jamejamsima
سیما فیلم و سریال کد خبر: ۸۹۶۰۱۷ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵  |  ۰۵:۱۵

مدیر شبکه پنج از ساخت سریال‌های مرتبط با حوزه‌های اقتصادی و برنامه‌‌سازی با موضوع اقتصاد کودک در این شبکه خبر داد.

تولید سریال‌های اقتصادی در شبکه 5

مجید زین‌العابدین در گفت‌وگو با فارس افزود: با توجه به حساسیت بیشتری که در سازمان درباره تولید سریال با کیفیت بالاتر و تعداد محدودتری وجود دارد بنا داریم تا تولیدات مرتبط با شبکه پنج در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی و مرکز امور نمایشی سیما را در این شبکه پخش کنیم.

وی درباره راهکارهایی که این شبکه برای جذب مخاطبان عام در نظر گرفته است، گفت: ما در حوزه برنامه‌های اقتصادی دو موضوع را مورد بررسی قرار دادیم که نهایتا به اثربخشی منجر خواهد شد، یکی از آنها گستره مخاطبان است. به هر حال موضوع اقتصاد را برای طیف خاصی از مخاطبان در رسانه تعریف نکرده و حوزه مخاطبان برنامه‌های اقتصادی را از حوزه اقتصاد و کودک، نخبگان و مسئولین متمایز نکردیم.

مدیر شبکه پنج سیما افزود: اگر جمعیت کشور را نزدیک به 80 میلیون نفر در نظر بگیریم، حدود 12 میلیون دانش‌آموز، پنج میلیون دانشجو و... در کشور ما زندگی می‌کنند که به عنوان مخاطبِ هدف در رسانه از جمله مخاطبان ما هستند و ما بر همین اساس سعی کردیم تا برنامه‌های شبکه پنج به عنوان شبکه اقتصادی همه افراد را که طیفی گسترده از مخاطبان هستند در نظر بگیرد.

زین‌العابدین گفت: موضوع اقتصاد کودک موضوع مهمی است که در برنامه‌های کودک ما مغفول مانده است. در سال‌های گذشته در برنامه‌های کودک به طور عمده بیشتر بر مهارت‌های کلی زندگی و مهارت‌های اجتماعی و تربیتی کودک تمرکز داشته‌ایم، اما الان از برنامه‌سازان خواستیم که روی حوزه کودک و اقتصاد تمرکز بیشتری داشته باشند. با این نگاه از نظر مخاطب، طیف مختلفی را در نظر گرفتیم و اصلا احساس ریزش مخاطب نداریم که در نتیجه این باشد که اقتصاد موجب از دست رفتن بخشی از مخاطبانمان می‌شود.

رئیس شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما همچنین افزود: نکته دوم به جز طیف‌بندی مخاطبان، توجه به ساختار است. به طور کلی چون در نگاه اول، برخی کارشناسان رسانه ممکن است برنامه‌های اقتصادی را برنامه‌های ثقیل و عمدتا مبتنی بر گفت‌وگو فرض کنند، دوستان ما در بخش برنامه‌ریزی شبکه پنج به عنوان شبکه اقتصاد سیما بشدت مراقبت دارند تا برنامه‌ها تک ساختاری نباشند. از طرفی تمرکز ما بر ساختار، صرفا گفت‌وگو نیست و استفاده از ساختارهای دیگر مانند کلیپ، موسیقی، مسابقه و نمایش‌های واقع‌گرایانه باعث می‌شود که بتوانیم مخاطبان بیشتری را در حوزه اقتصاد جذب کنیم.

زین‌العابدین با اشاره به برنامه‌های جدید شبکه پنج نیز گفت: علاوه بر تعدادی پیشنهاد که برای ساخت برنامه داریم، منتظریم تا برخی برنامه‌هایمان تدوین شوند و بعد از آن اعلام رسمی داشته باشیم.

وی درباره سریال‌های جدیدی که قرار است از این شبکه پخش شوند نیز بیان کرد: مدتی است که تولید سریال بر عهده مرکز امور نمایشی سیماست و از نظر مهندسی مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی در این بخش فعالیت می‌کند. اما به ما هم ابلاغ شده که در سال 95 در حوزه سریال‌سازی حتما در حوزه موضوعات اقتصادی از جمله: تولید، حمیت جمعی برای کار الگوی مصرف، زیرشاخه‌هایی که با اقتصاد مقاومتی مرتبط هستند و... نیز آثاری داشته باشیم.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
رسانه ملی و جوانگرایی سیستمی

رسانه ملی و جوانگرایی سیستمی

یکی از سیاست‌های مهم مدیریتی سال‌های اخیر سازمان صدا و سیما، اهتمام ویژه به رشد، تربیت و به‌کارگیری ظرفیت عظیم نیروهای جوان و پرنشاط انقلابی در سطوح مختلف رسانه ملی است.

نقش قدرت بازدارندگی ایران

نقش قدرت بازدارندگی ایران

چند ماه قبل اقدام جمهوری اسلامی ایران در توقیف کشتی انگلیسی پس از توقیف محموله نفتی ایران در جبل الطارق، آن‌هم در حالی که ناوهای نظامی آمریکا و انگلیس در منطقه بودند به دشمن ثابت کرد در قبال مداخلات آنها منفعل نخواهیم بود و قاطعانه در مقابلشان خواهیم ایستاد، این درسی است که آمریکا نیز از آن عبرت گرفته است.

صد حیف ...

صد حیف ...

هر قدر به روزهای پایانی نزدیک‌تر شدیم، دلهره‌ای محکم‌تر وجودم را چنگ زد. شبیه کودکی بودم که به اضطراب جدایی دچار شده، شبیه کسی که همه عزمش را جزم کرده برای مهاجرت، اما نگاه منتظری در سالن ترانزیت فرودگاه ته دلش را خالی می‌کند ... شبیهِ شبیه هیچ کس ...

عملیات عجیب

عملیات عجیب

خاطره ای که من نقل می کنم از یکی از دوستان ما به نام امیر سرتیپ ایرج عصاره است.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر