بعد از تعطیلات طولانی نوروزی، نگارخانه‌ها یکی‌یکی جان دوباره‌ای می‌گیرند. در این هفته نیز در دومین گالری‌گردی، چند نمایشگاه هنری را به شما معرفی می‌کنیم. بازدید از این نمایشگاه‌ها در این روزهای بهاری می‌تواند روح شما را تلطیف کند.
کد خبر: ۷۸۹۱۱۶
جان گرفتن نگارخانه‌ها

حراج آنلاین گالری سیحون

ششمین حراج آنلاین گالری سیحون با ارائه 87 اثر نقاشی، مجسمه، خوشنویسی، طراحی و عکس برگزار شده است. در این حراج ۵۰ اثر نقاشی، ۱۲ عکس، ۱۲ مجسمه، ۳ طراحی و ۱۰ اثر خوشنویسی ارائه شده تا علاقه‎مندان بتوانند آنها را خریداری کنند. به منظور تشویق خریداران و امکان خرید آثار هنری با قیمت ارزان‌تر برای علاقه‎مندانی که توانایی مالی کمتری دارند آثار با ۴۰ درصد کمتر از قیمت اصلی در سایت معرفی شده است. در این حراج آثاری از احمد اسفندیاری، فریش البرکوه، رضا افسری، نگار آیت‎اللهی، افشین باقری، اسماعیل چشرخ، مرتضی دره باغی، حسین عدالتخواه، جمشید حقیقت‌شناس، علی فرامرزی، صدیقه فتح‎الله‌زاده، گلناز قدیری، هراک قاراپتیان، نیلوفر کسبی، پگاه لاری، فریده لاشایی، آرین لواسانی، مَد، منوچهر نیازی، حمید پازوکی، رضوان صادق‎زاده، ایرج شافعی، بهزاد شیشه‎گران، علی ترقی‌جاه، بهرام حنفی، بابک رشوند، رضا رینه‎ای، هانی شرار، کامبیز درمبخش، رامین اعتماد بزرگ، بهداد لاهوتی، آرمان استپانیان، صادق تیرافکن، آلفرد یعقوب‏‌زاده و... به فروش گذاشته شده است. حراج آنلاین گالری سیحون از پنجشنبه بیست و هفتم فروردین شروع شده و تا ششم اردیبهشت ادامه دارد و علاقه‏مندان برای خرید از آن می‌‏توانند به نشانی اینترنتی http: //www.seyhounartgallery. com مراجعه کنند.

نقاشیخط‌های طراح نشان‌های ریاست جمهوری

گالری ساربان هم فعالیتش را در سال جدید شروع کرد و اولین نمایشگاه بهاری خود را به نمایش آثاری از نقاشیخط‌های اسدالله کیانی اختصاص داد. این نمایشگاه شامل 30 اثر نقاشیخط از اسدالله کیانی است که با تکنیک ترکیب مواد روی بوم خلق شده‌اند.

اسدالله کیانی در معرفی نمایشگاهش نوشته است: پیچ و تاب، قوس‌ها و انحناهای خوشنویسانه و جلوه‌گری فرم‌های کلمات به دور از فضاهای سنتی خطاطانه انعکاسی از حس درونی هستند یا بیانی آزاد از زیبایی‌های آفرینش دارند. در این راه از رنگ، بافت، فرم، تکنیک، کمپوزیسیون و فضاسازی‌هایی بهره می‌برم که گاه به معماری و گاه به جلوه‌های گرافیکی یا نقاشانه پهلو می‌زند. شاید بیننده بخشی از خود را نیز در آن مشاهده کند.

کیانی متولد فروردین 1325 و فارغ‌التحصیل رشته معماری از دانشکده هنرهای تزئینی (دانشگاه هنر) است. از سوابق هنری او می‌توان به فعالیت مستمر در زمینه‌های معماری داخلی، گرافیک، نقاشی و نقاشیخط از سال 1348 تاکنون، طراحی سه نشان از نشان‌های ریاست جمهوری، طراحی سه نشان برای موسسه فرهنگی اکو، طراحی کاشی نمای سفارت ایران در ترکمنستان، طراحی کاشی (نقش‌برجسته) ساختمان فرهنگی اکو و طراحی و اجرای 30 تابلو برای قرآن کریم و نهج‌البلاغه اشاره کرد. همچنین خلق حدود 2500 تابلو در زمینه‌های خط و نقاشی و نقاشیخط که در مجموعه‌های خصوصی، موزه‌ها، بخش‌های دولتی، بانک‌ها و آرشیو شخصی نگهداری می‌شوند، از جمله این فعالیت‌هاست. نمایشگاه نقاشیخط‌های این هنرمند از جمعه در گالری ساربان افتتاح شده و تا هفتم اردیبهشت ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار هر روز (بجز سه‌شنبه‌ها) به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.

نمایشگاه‌های خانه هنرمندان

نمایشگاهی از آثار طراحی و نقاشی حسن قائمی هنرمند پیشکسوت نقاشی در نگارخانه «تابستان» خانه هنرمندان ایران برپا شده است که تا پنجم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

حسن قائمی متولد سال ۱۳۱۴ در شهر رشت است و در کارنامه‌اش برگزاری نمایشگاه مشترک همراه سهراب سپهری در موزه هنر مدرن آمریکا دیده می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه هر روز از ساعت 14 تا 21 به خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

همچنین یکی دیگر از نمایشگاه‌های خانه هنرمندان به هنر عکاسی اختصاص یافته است. نگارخانه ممیز خانه هنرمندان از سه‌شنبه گذشته میزبان نمایشگاه آثار برگزیده پنجمین دوره جایزه عکس شید (جایزه مستقل عکاسی مستند اجتماعی) شده است.

جایزه «شید» (به معنای نور و روشنایی) یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود. این جایزه‌ فقط یک نفر را به واسطه مجموعه عکس‌هایی که در حوزه مستند اجتماعی عکاسی کرده است، به‌عنوان برنده جایزه معرفی می‌کند. بهروز مهری، تهمینه منزوی، ابوالفضل نسایی و عبدالله حیدری به ترتیب برگزیدگان دوره‌های‌ پیشین این جایزه بوده‌اند. نمایشگاه آثار برگزیده پنجمین دوره جایزه عکس شید تا سوم اردیبهشت در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد.

شیراز روی بوم یک نقاش

مجموعه‏‌ای از نقاشی‏‌های هنرمند اهل شیراز، امید بازماندگان در گالری اُ روی دیوار رفته است. آثار این هنرمند درواقع بازتابی از نگاه نزدیک و تفسیر بی‌واسطه او از زندگی شخصی و محیط اطرافش است. این هنرمند در شیراز زندگی می‌‎کند و این شهر موضوع اصلی آثار اوست. در نقاشی‌های بازماندگان علاوه بر آن‌که شهری‌ از خلال ساختمان‌ها، راه‌ها، جاده‌ها و ماشین‌ها تصویر شده است ویژگی‌های چشمگیر و بارز طبیعت شیراز چون کیفیت نور روز، رنگ آسمان، بافت کوه‌ها، ابر‌ها و سایه آنها بر زمین مورد تاکید قرار گرفته و به تصویر کشیده شده است.

در این نمایشگاه ۲۰ اثر نقاشی به نمایش گذاشته شده کوچک‌ترین آنها ۳۰ در ۵۰ سانتی‎متر و بزرگ‌ترین‌ آنها ابعادی معادل ۱۰۰ در ۷۰ سانتی متر دارد. این آثار با دو تکنیک اکریلیک روی کاغذ و رنگ روغن روی بوم کار شده است. امید بازماندگان متولد سال ۱۳۵۵ در شیراز است. او که هنرمندی خودآموخته است، سال‌هاست که در کنار معماری و طراحی داخلی به طور جدی مشغول نقاشی است. از این هنرمند پیش از این دو نمایشگاه انفرادی در گالری آن و دو نمایشگاه انفرادی نیز در گالری خانه هنرمندان شیراز برگزار شده است. نمایشگاه آثار بازماندگان بیست و یکم اردیبهشت در گالری اُ به نشانی خیابان ویلا، کوچه خسرو، پلاک ۴۶ برگزار می‌‏شود. گالری شنبه‎ها تعطیل است.

تکرار در نخستین نمایشگاه شکوه

گالری شکوه هم با نمایش آثار نقاشی‌های نیلوفر وجدانی در سال 94 آغاز به کار کرده است. «تکرار» عنوان این نمایشگاه است که در آن 13 اثر با تکنیک اکریلیک و ورق نقره روی بوم به نمایش گذاشته شده است.

نیلوفر وجدانی متولد 1362 در تهران است. او مدرک کارشناسی گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و کارشناسی‌ ارشد نقاشی از دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر تهران دارد. او تاکنون در نمایشگاه‌های متعدد گروهی شرکت کرده و نمایشگاه «تکرار» اولین نمایشگاه انفرادی‌اش محسوب می‌شود. وجدانی فعالیت‌های زیادی در زمینه تصویرسازی، بخصوص تصویرسازی کودک داشته است. نمایشگاه «تکرار» تا نهم اردیبهشت در گالری شکوه به نشانی خیابان فرمانیه، اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

سجاد روشنی / گروه فرهنگ‌و‌هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها