شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۸۰۴۷۳
یک اشکال کوچک در شیر کردن برای نافرمانی مدنی

آخرین وضعیت پرونده رئیس‌جمهوری سابق

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر خود نوشت:سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده رئیس‌جمهوری سابق گفت: «تحقیقات روی این پرونده همچنان ادامه دارد و هنوز نتیجه نهایی حاصل نشده است.» محسن افتخاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: «همان طور که سخنگوی دستگاه قضا بیان کرد، این پرونده در حال رسیدگی و جمع‌آوری ادله است و اتفاق جدیدی رخ نداده است.»

جان کری: منافع ایران را در عراق درک می‌کنیم

ایران نوشت:وزیر خارجه امریکا گفت: «ما می‌دانیم که ایران در عراق فعال است. ما در این باره با نخست‌وزیر عراق صحبت کرده‌ایم و وی فعالیت نظامی ایران را در عراق تأیید کرده است.» به گزارش ایسنا، کری در حاشیه کنفرانس اقتصادی «شرم‌الشیخ» ادامه داد: «ایران نیز در عراق منافعی دارد و ما این مسأله را درک می‌کنیم. آنها با داعش می‌جنگند و ما نیز علیه این گروه هستیم اما هیچ‌ هماهنگی‌ درباره پرونده عراق و مبارزه با داعش میان ایران و امریکا انجام نشده است. هر کشور به نحوی با داعش می‌جنگد.»

توافق هسته‌ای چراغ خاموش عربستان با کره جنوبی

ایران آورده:وال استریت ژورنال نوشت: «در حالی که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 در طول چندین دور گذشته پیشرفت محسوسی داشته است، عربستان سعودی اقدام به امضای بی سر و صدای قرارداد همکاری هسته‌ای با کره جنوبی کرده است.» به گزارش انتخاب، این توافق منجر به افزایش نگرانی‌ها در میان امریکا و متحدان آن شده است. شاهزاده ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان جاسوسی عربستان سعودی هشدار داده بود که در صورت توافق هسته‌ای و حفظ توانایی‌های ایران، ریاض به سمت و سوی تسلیحات هسته‌ای حرکت می‌کند.

آشنا: توضیحات یونسی در مورد سخنانش کافی است

روزنامه ایران نوشت:مشاور رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که دولت در مورد اظهارات اخیر حجت‌الاسلام علی یونسی چه تصمیمی می‌گیرد، گفت: «توضیحات یونسی در گفت‌وگو با شبکه العالم در مورد این موضوع کافی است.» حسام‌الدین آشنا در گفت‌و‌گو با مهر، پیرامون سخنان اخیر یونسی که واکنش برخی مقامات عراقی را در پی داشت، تأکید کرد: «آقای یونسی توضیحات کافی نسبت به اشتباه برداشتی که از سخنانش شده بود در گفت‌وگو با شبکه العالم ارائه کرده است و خبرگزاری دولت نیز آن را پوشش داد.»

انتقاد از روند پیگیری حادثه شیراز

ایران آورده:روزنامه «جمهوری اسلامی» در سرمقاله دیروز خود با اشاره به اینکه « نکته بسیار هشدار دهنده این است که بعضی استانداران و فرمانداران دولت کنونی فضا را برای سخنرانی مخالفان دولت مساعد می‌نمایند ولی وقتی نوبت به نیروهای مستقل یا موافق دولت می‌رسد همان استانداران و فرمانداران، اراده‌ای برای تامین امنیت سخنرانان و مجالس سخنرانی ندارند»، افزود:« نمونه روشن این وضعّیت اسفبار را طی ماه‌های اخیر در همین شیراز دیده‌ایم. فقط 18روز قبل از ماجرای هتک حرمت دکتر مطهری، یکی از سردمداران جناح افراطی مخالف دولت در فضایی آکنده از نهایت آرامش و امنیت به سخنرانی پرداخت و هرچه خواست نثار مسئولان اجرائی کشور کرد. در هفته‌ها و ماه‌های قبل از آن نیز چند نفر از سران همان جناح بر همین منوال در شیراز سخنرانی کردند و کسی متعرض آنها نشد. سؤال این است: درحالی که حاکمیت جناح معتدل است چرا افراد مستقل و غیروابسته‌ای مانند دکتر علی مطهری نباید بتوانند در شهری سخنرانی کنند که مخالفان دولت در نهایت آزادی سخنرانی می‌کنند و هرچه می‌خواهند می‌گویند؟ آزادی افراطیون و مخالفان دولت را هر چند می‌توان به معنای سعه صدر دولت تفسیر کرد، ولی محروم شدن افراد مستقل را باید به معنای ضعف دولت دانست. در چنین وضعیتی، دولت نباید به جای برکنار کردن افراد ضعیف به آنها مسئولیت پیگیری همان ماجرایی را بسپارد که خود در آن متهم هستند. دولت می‌خواهد با نشاندن متهم به جای قاضی، رضایت چه کسی را جلب کند؟ مضروب یا ضارب و یا مردم را؟ ضارب که مجرم است، مضروب و مردم نیز از همه چیز خبر دارند و خواهان مجازات ضاربان و عزل قاصران هستند. پس دولت با این کارها دنبال چیست؟»

هشدار دبیر اقتصادی دولت درباره توقعات بی‌جا از مذاکرات

روزنامه کیهان در اخبار ویژه خود نوشت:مشاور رئیس‌جمهور و دبیر ستاد اقتصادی دولت درباره توقعات بی‌جا نسبت به توافق هسته‌ای هشدار داد.

مسعود نیلی مشاور اقتصادی روحانی در مصاحبه با خبر آن‌لاین و در پاسخ این سوال که «با وجود اینکه گفته می‌شود اصلاح امور اقتصادی به مذاکرات هسته‌ای پیوند نخورده و مستقل از آن کارها پیش می‌رود، در فضای عمومی اینطور مطرح می‌شود که در صورت توافق هسته‌ای شکوفایی در راه است. این گزاره را تا چه حدی درست می‌دانید؟» تصریح کرد: لغو تحریم‌ها هر چند امکاناتی را برای ما فراهم می‌کند اما معجزه نمی‌کند. شاید شکاف بزرگی میان آنچه انتظارات عمومی از اثر لغو تحریم‌ها تلقی می‌کند با آنچه واقعیت دارد، وجود داشته باشد. اگر این شکاف را درست مدیریت نکنیم، ممکن است آن شرایط بدتر از شرایط فعلی که تحریم است، بشود.

یعنی شکل‌گیری انتظارات فراتر از واقعیت برای شرایط پس از توافق این خطر را دارد که در صورت مواجهه با واقعیت اعتماد عمومی خدشه‌دار شود. وی می‌افزاید: در حال حاضر نه تنها در میان عامه مردم که برخی مدیران نیز تصور می‌کنند با توافق هسته‌ای، همه مسائل کشور حل می‌شود، در حالی که این موضوع صحت ندارد. بسیاری از مسائل ارتباطی به تحریم ندارد. سامان یافتن برخی از عواملی هم که به تحریم ربط دارد، زمان‌بر خواهد بود. بنابراین دچار خوش‌بینی کاذب شدن ممکن است ظرفیت تحمل جامعه را سرریز کند.

نیلی می‌گوید: اگر فضای فعالان سیاسی و فضای رسانه‌ای کشور این مسئله را درک نکند و نقش ویلون‌نواز‌ها را ایفا کنند، این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد. حتی خطرناک‌تر از بحران سال 91، چرا که آن زمان یک ظرفیتی وجود داشت و مردم به این نتیجه رسیدند که می‌توانند با یک انتخاب شرایط را تغییر دهند و از آن مسئله عبور کنند که اینطور هم شد، اما آن عوامل نهادی و عوامل بنیادی که نیاز داریم از طریق آنها مشکلاتمان را حل کنیم، در طول زمان اصلاح خواهد شد.

یادآور می‌شود فضای سیاسی و رسانه‌ای مورد اعتراض مشاور رئیس‌جمهور را برخی رسانه‌ها و سیاسیون مدعی حمایت از دولت ایجاد کردند.

پاسخ دندان‌شکن فاتح تکریت به یاوه‌گویی‌ دوستان آمریکا

کیهان آورده:دبیر کل سازمان بدر عراق گفت: اگر مشاوران ایرانی و برادر قاسم سلیمانی نبودند، اکنون داعش سرتاسر عراق را اشغال کرده بود.

پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشی به قلم «مناف العبیدی» نوشت: هادی العامری، نماینده پارلمان عراق و دبیرکل سازمان بدر که در قالب بسیج مردمی فعالیت می‌کند، گفت: حضور مشاوران ایرانی همراه نیروهای بسیج مردمی در جنگ‌های صلاح‌الدین مایه افتخار ما است.

به گزارش العالم وی افزود: چرا برخی‌ها این احساس را در قبال مشاوران ایرانی دارند، در حالی که می‌دانند بیش از 4 هزار مشاور آمریکایی در عراق حضور دارند.

العامری در گفت‌وگو با الشرق الاوسط در جبهه صلاح‌الدین و نزدیک تکریت، جایی که نیروهای مردمی سازمان بدر را فرماندهی می‌کند، خاطرنشان کرد: مشاوران ایرانی در میدان جنگ ما را همراهی می‌کنند و بهترین مشورت را به ما می‌دهند و ما به آنها افتخار می‌کنیم. پس از آزادسازی تکریت و کرکوک، آنها به همراه ما در آزادسازی کامل نینوا و الانبار سهیم خواهند بود.

وی افزود: هر کس درباره مشاوران ایرانی حرف می‌زند باید به احترام آنها بایستد. اگر آنها نبودند و اگر برادر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران نبود سراسر عراق اکنون تحت سلطه داعش قرار می‌گرفت و عراقی‌ها باید برای قدردانی، تندیس این قهرمان را بسازند.

عامری تصریح کرد: دولت عراق با دولت آمریکا برای خرید تسلیحات مختلف از جمله تانک قرارداد بست اما آمریکا شرط کرد از این سلاح در جنگ‌های صلاح‌الدین استفاده نشود و فقط باید در جنگ آزادسازی موصل از آن استفاده شود. علت واضح است و آن حضور نیروهای بسیج مردمی در اینجا است و گویی مردم استان صلاح‌الدین و الانبار عراقی نیستند.

دبیرکل سازمان بدر هشدار داد: برادران ما در صلاح‌الدین، الانبار و موصل به نیروهای آمریکایی اعتماد نکنند زیرا آنها نمی‌توانند حتی یک روستا از زمین عراق را آزاد کنند. امروز این فرزندان شما هستند که می‌توانند اراضی را از لوث وجود داعش آزاد کنند.آمریکایی‌ها برعکس ایران، در ازای پول به ما اسلحه می‌دهند.

وی از مشورتهای «برادران» در جمهوری اسلامی که بدون هیچگونه چشم‌داشتی صورت می‌گیرد، تجلیل کرد و گفت: آمریکایی‌ها در ازای پول به ما اسلحه می‌دهند و بعد از آن هزاران شرط می‌گذارند. از جمله به ما می‌گویند اگر نیروهای بسیج مردمی از این سلاح استفاده کنند ما مهمات این تسلیحات را در اختیار شما قرار نمی‌دهیم، در حالی که این تسلیحات متعلق به ما است. این شرط نشانه تنفر دولت آمریکا از مردم الانبار و صلاح‌الدین است.

یک اشکال کوچک در شیر کردن برای نافرمانی مدنی

کیهان نوشت:پسر یک سمپات گروهک‌های منافقین و ملی-مذهبی می‌گوید به قول پدر برای مبارزه نباید فقط بیانیه صادر کرد بلکه نافرمانی هم باید کرد.

«عمار-م» پسر «محمد=م» از طرفداران گروهک منافقین و ملی مذهبی است. او در مصاحبه با سایت ضد انقلابی تقاطع ضمن تأکید بر لزوم نافرمانی و بدفرمانی می‌گوید: پدر نقدی که به بعضی دوستان سیاسی‌اش داشت این بود که وقتی کسی را بازداشت می‌کنند ما صرفاً نباید یک بیانیه صادر کنیم، بلکه به عنوان بزرگ‌تر باید برویم به عنوان اعتراض مدنی پشت در زندان بنشینیم. اینها نمونه‌های بارز اعتراض مدنی هستند.وی همچنین از نگارش کتابی برای بدفرمانی و نافرمانی خبر داد.

اما نکته جالب در این میان این است که نامبرده خود چند سالی است به شکل دزدکی از کشور گریخته و از حاشیه گود می‌گوید لنگش کنید، نظارتش با من! پیش از این در بحبوحه فتنه سبز نیز برخی از عناصر ساده دل و بازی خورده در اعتراض به رندان حاشیه‌نشین و تحریک کننده نوشتند که شماها در سواحل برخی کشورهای اروپایی مشغول خوشگذرانی هستید و از پای اینترنت تز کلیک کلیک بنگ بنگ می‌دهید حال آن که هزینه و کتک خوردنش باماست.

دخالت در کار قاضی همان «دخالت نمی‌کنیم» است؟!

کیهان آورده:آیا آقای هاشمی حکم دادگاه درباره مهدی هاشمی را می‌پذیرد؟ سایت الف با طرح این پرسش نوشت اظهارات اخیر هاشمی درباره دادگاه مهدی هاشمی تعجب‌برانگیز است.

هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با روزنامه شرق در مورد حکم پرونده مهدی هاشمی گفته بود «اگر قاضی به حکم برسد، هیچ حرفی ندارم، چون قانون است...» او همچنین گفته که «من نمی‌خواهم دخالت کنم. من از اول به رهبری و رئیس قوه قضائیه و همه گفته‌ام. در کار قوه قضائیه دخالت نمی‌کنم.»

الف با اشاره به این جملات می‌نویسد: این قول‌ها می‌تواند امیدوارکننده باشد و از رئیس مجمع تشخیص این سال‌های جمهوری اسلامی، تصویر آن سال‌های دور هاشمی رفسنجانی را مقابل چشم بیاورد که یک تنه مقابل همه شبهات ضد انقلاب و اذناب داخلی‌شان می‌ایستاد و از حقانیت نظامی که بحق او یکی از مهره‌های اصلی‌اش بود، دفاع می‌کرد. اما عمر این امیدواری چندان طولانی نخواهد بود؛ کافی است ادامه عبارات او را در همین مصاحبه بخوانیم؛ «ما هم نمی‌خواهیم در کار قوه قضائیه دخالت کنیم. حرف من با همه اینها این است که از بالا دستور ندهید و اگر از بالا دستور دادید، خلاف موازین قضایی و شرع است... اگر قاضی به حکم برسد، هیچ حرفی ندارم، چون قانون است و اگر قاضی نرسد و دستور بدهند، طبعاً هر کس هم باشد، اعتراض می‌کند.» بسیار تعجب‌برانگیز است؛ او فراتر از پذیرفتن یا نپذیرفتن حکم قاضی، اصل دادگاه و استقلال قاضی را زیر سؤال می‌برد!

الف با اشاره به جملاتی از هاشمی نظیر اینکه «یک گروه با اهداف تخریبی هر چه دلشان می‌خواهد، می‌گویند... این فشارها روی قاضی خیلی اثر می‌گذارد. با این وضع قاضی باید خیلی شجاع باشد که در این فضا رأی بدهد.» می‌نویسد: از کنار هم گذاشتن سخنان هاشمی رفسنجانی تنها این نتیجه بدست می‌آید که «مهدی بی‌گناه است و اگر محکوم شود، یعنی حکم از «بالا» رسیده است!» چیزی مثل اینکه «حتماً ما در انتخابات پیروز هستیم؛ و اگر پیروز نشدیم، یعنی تقلب شده است!» القای بی‌گناهی متهم در آستانه صدور و اعلام حکم، در کنار ایجاد شبهه «از بالا دستور رسیدن» یعنی که آنها قصد ندارند حکم قاضی را بپذیرند و حداقل آنکه پی فضاسازی هستند و مبارزه با فساد فقط وقتی رقیب سیاسی آنان متهم باشد، خوب است!

رئیس قوه قضائیه اخیراً در جلسه مسئولان دستگاه قضایی با بیان اینکه «تا به حال نشان داده‌ایم که در رسیدگی به پرونده‌ها کاری به گرایش‌های مختلف سیاسی نداریم» گفت: متأسفانه برخی شخصیت‌ها در عین اینکه می‌گویند نمی‌خواهیم در کار قضایی دخالت کنیم اما با سخنان خود به نوعی دخالت در کار قاضی می‌کنند و بر وی فشار وارد می‌کنند. خصوصاً القای این نکته که ممکن است متهم تبرئه شود ولی به نحو دستوری او را محکوم کنند. این سخن خلاف است و نشر این سخنان قابل پیگیری قضایی است.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: توقع این است، افرادی که از شخصیت‌های نظام هستند براساس موازین و در جهت احقاق حق سخن بگویند و اینگونه نباشد که اگر پرونده‌ای علیه ما یا بستگان ما است، دستگاه قضایی را متهم کنیم.

یادآور می‌شود مهدی هاشمی 12 اتهام اقتصادی و امنیتی دارد.

قدیس‌سازی به روش گزارشگر تیم لیورپول

روزنامه کیهان نوشت:مشاور سابق کروبی از روش قدیس‌سازی مدعیان حمایت از هاشمی در ماجرای انتخاب رئیس مجلس خبرگان انتقاد کرد.

داریوش سجادی همکار پیشین نشریات اصلاح‌طلب نوشت: معروف است مخبر فوتبالی که عاشق تیم لیورپول بود در گزارش خبری از نتیجه مسابقه فینال بین لیورپول و منچسترسیتی علی‌رغم شکست تیم محبوبش (لیورپول) در گزارش بازی بین این دو تیم برای ادای احترام به تیم محبوبش این چنین گزارش کرد که؛ در بازی امروز بین لیورپول و منچسترسیتی اول لیورپول «دوم» شد بعد منچسترسیتی «اول» شد!

حالا حکایت انتخابات اخیر ریاست مجلس خبرگان و توجیه و تحلیل علاقه‌مندان به «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» است که علی‌رغم توقع و تصورشان بعد از شکست آیت‌الله در آن انتخابات با توسل به ادبیات و تأویلات و شطحیاتی آستان بوسانه درصدد قدیس‌سازی برآمده‌اند!

ادبیاتی از این دست:

- او در انتخابات ریاست مجلس خبرگان شرکت کرد و آبروی خود را بر بخش عظیمی از دوستدارانش خرج کرد تا بار دیگر ثابت کند به تکلیف که همان خواست ملت است عمل می‌کند. (روزنامه قانون)

- هاشمی آمد تا به تکلیف عمل کرده باشد و مورد نقد و گلایه طرفدارانش قرار نگیرد. برای آیت‌الله برد و باخت معنا ندارد. (حسین مرعشی)

- حکایت اعلام نامزدی آیت‌الله هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان دقیقاً با الگوی 30 ساله از رفتار سیاسی ایشان مطابقت پیدا می‌کند. ایشان با علم به اینکه می‌دانستند موضع‌گیری و جهت‌گیری بسیاری از اعضای خبرگان چگونه است، مع‌ذلک به واسطه احساس خطری که داشتند وارد رقابت شدند... نامزدی ایشان از باب وظیفه‌ای بود که در قبال ابرهای سیاسی که به گفته ایشان برخی تندروی‌ها در آسمان کشور ظاهر کرده، احساس می‌کردند. ایشان بعد از اعلام نتایج انتخابات دیروز فقط یک جمله گفتند «نمی‌توانستم و نتوانستم ساکت بنشینم. با پا گذاشتن بر 80 سال آبرو و حیثیت سیاسی‌ام، به آخرین وظیفه و تکلیفم برای انقلاب و نظام عمل کردم» (صادق زیبا کلام)

سجادی می‌افزاید: دست آخر هم «سایت انتخاب» که مدت‌ها است در نقش روابط عمومی عهده‌داری مسئولیت می‌کند و طی دو هفته گذشته برای موفقیت هاشمی در انتخابات هیأت رئیسه سنگ تمام گذاشت در فردای اعلام نتیجه انتخابات با نثری ملولانه خبر شکست آیت‌الله را منتشر کرد و محض خالی نماندن عریضه ذیل خبر مزبور نوشت؛ به نظر می‌رسد مطابق جدول نتایج آرا، در شمارش آرا در دور دوم رأی‌گیری با یک رأی «ابهام» مواجه هستیم! (لابد تقلب شده و مردم باید بریزن به خیابان)!

سجادی نوشت: بقول یکی از دوستان حال و روز مسئول این سایت مشابه همان مخبر ورزشی است که در حالی که 24 ساعت است دوستان دارند شانه‌های ایشان را می‌مالند مشارالیه نیز با وفاداری می‌فرمایند: در انتخاب رئیس مجلس خبرگان، اول هاشمی دوم شد، بعد یزدی اول شد!

پشیمانی از ارسال نامه به مقامات ایران

روزنامه آرمان در ستون شنیده های خود نوشت:شنیده شد که یکی از سناتورهای آمریکایی که نامه ارسالی به مقامات ایران را امضا کرده بود، گفت:‌ نامه هشدار به باراک اوباما درمورد مذاکرات هسته‌ای 47 سناتور کنگره نباید خطاب به مقامات ایرانی ارسال می‌شد. پارسینه نوشت؛ ران جانسون یکی از 47 سناتور جمهوریخواه کنگره که نامه ارسالی به مقامات ایرانی را امضا کرده بود در این‌باره گفت: با توجه به اینکه این نامه سرگشاده بود تنها پشیمانی کنونی من و همکارانم این است که این نامه نباید خطاب به مقامات ایرانی ارسال می‌شد و ما باید پیش از ارسال این نامه بیشتر گفت‌وگو می‌کردیم. اظهار نظر این سناتور جمهوریخواه نشان می‌دهد که برخی از سناتورهایی که این نامه را امضا کرده بودند چگونه به طوفان انتقادها از سوی دموکرات‌ها و دیگر مذاکره کنندگان مثل آلمان و حتی برخی از هم حزبی‌های خود واکنش نشان می‌دهند. ران جانسون اظهار کرد:‌ این یک توافق بسیار مهم است که از چارچوب یک پیمان فراتر است و باید توسط نمایندگان مردم آمریکا در کنگره بررسی شود و این توافق برای رای‌گیری به کنگره آورده شود.

کانکس تبدیل به انباری شد

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که اخیراً گزارشی از زلزله‌زدگان ورزقان منتشر شد؛ روستایی که بعد از سه سال هنوز کانکس‌های امداد در آن دیده می‌شود. مجید جودی، مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: مردم منطقه ارسباران؛ روستاهای ورزقان، اهر و هریس در مسکن‌های ساخته‌شده توسط بنیاد مسکن کشور اسکان داده شده‌اند و اینک هیچ یک از هموطنان ما در کانکس‌ها مستقر نیستند. او گفت: در این حادثه هفده هزار منزل از روستائیان دچار آسیب شده بود که ما تصمیم داشتیم تا شروع فصل سرما هفت الی هشت هزار مسکن برای ساکنین دائمی این منطقه تهیه کنیم؛ اما خوشبختانه با بسیج امکانات توانستیم ده‌هزار واحد قابل استفاده و سکونت دائمی را تا آذرماه سال 91 بسازیم. جودی درمورد علت وجودی کانکس‌ها در منطقه توضیح داد: کانکس‌ها را از سطح مناطق جمع‌آوری نکردیم زیرا مردم از آنها به‌عنوان یک اتاق اضافی یا انباری استفاده می‌کنند. دلیل وجود این کانکس‌ها در تصاویر ثبت شده از این مناطق توسط عکاسان هم همین نکته بوده است.

نظر مشایی درباره فناوری هسته ای

روزنامه آرمان آورده :شنیده شد که یک سایت حامی احمدی نژاد به نقل از مشایی نوشت؛ در جریان هسته ای ، یکی از سران کشور های اروپایی به من گفت : ما سالهاست که داریم بر سر تحقیقات آزمایشگاهی هسته ای چانه می زنیم و تازه اجازه آن را گرفته ایم . شما می خواهید همه آن چرخه را خودتان داشته باشید؟ من گفتم : چون کشور شما ایران نیست، ژاپنی‌ها به من گفتند کمی کوتاه بیایید ما سالهاست داریم تلاش می کنیم ولی اجازه به ما نمی‌دهند. من گفتم: چون ژاپن هم ایران نیست. ایران ، تاریخش ، تمدنش ، موقعیتش با همه شما‌ها فرق می کند. اینجا ایران است .... دولت بهار افزوده است:ایران چهار نبش است در نقشه جهان... به چشم خریدار به نقشه دنیا نگاه کنید و زمینی را برای کشورتان انتخاب کنید. به چشم خریدار نگاه کنید... ایران بهترین موقعیت را در نقشه دارد. چهار نبش است.

تجمع معلمان در چهار محال و بختیاری

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که پیش از ظهر دیروز جمعی از معلمان استان چهار محال و بختیاری در انتقاد به شرایط صنفی و حقوقی خود در مقابل استانداری این استان در شهرکرد تجمع و در پایان تجمع‌شان نیز با استاندار دیدار کردند. آنا نوشت؛ این گروه از معلمان خواهان دیدار با استاندار چهار‌محال‌و‌بختیاری برای در میان گذاشتن مشکلات و خواسته‌هایشان شدند، اما وقتی تنها معاونان استانداری در میان آنها حضور پیدا کردند، معلمان حاضر به گفت و گو با آنها نشده‌اند. یکی از معلمان گفت: علت تجمع ما تبعیض درباره پرداخت‌ها، مزایا و دیگر مشکلات و خواسته‌های معلمان است. ما خواستار احقاق حقوق و پرداخت‌ها مشابه همه کارمندان دولت هستیم. این معلم اضافه کرد: فوق‌العاده شغل فرهنگی‌ها در میان سایر پرسنل دولت کمترین است.

بازداشت عضو هیات‌مدیره «پردیسبان»

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که یکی از اعضای هیات‌مدیره شرکت پردیسبان با صدور دستور قضایی روانه زندان شد. خراسان نوشت؛ یکی از اعضای هیات‌مدیره شرکت پردیسبان که پرونده آن در شعبه 904 دادسرای انقلاب مشهد تحت رسیدگی قرارداشت به‌دلیل عمل نکردن به تعهدات قانونی خود درباره بازخرید سهام فروخته شده به شهروندان، با صدور دستور قضایی از سوی قاضی حیدری، روز پنجشنبه گذشته به دادسرا احضار شد. این گزارش حاکی است مقام قضایی نیز پس از تفهیم اتهام کلاهبرداری از طریق فروش غیرقانونی سهام شرکت سهامی خاص و تبلیغات آن، او را با صدور قرار قانونی روانه زندان کرد. شایان ذکر است: پرونده مذکور هم‌اکنون در شعبه 209 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد رسیدگی می‌شود.

یک شب در کیش ۲ میلیون و نیم!

آرمان نوشت:شنیده شد که تاخت و تاز آژانس‌های چارترکننده هتل و بلیت برای سفر به جزیره کیش، نرخ هر شب هتل در ایام تعطیلات نوروز را به مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رساند. فرارو نوشت؛ هر ساله جزیره کیش شاهد فراز و نشیب‌های فراوانی برای علاقه‌مندان، مشتاقان و دوستدارنش برای سفر به این جزیره زیبا است. نرخ‌های بالای هتل که امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته برای یک شب اقامت در بعضی از هتل‌ها از مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گذشته و کمترین نرخ نیز در هتل‌های سه و چهار ستاره برای یک شب اقامت در سوئیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان توسط آژانس‌های مسافرتی در تهران از متقاضیان سفر به کیش دریافت می‌شود.

تماس تلفنی احمدی نژاد با تابش

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که رئیس سازمان انرژی اتمی عصر دیروز به عیادت محمدرضا تابش نماینده اردکان رفت. محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان نیز در تماس تلفنی با نماینده مردم اردکان در مجلس جویای حال وی شد. کاتب،‌ حسینیان،‌ جوکار و شاهین محمدصادقی از نمایندگان مجلس، محمدتقی رهبر امام جمعه اصفهان، سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، صلاحی معاون شهردار تهران،‌ دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران،‌ سید طاهر موسوی،‌ شهربانو امانی و حمیده عدالت از نمایندگان ادوار مجلس، باقری معاون پارلمانی بیمه خدمات درمانی، احمدعلی نوربالا، محمدرضا ظفرقندی و خسرو تهرانی نیز امروز به عیادت محمدرضا تابش نماینده اردکان رفتند. نماینده مردم اردکان که دچار عارضه مغزی شده بود در بیمارستان خاتم الانبیای تهران بستری است.

آیت‌ا... مکارم‌ تکذیب کرد

آرمان آورده:شنیده شد که آیت‌ا... مکارم‌شیرازی گفت: شایعه‌ای درباره اینکه بنده در جریان دستگیری بعضی افراد هستم، کذب محض است. این مرجع تقلید در پایان درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، توضیح داد: اخیرا دو نفر را دستگیر کرده‌اند و در گوشه و کنار شنیده شده که بنده در جریان این دستگیری بودم؛ صراحتا اعلام می‌کنم بنده نه اینها را دیده‌ام و نه روحم خبر دارد. آیت‌ا... مکارم‌شیرازی با ابراز تاسف از این‌گونه شایعات گفت: کسانی که این‌گونه شایعات را بیان می‌کنند بدانند که قیامتی است و باید پاسخگو باشند.

اقدامات جدید برای راه آهن

روزنامه خراسان در ویژه های خود نوشت: بر اساس بخشنامه یک مسئول مهم اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، اعلام شده است که با توجه به مجوز شورای اقتصاد و تایید توجیهات فنی – اقتصادی و زیست محیطی، زمانبندی اجرا و نحوه بازپرداخت انجام سرمایه گذاری، نسبت به آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه حمل و نقل بار و مسافر توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سقف 7 میلیارد و 500 میلیون دلار، اقدام و مفاد مذکور را برای آغاز سیر اجرایی آن رعایت کنند.

ازخودروهای اهدایی مالیات نگیرید

خراسان نوشت:بر اساس نامه یکی از مسئولان مهم اجرایی به مدیران ارشد اجرایی، اعلام شده است که با توجه به اهدای دو دستگاه وانت تویوتا هایلوکس تک کابین از سوی سازمان ملل به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از دولت کشورمان، شرایطی فراهم شود تا امکان ورود، ترخیص قطعی و شماره گذاری این خودروهای اهدایی با رعایت ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده، بدون پرداخت مالیات وبرخی از عوارض قانونی مصوب، فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها