یادداشت‌ها و عکس‌های مهم را کجا نگه می‌دارید؟ به این طرف و آن طرف می‌چسبانید یا لای کتاب می‌گذارید؟ آیا می‌دانستید برای این کار اپلیکیشنی وجود دارد که بسادگی این کار را انجام می‌دهد و همه چیزهای مهم‌تان را مرتب در کنار هم یکجا نگه می‌دارد؟
کد خبر: ۸۰۸۰۷۵
داغ‌ترین نرم‌افزارهای موبایل

کارت‌هایی برای ثبت ایده‌ها

«Curator» به این منظور ساخته شده است. با ورود به این اپ،نخست خواسته می‌شود ثبت نام کنید، اما بدون لاگین کردن هم می‌توانید از آن استفاده کنید. پس از این مرحله وارد صفحه اصلی برنامه می‌شوید که کارت‌های مستطیل شکل کوچکی کنار هم به تعداد 25 عدد به نمایش درمی‌آید. هر یک از این کارت‌ها جایگاهی برای ایده‌ها و نوشته‌هاست؛ با لمس هر کدام می‌توانید مواردی مثل متن، عکس یا یک وبسایت را به آن اضافه کنید و درون هر کدام از این کارت‌ها نگه دارید. حتی اپلیکیشن این قابلیت را دارد تا مستقیم از سرویس‌های کلاود عکس‌هایتان را به آن اضافه کنید. پس از پایان کار که تمام نوشته‌های پراکنده و ایده‌هایتان را کنار هم چسباندید می‌توانید کارت‌های کنار هم را در قالب یک فایل pdf یا عکس ذخیره کنید. گفتنی است این اپلیکیشن توانسته لقب برترین‌های اپ‌استور را از آن خود کند.


Navaak

رایگان موزیک ایرانی گوش دهید

در اپلیکیشن‌های خارجی استریم موسیقی به دنبال موزیک ایرانی می‌گردید، اما چیز خاصی پیدا نمی‌کنید؟ نواک به این منظور ساخته شده است. با اولین ورود به نواک باید نخست در آن ثبت نام کنید و یک حساب کاربری بسازید که غیر از نام و آدرس ایمیل اطلاعات دیگری از کاربر خواسته نمی‌شود. پس از باز کردن اپلیکیشن، یک هدر در بالا وجود دارد که هفت تا از جدیدترین آلبوم‌ها در آن به نمایش در می‌آید و در پایین آن نیز آلبوم‌های دیگری بر اساس محبوبیت و تاریخ انتشار مرتب شده است. غیر از این‌که می‌توان آهنگ مورد نظر را جستجو کرد، فهرست پخش‌هایی درون نواک وجود دارد که کاربران دیگر ساخته‌اند و درون هر کدام گلچینی از مجموعه آهنگ‌ سبک‌های مشابه یا یک خواننده وجود دارد. می‌توانید این فهرست پخش‌ها را برای خود ذخیره کنید، همچنین امکان به اشتراک‌گذاری یک قطعه یا آلبوم با دوستان وجود دارد. این اپلیکیشن فقط آهنگ‌های ایرانی مجاز را در اختیار شما قرار می‌دهد. آهنگ‌ها را می‌توانید از درون برنامه به‌صورت رایگان گوش دهید و به این منظور به ارتباط دائمی با اینترنت نیاز دارید.


Scannable

دوربین گوشی اسکنر می‌شود

حتما برایتان پیش آمده بخواهید با عجله اسکن شناسنامه‌تان را از طریق اینترنت ارسال کنید، اما اسکنر نداشته باشید. برای برطرف ساختن این نیاز اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که یکی از بهترین‌های آن Scannable بوده که محصولی از اِورنوت مشهور است. این اپلیکیشن نیمی از کارهایش را خودکار انجام می‌دهد؛ برای استفاده از آن کافی است برنامه را باز کنید و دوربین گوشی را در برابر سندی که می‌خواهید از آن اسکن بگیرید قرار بدهید. اپلیکیشن به‌صورت خودکار دنبال سند می‌گردد و حتی اگر لازم بداند فلاش را هم روشن می‌کند. پس از این‌که سند را پیدا کند باز هم خودکار چهار گوشه آن را انتخاب (کراپ) می‌کند و پس از اعمال کمی پردازش یک تصویر دیجیتال سیاه و سفید همچون آنچه با دستگاه فتوکپی تولید می‌شود نشان می‌دهد. تمام این کارها در کسری از ثانیه انجام می‌شود و کاربر در انتها می‌تواند خروجی برنامه را در آلبوم گوشی ذخیره کند یا به اشتراک بگذارد یا حتی مستقیم به اورنوت بفرستد. گفتنی است غیر از قابلیت خودکار، امکان عکس انداختن دستی هم وجود دارد.


Phonto

عکس‌نگاری به شیوه مدرن

گاهی فیلترهای رنگارنگ برای بزک کردن عکس کافی نیست، دوست دارید چیزی روی عکس‌تان بنویسید اما به یک برنامه حرفه‌ای همچون فتوشاپ نیاز دارید. برای این کار اپلیکیشنی مخصوص به‌نام فونتو وجود دارد که کار را به مراتب آسان کرده است. با ورود به این اپ، با یک صفحه شطرنجی خالی مواجه می‌شوید که تنها یک آیکون دوربین در زیر آن وجود دارد. با لمس دوربین سه گزینه پیش رویتان قرار می‌گیرد؛ دوربین گوشی، استفاده از آلبوم عکس‌ها و استفاده از طرح‌های از پیش آماده‌ای که انتخاب آزادانه همه آنها به پرداخت درون برنامه‌ای نیاز دارد. پس از انتخاب یک عکس، نخست می‌توانید از میان فیلترها یکی را انتخاب کنید و با اعمال آن تازه وارد بخش اصلی اپلیکیشن شوید. با انتخاب هر نقطه‌ای از عکس امکان اضافه کردن متن روی آن فراهم می‌شود، اما کار به همین جا ختم نمی‌شود. بیش از 400 فونت درون اپ وجود دارد که می‌توانید بیشتر از آن هم نصب کنید. با برگزیدن یک فونت می‌توانید افکت‌های بسیاری روی آن اعمال کنید که در نرم‌افزارهای حرفه‌ای به چشم می‌خورد، مثلا استروک، گرادیانت یا سایه‌پردازی.


TripAdvisor

مشاوری برای سفر

فصل مسافرت و گردش از راه رسیده و اگر عازم سفر خارجی یا داخلی هستید به یک اپلیکیشن خوب نیاز دارید تا همراهتان باشد و اطلاعات جامعی از مقصد مورد نظر در اختیار قرار دهد. اپ Trip Advisor به معنای مشاور سفر به این منظور ساخته شده است. با ورود به اپلیکیشن، نخست خواسته می‌شود با یک حساب کاربری از شبکه‌های اجتماعی همچون گوگل یا فیسبوک لاگین کنید (وارد شوید)، اما امکان استفاده بدون این کار هم وجود دارد. پس از گذر از این مرحله با منوی اصلی برنامه روبه‌رو می‌شوید که گزینه‌هایی همچون در نزدیکی، هتل، رستوران و جستجوی بهترین پرواز در آن وجود دارد. با انتخاب گزینه «در نزدیکی من» می‌توانید هتل‌ها و رستوران‌هایی را که در اطراف‌تان وجود دارد بیابید و در یک فهرست آنها را مشاهده کنید، حتی می‌توانید تعداد اتاق، روز مورد نظر و نرخ کرایه را به‌عنوان فیلترهایی برای جستجو تعیین کنید. جالب است در این برنامه اطلاعات و عکس‌های هتل‌ها و رستوران‌های تهران و دیگر شهرهای ایران هم وجود دارد و می‌توانید نقد و نظرات کاربران دیگر را مشاهده کنید.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها