در این گزارش تصویری با برترین سلاح‌‌ها و خودرو‌های جنگی که در طول سال‌ها قدیمی نشده‌اند آشنا خواهید شد.
کد خبر: ۹۵۱۹۷۶
مخوف‌ترین سلاح‌های روسی که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از اسپوتنیک، مخوف‌ترین و جالبترین سلاح‌‌ها و خودرو‌های جنگی که توسط اتحاد شوروی سابق و روسیه فعلی طراحی شده‌اند، را در ادامه می بینید.

هواپیمای جت جنگنده تی – 50 یک نمونه اولیه از جنگنده های پیشرفته سوخو است که جهت برنامه پاک فا (PAK FA) طراحی شده است، ایمن هواپیما یک جنگنده نسل پنجم و جزء برنامه‌ ریزی‌های روسیه جهت تجهیز نیروی هوایی این کشور است. حداکثر سرعت این جنگنده به 2440 کیلومتر در ساعت می‌رسد در حالی که حداکثر سرعت کروز آن 1800 کیلومتر در ساعت است.

سلاح روسی آر.پی.جی 7 یک جنگ‌افزار ضد تانک است که یک راکت ضد تانک را شلیک می‌کند و در اصل توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق طراحی شده است. امروزه شرکت روسی بازالت (Bazalt) آن را تولید می‌کند. این سلاح معمولا برای مورد هدف قرار دادن تهدیدات مستقیم به‌کار رفته و به‌راحتی پناهگاه‌های دشمن را نابود می‌کند.

هلیکوپتر ترابری 2 ملخه میل می- هشت (Mil Mi-8) توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق طراحی شده است. امروزه این هلیکوپتر به عنوان یک وسیله آتش هوایی تهاجمی دارای و همچنین برای پست فرماندهی هوا برد به‌کار می‌رود.

تانک روسی تی-چهارده (T-14) اولین تانک ساخته شده مبتنی بر بستر فناوری چند منظوره نظامی است. بسیاری آن را «تانک نسل آینده» می‌نامند. تی – 14 تانک رزمی اصلی روسیه است.

هواپیمای جنگنده سوخو اس – یو و پنج (Sukhoi su – 35) یکی از برترین جنگنده‌ها از نظر مانوور دهی هوایی است.

تپل – ام (Topol – M) جدید‌ترین موشک بالستیک بین قاره‌ای روسیه است.

سیستم موشکی دوربرد زمین به هوای اس-سیصد (S -300) توسط شرکت ان.پی.او آلماز طراحی شده است.

هلیکوپتر تمساح روسی یا کی.آ – پنجاه و دو آلیگیتور (ka – 52) نسل آینده هیلیکوپترهای جنگی است که برای منهدم کردن تانک‌ها، هدف‌های زره پوش و نیرو‌های پیاده دشمن طراحی شده است.

ارتش روسیه در نظر دارد تا بزودی قطارهای هسته‌ای آر.تی بیست و سه (RT – 23) را که برای حمل موشک به‌کار می‌روند را به خدمت بگیرد.

اسلحه آ.کا – چهل وهفت (AK- 47) که با نام کلاشینکف هم شناخته می‌شود، توسط جمهوری شوروی سابق طراحی شده است.

زیر دریایی پروژه – 941 یا «آکولا» (به معنای کوسه) یک زیردریایی هسته‌ای جهت حمل موشک‌های بالیستیک است که اولین بار در دهه 1980 توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شد که بزرگترین و سنگین‌ترین زیردریایی است که تا‌کنون ساخته شده است. نیروهای ناتو آن را «تایفون» می‌نامند.

مترجم: جواد ودودزاده جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
مهدی
-
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
۰
۰
چقدر این روسیه برایتان عزیز شده كه كم مونده به مجیز گویی قیافه پوتین و كرامات لاوروف و ... برسید.
قزوینی
-
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
از امریكا خوشت میاد ! آره خوبه خوشت میاد از امریكا
كاری ماما
-
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
آقا جان اطلاعات جالبی و به واقعی بود این اسمش مجیز گویی نیست
رزمنده ایرانی
-
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
۰
۰
جنگنده های جدید روسی : سوخو ۵۰ پك فا كه نسل پنجم است , سوخو ۳۵ كه جنگنده چند منظوره و برتری هوایی است , سوخو ۳۴ كه یك جنگنده بمب افكن تاكتیكی جدید است , سوخو ۳۳ كه جنگنده ناو نشین است , سوخو ۳۰ , میگ ۳۵ كه جنگنده چند منظوره و برتری هوایی , در هلیكوپترها : كامف كا ۵۲ الیگاتور , كامف كا ۵۰ بلك شارك , میل ام ای ۲۸ - تانك : تی ۱۴ آرماتا كه جدید ترین تانك روسی است , در سیستم های موشكی هم سیستم موشكی پدافند هوایی اس -۵۰۰ كه قویترین و مدرن ترین سیستم دفاع موشكی جهان است و بعد از آن هم سیستم دفاع موشكی اس -۴۰۰ كه به اس -۳۰۰ پی ام یو ۳ هم شناخته میشود , اما در زمینه آر پی چی -۷ باید گفت كه آر پی چی -۲۹ جایگزین آر پی چی -۷ شده است , در زمینه تفنگ جنگی (AK-47) هم تولیدش در روسیه از سال ۲۰۰۱ متوقف شده است و جایگزین آن (AK-103) كه كالیبر 7/62 میلی متری دارد .
نرم افزار موبایل
-
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
لازم به معرفیاین سلاح هانبودچراكه مردم ماباگوشت وخونشان مبشناسندچه روزهاوشبهای كه آماج هدفشان بودیم
فرزند شهید
-
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
چرا هذیون میگی ؟ اطلاعات دفاعی و آمادگی نظامی برای هر ملتی باید در اولویت باشد تا بتوانند مقابل دشمنان بایستند - این تسلیحات ۸۰% جدید است - از بیكاری پای اینترنت نشستید هذیون میگید - شما كه سهمی هم نداشتید از دفاع مقدس و جنگ از همه بیشتر ادعا میكنید .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها