پاروی طلایی؛ این همان جایزه‌ای است که در قایقرانی رشته اسلالوم به کتایون اشرف از ایران تعلق گرفت. آکادمی جهانی قایقرانی، کتایون اشرف را نامزد جایزه در بخشThe World Paddle Award سال 2015 کرده بود که این بانوی ایرانی در مراسمی در آگسبورگ آلمان موفق به گرفتن این جایزه شد.
کد خبر: ۸۱۱۰۰۷
پاروی طلایی در دست بانوی ایرانی

کتایون اشرف، کاپیتان تیم کانوپولو در رقابت‌های 2007 قهرمانی آسیا و سرمربی کنونی تیم ملی اسلالوم زنان ایران در گفت‌وگو با جام‌جم ازشرایطش برای دریافت این جایزه گفت:

پاروی طلایی! چرا برای رشته اسلالوم ؟

به خاطر رودخانه‌هایی که در سراسر دنیا به هم متصل می‌شوند، انسان‌ها هم باید این حلقه اتصال را در فضای صلح و دوستی برقرار کنند. طرح ارائه شده توسط من با این پیام همراه بود و خوشحالم به عنوان سفیر ایرانی این پروژه جهانی توانستم افتخار جایزه پاروی طلایی را برای وطنم به دست آورم.

چطور شد این جایزه به شما تعلق گرفت؟

علت نامزد شدن من در بخش قایقرانی حرفه‌ای، طراحی برنامه گسترش و توسعه قایقرانی است. دیگر نامزدهای دریافت این جایزه از کشورهای آلمان و لهستان بودند که طرح من بالاتر از شرکت‌کنندگان دیگر قرار گرفت. این جایزه از سوی آرای مردمی برای من در نظر گرفته شده و به نوعی همان اسکار سینمایی‌ها در ورزش قایقرانی است.

درباره طرح‌تان بیشتر توضیح بدهید.

من در این طرح به جنبه‌های انگیزشی و روانی ورزشکاران زن توجه کردم. دادن اعتماد به نفس، افزایش توانایی فردی و گروهی، کمک به جوانانی که آرزوی رفتن به المپیک دارند و گسترس روابط فرهنگی و اجتماعی در اردوهای مختلف با حضور ورزشکاران با نژادها و ملیت‌های مختلف نیز از دیگر مواردی است که در این طرح روی آنها کار شده است. در واقع من در یک پروژه بین‌المللی همکاری کردم.

نقش فدراسیون قایقرانی در این میان چه بود؟

فدراسیون قایقرانی ایران با برگزاری یکی از کمپ‌ها با این اهداف در ایران به پیشبرد طرح کمک کرد.ایران همراه کشورهای توگو، ترکیه و تایلند میزبانان این طرح بودند و دور آینده نیز در یکی از کشورهای آمریکای جنوبی برگزار می‌شود.

محمد رضاپور - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها