به بستههای رایج مصرفی با در نظر گرفتن حجم ترافیک داخلی دو برابر حجم ترافیک بینالملل و یا تعرفهی نصف انجام شده است.»
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد