رسانههای استانی به عنوان رسانههای محلی با بهرهگیری از سنتهای بومی، محلی و نمادهای مختلف استانی مانند لباس، موسیقی محلی ـ مقامی و همچنین استفاده از تنوع قومیتها و فرهنگها توانستهاند با گویش و زبان محلی رویکردشان را تغییر دهند و شبکههای نسل جدید که متعلق به عصر جدید است را طراحی و اجرایی کنند.معرفی جاذبههای گردشگری با هدف جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم تولید برنامههای نمایشی کوتاه و جذاب که با گویش محلی و طنازانه ساخته شده و همچنین تولید قطعههای کوتاه مراسم مذهبی و دینی در شهرهای مختلف کشور ازجمله آثاری بوده که این روزها درشبکههای اجتماعی دست به دست میچرخد.
همه ما میدانیم ایران فقط تهران نیست و بسیاری از فعالیتهای مهم در نقاط مختلف کشور صورت میگیرد. از این رو در سالهای اخیر واحدهای خبر صدا و سیمای استانها تلاش کردند با تولید گزارشهای کوتاه و با شناسایی سوژههای مناسب به تبیین الگوی مصرف، سادهزیستی و دوری از تجمل و اشرافیگرایی، الگوسازی از چهرههای مبتکر، مولد، کارآفرین آموزش مهارتها و ارزشگذاری روی مشاغل مورد نیاز جامعه، فرهنگ کار و مشارکت را در حوزههای مختلف ترویج و گسترش دهند. همین گزارشهای کوتاهی که در شبکههای مجازی رد و بدل میشود از یک سو مدیریت جهادی مدیران دلسوز کشور را در عرصه سازندگی و از سوی دیگر روحیه امید و سازندگی را توسط مردم پرتلاش کشور به نمایش میگذارد و باعث همدلی و همزبانی دولت و ملت میشود.
بدون شک شبکههای استانی میتوانند به عنوان جریانسازترین رسانه در کشور فعال باشند و حالا که شبکههای استانی شبکه سراسری شما را در اختیار دارند و آثار فاخر و ارزشمندشان را از این شبکه برای مردم به نمایش میگذارند باید بیش از پیش از همه توان و ظرفیتهای متعدد در حوزههای مختلف با بهرهگیری از حجم بالای هنرمندان علاقهمند بومی و نیروهای مستعد در استانها در عصری که عصر رسانه نامیده شده رسانههایی پیشرو باشند تا با حفظ مخاطبان فعلی به مخاطبان خود بیفزایند.
فرشید شکیبا
جامجم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد