به گزارش جامجم، غلامعلی حدادعادل در آیین رونمایی از «قرآن بایسنقری» با اشاره به پیشینه تکریم قرآن از سوی مسلمانان گفت: مسلمانان از همان روزی که قرآن را از زبان پیامبر(ص) شنیدند، مضامین و مفاهیم بلند قرآن کریم را در سینه خود حفظ کردند و وقتی هنوز وحی تفصیلی قرآن کریم پایان نیافته بود، میدانستند باید در حفظ قرآن اهتمام ورزند.
حدادعادل با قدردانی از موزه ملی ملک برای بازنشر این قرآن نفیس عنوان کرد: بسیار ارزشمند است که قرآن بایسنقری در دسترس اهل هنر قرار گرفته است. نباید چنین اقداماتی را با ترویج دیگر هنرهای اسلامی همچون نوشتن قرآن کریم بر دانه برنج که در سودمندی آن شک داریم، مقایسه کرد. بازنشر قرآن بایسنقری، انتشار سرمشق یک دوره هنری است؛ همان چیزی که غربیها از آن به عنوان «پارادایم» یاد میکنند. این نمونههای عالی و شگفتانگیز باید برای حفظ ریشههای هنر اسلامی به اهالی هنر عرضه شود. رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: چشمنوازی و قدرت و پیچیدگی خط این قرآن نفیس، راز و رمزی با خود دارد. جنبههای فنی این اثر نیز قابل تامل است. ابعاد کاغذی که برای این قرآن به کار رفته است، از پیشرفت صنعت کاغذسازی در ایران دوره تیموری نشان دارد و هنوز هم پس از حدود 600 سال، اثری از پوسیدگی در این کاغذ دیده نمیشود. این نوع کاغذسازی از عقل و دانش پیشرفته صنعتگران ایرانی در دورههای گوناگون حکایت دارد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
امیدعلی مسعودی معقتد است در سنت شیعی، گریه یکی از ابزارهای مهم انتقال معنا و حفظ هویت دینی بوده است
در گفتوگو با رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت بررسی شد
«جامجم آنلاین» در گفتوگو با دکتر مینو محرز، متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری بررسی کرد
مدیر شبکه آموزش در گفتوگویی تفصیلی با «جامجم»، از چشماندازهای تازه این شبکه میگوید