رئیس اتحادیه صنف گوشت گوسفندی در گفت و گو با جام جم آنلاین :

افزایش 5 هزار تومانی قیمت گوشت / تب برفکی از علل کاهش دام در کشور

قیمت برنج دوباره بالا رفت

گزارش بانک مرکزی از قیمت اقلام مصرفی

بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی، در آستانه ماه محرم قیمت گوشت قرمز، چای و قند و شکر گران شد، ضمن اینکه برنج داخلی درجه دو نیز نسبت به هفته گذشته باز هم افزایش قیمت را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۹۵۱۴۸۴
گزارش بانک مرکزی از قیمت اقلام مصرفی

به گزارش جام جم آنلاین از بانک مرکزی، گزارش رسمی بانک مرکزی حکایت از آن دارد که در هفته دوم ماه مهر، قیمت گوشت قرمز، شکر و چای با افزایش مواجه بوده است که به گفته فعالان بازار، این افزایش قیمت ناشی از نزدیک شدن به ماه محرم است چرا که در این ماه، تقاضا برای کالاها افزایش می‌یابد. در این میان البته قیمت برنج داخلی درجه یک و درجه دو نیز گرانی را نسبت به هفته قبل از این گزارش، تجربه می‌کند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، در هفته منتهی به دوم مهرماه، قیمت برنج، گوشت قرمز، قند و شکر و چای به ترتیب افزایش قیمت ۰.۸، ۰.۱، ۰.۲ و ۰.۱ درصدی را تجربه می‌کند؛ در حالیکه قیمت همین اقلام نسبت به هفته مشابه سال قبل نیز به ترتیب ۲، ۲.۴، ۰.۴ و یک درصد بالا رفته است.

در هفته مورد بررسی بانک مرکزی، لبنیات، حبوبات و روغن نباتی نسبت به هفته قبل ثبات قیمت را تجربه می‌کند؛ در حالیکه قیمت لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل باز هم بدون تغییر و البته روغن نباتی و حبوبات به ترتیب افزایش ۰.۷ و ۰.۳ درصدی را تجربه می‌کند. همچنین قیمت تخم مرغ نسبت به هفته قبل ۲.۶ درصد، میوه‌های تازه ۴.۵ درصد، سبزی‌های تازه ۰.۵ درصد و گوشت مرغ ۳.۸ درصد کاهش را شاهد بوده است.

لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته منتهی به دوم مهرماه، در ﮔﺮﻭﻩ لبنیات، قیمت تمامی ﺍﻗﻼﻡ این ﮔﺮﻭﻩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻔﺘﻪ ﻗﺒﻞ ﺑﺪﻭﻥ تغییر ﺑـﻮﺩ؛ ضمن اینکه ﺑﻬﺎیﺗﺨﻢ‌مرغ معادل ۲.۶ درصد کاهش داشت و شانه‌ای ۷۵۰۰ تا ۱۰۷۰۰ تومان به فروش رفت.

برنج و حبوبات

در هفته مورد گزارش در گروه برنج، قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی ثابت بوده، اما بهای برنج داخلی درجه یک و درجه دو به ترتیب ۰.۷ و ۱.۷ درصد افزایش داشت، در گروه حبوبات نیز، قیمت تمامی اقلام این گروه بدون تغییر باقی ماند.

میوه‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری سیب قرمز و نارنگی، عرضه کمی داشت، اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوبه سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شدند.

میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای هلو معادل ۰.۴ درصد، موز ۲.۲ درصد افزایش داشت ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۵ تا ۱۳.۷ درصد کاهش داشت.

در گروه سبزی‌های تازه نیز، بهای گوجه‌فرنگی و سبزی‌های برگی ثابت بود، اما قیمت خیار معادل ۱.۳ درصد، لوبیا ۱.۱ درصد افزایش داشت ولی سایر اقلام بین ۰.۹ تا ۵.۲ درصد کاهش را تجربه می‌کرد.

گوشت قرمز و مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند بدون تغییر بود، اما بهای گوشت تازه گاو و گوساله معادل ۰.۲ درصد افزایش داشت، در حالیکه قیمت مرغ ۳.۸ درصد کاهش را تجربه می‌کرد.

قند و شکر و چای

در این هفته بهای قند ۰.۲ درصد کاهش داشت، ولی شکر و چای خارجی هر یک به میزان ۰.۱ درصد افزایش را تجربه کردند، قیمت انواع روغن‌نباتی هم ثابت بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جانبازو بازنشسته
-
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
۰
۰
خدا لعنت كند شما ها را كه دیگر مردم نمی توانند در ماه محرم نذورات و طعام بدهند چون به همین بهانه قیمت كالاها با چراغ سبز دولت افزایش می یابد و مردمی كه در آمد زیادی ندارند نمی توانند نذورات خود را ادا كنند

نیازمندی ها