تلاش برای ایجاد تغییر در صدور گواهینامه یکی از اهداف پلیس راهور برای کاستن از مشکلات شهروندان است، چراکه به این شکل مراجعه‌های حضوری و سفرهای درون شهری آنها کاهش پیدا کرده و شهروندان خدمات مناسب‌تری دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۷۷۸۹۰
خدمت‌رسانی، هدف‌تغییر در صدور گواهینامه

تغییراتی که قرار است اتفاق بیفتد، براساس طرح‌های کارشناسی شده صورت می‌گیرد و شرایطی را ایجاد می‌کند تا شهروندان دسترسی مناسبی به خدماتی که از سوی پلیس راهور ارائه می‌شود، داشته باشند. در این رویکرد نظارت انسانی به حداقل رسیده و احتمال خطا و سوءاستفاده نیز از بین می‌رود‌.

در واقع برای افزایش توانایی و مهارت رانندگان گام‌های مثبتی برداشته خواهد شد تا به‌این شکل بتوان از آمار سوانح ترافیکی نیز کم کرد. تغییرات مناسب دیگری نیز در راه است تا در آن به فرهنگ‌سازی بیش از گذشته‌پرداخته شود. هرچند برای بهبود فرهنگ ترافیک شهروندان، دستگاه‌ها و نهادهای زیادی باید تلاش کنند، اما پلیس راهور نیز در این زمینه نهایت تلاش خود را به کارمی گیرد.

با بهبود فرهنگ ترافیک می‌توان بسیاری از مشکلات را حل و فصل کرد، زیرا چنانچه شهروندان بدرستی از وسیله نقلیه خود استفاده کنند، مشکلاتی نظیر آلودگی هوا و ترافیک نیز بر‌طرف می‌شود، البته این هدف در گرو توسعه حمل و نقل عمومی نیز هست.

قسمتی دیگر از برنامه‌های پلیس راهور برای افزایش مهارت و توانایی رانندگان نیازمند قوانین است، به‌عنوان نمونه پلیس راهور قصد دارد برای بالا رفتن مهارت رانندگان از دستگاه‌های شبیه‌ساز نیز بهره ببرد، دستگاه‌هایی که به وسیله آن می‌توان شرایط گوناگون را شبیه‌سازی کرد و توانایی رانندگان را بالا برد.

این در حالی است که خدمت رسانی مناسب به شهروندان همواره یکی از اهداف اصلی پلیس راهور است به این منظور کارشناسان پلیس در تلاشند تا زیر ساخت‌های لازم را برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان فراهم کنند. یکی از این برنامه‌ها که در دستور کار است، ارائه خدمات آنلاین به افرادی است که قصد شماره‌گذاری خودروی خود را دارند، چراکه به این شکل دیگر نیاز نیست شهروندان به سفرهای درون شهری مجبور شوند.

سردار دکتر موسی امیری - جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها