بازیگر سریال «پایتخت ۴» گفت: این سریال با رفتن به سمت مسائلی که کارگردانان دیگر از آن پرهیز می کردند، ترس ها را از بین برد.
کد خبر: ۸۲۰۲۷۷
«پایتخت» ترس‌ها را از بین برد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دنیای دوبلاژ تا سال 92 صدایی داشت که کمتر کسی با چهره اش آشنا بود، بعد از صحبت‌های این دوبلور در ماه عسل درباره بیماری حنجره اش و روند بهبودی این بیماری، صدای «محمدرضا علیمردانی» درتیتراژ سریال انقلاب زیبا نظر خیلی از مخاطبان را به خود جلب کرد تا اینکه قبل از ماه مبارک رمضان اخباری مبنی بر حضور این هنرمند درسریال «پایتخت4» شنیده شد و با روی آنتن رفتن این سریال شاهد گریم سنگین و بازی با کیفیت او بودیم.

به بهانه این بازی خوب گفتگویی با محمدرضا علیمردانی، بائوی پایتخت انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

- از نحوه آشنایی و حضورتان در «پایتخت4» بگویید.

من از دیرباز با محسن تنابنده دوست بودم و وقتی او پیشنهاد بازی در نقش بائو را به من داد، ابتدا درمن دلهره ای به وجود آمد زیرا شخصیت بائو گرایش به موضوع های منفی داشت ودرمیان شخصیت های شیرین و جا افتاده این سریال کار برای من سخت می شد.

- پس چگونه نقش را پذیرفتید؟

خب بائو فاصله زیادی با من داشت وچالش خوبی برای اینکه خودم را در این قالب محک بزنم به حساب می آمد و با اتکا بر سیروس مقدم و محسن تنابنده نهایت تلاش خود را برای خوب شدن نقش به کار گرفتم و امیدوارم مردم هم از آن خوششان آمده باشد.

- خودتان هم اشاره کردید که بائو شخصیتی منفی داشت اما با این حال برای مردم جذاب بود دلیل اصلی این موضوع چیست؟

اگر شما دقت کنید منفی ترین آدم ها هم خود را منفی نمی بینند و فکر می کنند کار درستی انجام می دهند. من هم از این زاویه به بائو نگاه کردم و به گونه ای ایفایش کردم که منفور نشود.

-این نگاه از کجا به دست می آید؟

من سال ها تئاتر کار کرده ام و در آنجا به من آموخته اند که بازیگری کار سختی است و در آن باید خوب ببینی و بشنوی و دقت و حساسیت زیادی نشان دهی. اگر نقش را خوب بفهمی و با او باشی می توانی به رئال ترین شکل بازی‌اش کنی و همه آن را بپذیرند(باخنده)، در اینجا بین بائو و با او ایهام پیش آمد.

-شما لهجه مازندرانی را خیلی شیرین صحبت می کردید. اصالت شما به آنجا بر می گردد؟

این نظر لطف شماست؛ ساکنان شمال هم از صحبت کردن من خوششان آمده بود. اما در مورد سوالتان باید بگویم اصالت مادرم به اطراف سلفچگان و اصالت پدرم به تنکابن برمی گردد و من با موسیقی مازنی آشنا هستم. البته هیچ کدام از بچه های پایتخت با لهجه کامل صحبت نکردند چون در آن صورت مردم خیلی از لغات را نمی فهمیدند. به نظر من وظیفه هر بازیگری است که وقتی می خواهد با لهجه ای صحبت کند تسلط کامل را روی آن بدست آورد زیرا مردم هر جایی حساسیت های خاصی روی گویش خود دارند و اگر بازیگری می تواند، نقش را بپذیرد و اگر نمی تواند به کس دیگری واگذار کند تا دلخوری پیش نیاید.

- شما در سریال پایتخت خیلی خوب دیده شدید. این موضوع انتظار شما را از خودتان بالا نمی برد؟

به هر حال هر هنرمندی یک نقطه درخشش دارد و باید بعد از آن انتخاب های درست تری انجام دهد. سریال پایتخت هم مجموعه ای است که مورد توجه مردم و مسئولان واقع می شود و من هم تمام تلاش خود را برای موفقیت در این کار کردم و طبیعی است که از این به بعد بیشتر دیده شوم.

- شما در سه سری از بیرون پایتخت را نگاه می کردید و در این سری در خود مجموعه قرار داشتید. به نظر شما مهمترین عامل دیده شدن این سریال چیست؟

واقعا جواب این سوال سخت است چون عوامل متعددی در کنار هم این کار را به وجود می آورند.

- شما به عنوان مخاطب چرا پایتخت را تماشا می کردید؟

به خاطر اینکه در آن شاهد انتخاب های خلاقانه، شجاعانه و هوشمندانه ای بودم. وقتی سری های قبل پایتخت را می دیدم می گفتم آفرین به محسن که سمت مسائلی می رود که دیگران به آن نمی پردازند و موفق می شود. پایتخت با سحر و جادو مخاطب را جذب نمی کند بلکه با آنان صادقانه صحبت می کند و این کار سخت و بزرگی است.

- سخن پایانی؟

از مردمی که پایتخت را تماشا کردند تشکر می کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها