رئیس سازمان صداوسیما در این جلسه با تشکر از تلاش دستاندرکاران شبکهها در تولید و پخش برنامههای ماه رمضان، تاثیرگذاری رسانه در رمضان را بهدلیل درک دقیق فرصتها و موقعیتها دانست و افزود: هر سال بر پیچیدگی کار رسانهای افزوده میشود و تلویزیون باید از سامانه هوشمند و یادگیرنده برخوردار شود.
وی با تجلیل از سریالهای «پایتخت»، «دردسرهای عظیم» و «گاهی به پشت سر نگاه کن»، و خصوصا پیامهای رمضانی سریال پایتخت، این برنامهها را در جلب رضایت مخاطبان موفق دانست و ضمن قدردانی از دستاندرکاران، کارگردانان، تهیهکنندگان و هنرمندان این سریالها بر لزوم درک بایستههای محیط رقابتی کنونی تاکید کرد.
دکتر سرافراز گفت: برنامههای «جشن رمضان»، «خندوانه» و «ماه عسل»، به لحاظ تنوع آیتم، ساختار متفاوت و مهمانان ویژه، از کیفیت بهتری نسبت به گذشته برخوردار بودهاند و برنامههای «جمعخوانی قرآن کریم» که از اقصینقاط کشور در شبکههای سراسری انعکاس یافت، نشان از برنامهریزی محتوایی مناسب برای این ایام حکایت دارد.
وی اضافه کرد که اشکالات جزئی نیز بعضا مشاهده میشد که این موضوع بیشتر برای برنامههای زنده هرروزه رخ میدهد و لزوم تشکیل یک اتاق فکر دائمی برای این برنامهها احساس میشود تا بیش از پیش هدایت شود.
دکتر سرافراز اضافه کرد: جریاناتی در خارج از سازمان سعی داشتند با توسل به مطالب خلاف واقع مردم را در این ماه پرفیض و برکت از رسانه ملی جدا کنند. مثلا مخالفت صدا و سیما با توافق ژنو یا صلح امام حسن (ع) تا تاثیر رسانه را کم کرده و اعتماد مردم از رسانه ملی سلب شود که موفق نشدند و سیما توانست با تولید برنامههای مناسب و پرمحتوا، اعتماد مخاطب را بیشتر از گذشته جلب کند.
دکتر سرافراز بر مبنای نظرخواهیها و بازخوردهای دریافتی از مخاطبان، رضایت از برنامهها را بهترین خداقوت به همکاران ساعی سازمان عنوان کرد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد