رییس کمیسیون اصل 90 در گفتگو با جام جم آنلاین:

مدیران نجومی همان 400 نفر هستند/ کمبود قانون داریم

رییس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه تعداد مدیران نجومی همان 400 نفری است که دیوان محاسبات اعلام کرد خاطرنشان کرد: این کمیسیون هیچ لیستی جز فهرست دیوان محاسبات در اختیار ندارد.
کد خبر: ۹۵۲۸۸۲
مدیران نجومی همان 400 نفر هستند/ کمبود قانون داریم

داود محمدی پیرامون گزارش اخیر دیوان محاسبات درباره فیشهای نجومی در صحن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این موضوع در دو بخش بررسی شده است. یک بخش نارسایی‎ها وخلاء‎هایی که در قوانین نظام پرداخت وجود دارد، که در این مورد سو استفاده هایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: جلسات متعددی در رابطه با کمبود قوانین و مقررات در این زمینه با حضور کارشناسان از سه قوه برگزارشد. قوه قضاییه- سازمان بازرسی کل کشور- کمیسیون اصل 90- دیوان محاسبات و.. جز این کارگروه ویژه بودند.

رییس کمیسیون اصل 90 افزود: جمع بندی مطالعات و بررسیهای میدانی ما در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد. نتایج بررسی های کمیسیون به یک قانون 10 ماده ای منجر شد.

محمدی در ادامه خاطر نشان کرد: اما بعد دوم این موضوع بحث میدانی و فنی موضوعات است. چون ساز و کار بررسی فیش‎های حقوقی در اختیار دیوان محاسبات کشور قرار دارد این وظیفه به دیوان محول شد. این سازمان مربوطه تعداد93 هزار فیش حقوقی را مورد بررسی قرار داد. بر مبنای آخرین اطلاع از مجموع این فیشها، به 397 مورد تخلف برخورد کردند.

وی در ادامه تشریح کرد: از این مبلغ بر 23 میلیارد تومان اضافه دریافتی بوده که باید به صندوق دولت باز گردد. در واقع موضوع فیشهای نجومی در دو بخش کمیسیون اصل نود و بررسی‎های میدانی دیوان محاسبات خلاصه می شود.

محمدی در پاسخ به این سئوال که تعداد نفرات متخلفی که در مجلس اعلام شد مورد تایید کمیسیون است اظهار داشت: این آماری است که دیوان محاسبات بصورت موردی بررسی کرده ، لذا نفرات بیش از این تعداد نیست. مسوولیت این موضوع از ابتدا به دیوان محول شده است.

وی در پایان تاکید کرد: این کمیسیون هیچ لیستی جز فهرست دیوان محاسبات در اختیار ندارد.

محمدرضا شجاعیان- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
w
-
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
پس مجلس چیكار میكنه كه كمبود قانون داریم؟
مریم
-
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
حالا كه به لطف خدا و آمار ها این تعداد مدیر كم شدنند بهتر نیست كه بیخیالش شوید !
ع
-
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
خیلی با حال گفتی كلی خندیدم .
علی
-
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
همه جا كمبود قانون داریم. فیش حقوقی یه موردشه.شما فقط به فیش حقوقی زوم كردید
روح الله
-
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
۰
۰
شیشلیك خورها رو جا انداختید

نیازمندی ها