مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین بیان کرد

نگاه ویژه به اقتصاد و سرمایه‌های استانی

رسانه استانی، نسلی جدید متعلق به عصر جدید

شبکه‌های استانی؛ پیشرو در عصر رسانه

کارشناسان و رسانه‌شناسان، نشانه‌هایی را در ریخت‌شناسی اجتماعی و فعالیت‌های روزانه مردم می‌بینند که حاکی از اتمام یک دوره بزرگ است. دوره‌ای که رادیو و تلویزیون در کنار رسانه‌های دیگری همچون روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری اطلاع‌رسانی و تحلیلی، رقیب جدی پیدا کرده‌اند. بدون شک با گسترش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و فعالیت گسترده مردم در گروه‌های مختلف باعث شده عصر جدیدی از فعالیت‌های رسانه‌ای بخصوص در شبکه‌های استانی صدا و سیما شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۴۰۱۳۴
شبکه‌های استانی؛ پیشرو در عصر رسانه

رسانه‌های استانی به عنوان رسانه‌های محلی با بهره‌گیری از سنت‌های بومی، محلی و نمادهای مختلف استانی مانند لباس، موسیقی محلی ـ مقامی و همچنین استفاده از تنوع قومیت‌ها و فرهنگ‌ها توانسته‌اند با گویش و زبان محلی رویکردشان را تغییر دهند و شبکه‌های نسل جدید که متعلق به عصر جدید است را طراحی و اجرایی کنند.معرفی جاذبه‌های گردشگری با هدف جذب گردشگر و رونق صنعت توریسم تولید برنامه‌های نمایشی کوتاه و جذاب که با گویش محلی و طنازانه ساخته شده و همچنین تولید قطعه‌های کوتاه مراسم مذهبی و دینی در شهرهای مختلف کشور ازجمله آثاری بوده که این روزها درشبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد.

همه ما می‌دانیم ایران فقط تهران نیست و بسیاری از فعالیت‌های مهم در نقاط مختلف کشور صورت می‌گیرد. از این رو در سال‌های اخیر واحدهای خبر صدا و سیمای استان‌ها تلاش کردند با تولید گزارش‌های کوتاه و با شناسایی سوژه‌های مناسب به تبیین الگوی مصرف، ساده‌زیستی و دوری از تجمل و اشرافی‌گرایی، الگوسازی از چهره‌های مبتکر، مولد، کارآفرین آموزش‌ مهارت‌ها و ارزشگذاری روی مشاغل مورد نیاز جامعه، فرهنگ کار و مشارکت را در حوزه‌های مختلف ترویج و گسترش دهند. همین گزارش‌های کوتاهی که در شبکه‌های مجازی رد و بدل می‌شود از یک سو مدیریت جهادی مدیران دلسوز کشور را در عرصه سازندگی و از سوی دیگر روحیه امید و سازندگی را توسط مردم پرتلاش کشور به نمایش می‌گذارد و باعث همدلی و همزبانی دولت و ملت می‌شود.

بدون شک شبکه‌های استانی می‌توانند به عنوان جریان‌سازترین رسانه در کشور فعال باشند و حالا که شبکه‌های استانی شبکه سراسری شما را در اختیار دارند و آثار فاخر و ارزشمندشان را از این شبکه برای مردم به نمایش می‌گذارند باید بیش از پیش از همه توان و ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف با بهره‌گیری از حجم بالای هنرمندان علاقه‌مند بومی و نیروهای مستعد در استان‌ها در عصری که عصر رسانه نامیده شده رسانه‌هایی پیشرو باشند تا با حفظ مخاطبان فعلی به مخاطبان خود بیفزایند.

فرشید شکیبا‌ ‌

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها