شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۸۴۳۸۳
مشاور ایرانی باراک اوباما کیست؟

سرنوشت عجیب ساخت یک پل روستایی در سیستم اجرایی

روزنامه خراسان در اخبار ویژه خود نوشت:بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی از بوروکراسی و مشکلات اداری موجود برای حل برخی اختلافات حقوقی در قوه مجریه، مشخص شده است اختلاف یک شرکت خصوصی و مسئولان اجرایی در یکی از استان‌های غربی کشور در خصوص تهیه لوازم و اجرای پل عابر پیاده در یک روستای محروم، پس از طی مراحل مختلف در استان، بالاخره توسط نماینده ویژه رئیس‌جمهور، برای بررسی اجرا یا تفسیر قرارداد مربوطه، به شورای عالی فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارجاع شده است.

پیشنهاد دولتی ها برای اعلام مرجع تعطیل کردن ادارات

خراسان نوشت:با توجه به ماده ۲۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار که تاکید می کند اعلام تعطیلی روزهای کاری سال توسط دولت، فقط در شرایط وقوع حوادث غیرمترقبه یا بروز خطری که جان شهروندان را به خطر اندازد مجاز است، برخی مسئولان مهم اجرایی، خواستار تعیین «مرجع اعلام تعطیلی در مواقع اضطراری و آلودگی هوا» شده اند که با دستور مدیران ارشد دولتی مقرر شده است با بررسی جوانب، شرایط تفویض اختیار دولت به افراد یا کارگروههای مربوطه، احصا و تصویب شود.

رکورد شکنی‌های تاریخی لوزان

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر خود نوشت:مذاکرات لوزان جز خبرهای رسمی، چندین رکورد نیز داشت که می‌توان از حضور هشت روزه وزیر امور خارجه امریکا در یک کشور دیگر برای یک موضوع مرتبط با یک کشور دیگر و همچنین هفت وزیر خارجه و ده‌ها معاون و مقام کشورهای مختلف و همچنین کار مداوم صد‌ها خبرنگار اشاره کرد. به گزارش «ایرنا»، طولانی‌ترین مدت مذاکرات بین یک وزیر خارجه امریکا با یک همتای خود از سال ۱۹۱۹ تاکنون مربوط به نشست ۹ ساعته کری و محمدجواد ظریف در لوزان است که در آن مهم‌ترین مسائل مربوط به تفاهم نهایی بررسی شد. تاکنون سابقه نداشته است که وزیر خارجه امریکا هشت روز از خاک کشور خود برای یک مأموریت دیپلماتیک دور باشد و در این مدت به نیویورک سفر نکند. این درحالی است که براساس برنامه‌ریزی قبلی کری شش ماه پیش تأکید کرده بود که در مراسم یادبود درگذشت برادر جان کندی رئیس جمهوری پیشین امریکا که دوست ۲۵ ساله وی نیز محسوب می‌شد، شرکت می‌کند ولی فشردگی مذاکرات لوزان سبب لغو این برنامه شد. رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که باراک اوباما شخصاً از کری خواسته است که مذاکرات را به هر طریق ممکن ادامه دهد و تا حصول نتیجه مذاکرات لوزان در سوئیس بماند. رکورد برگزاری روزانه و پیاپی حداقل یک نشست مذاکراتی بین وزیران خارجه دو کشور به ظریف و کری رسید. همچنین افزون بر ده‌ها ساعت مذاکرات کری و ظریف در لوزان برآورد تقریبی مدت انجام مذاکرات جمعی بین ایران و 1+۵ جلسات هماهنگی گروه مذاکره‌کننده خارجی و همچنین نشست مستقل کار‌شناسی هر کشور نشان می‌دهد که بیش از ۲۵۰ ساعت زمان برده است. روزنامه «گاردین» نیز در گزارشی درباره این مذاکرات گفت‌و‌گوهای لوزان را از مهمترین مذاکرات سیاسی تاریخ معاصر جهان دانسته و آن را با مهمترین مذاکرات سیاسی 100 سال اخیر دنیا از جمله مذاکرات ورسای، دیتون، کمپ‌دیوید، ماستریخ و مذاکرات اخیر مینسک مقایسه کرده است. نکته دیگری که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفته رکوردشکنی جان کری در مذاکره با همتای ایرانی‌اش است. به نوشته «گاردین» جان کری رکورد طولانی‌ترین مذاکره یک وزیر امور خارجه امریکا درباره یک موضوع در تاریخ را در مذاکره با ظریف شکست؛ نکته‌ای که از اهمیت کم نظیر این مذاکرات و جایگاه مهم ایران در معادلات بین‌المللی حکایت دارد.

القدس العربی: ایران عضو باشگاه قدرتمندان هسته ای جهان شد

ایران آورده:روزنامه «القدس العربی » لندن با عنوان «نتیجه مذاکرات هسته ای ایران، زلزله راهبردی در خاورمیانه» نوشت: «ایران با پشت سرگذاشتن اعراب پس از نتیجه نشست لوزان، عضو باشگاه کشورهای قدرتمند جهان شده است.»به گزارش «ایرنا» در سرمقاله این روزنامه آمده است:« ایرانی ها حق دارند و باید هم به خاطر این دستاورد جشن بگیرند، زیرا ایران اکنون رسماً در عرصه بین الملل به جرگه کشورهای دارای قدرت هسته ای پیوسته و مساله تنها به رفع تحریم ها طی چندماه آتی و به پایان رسیدن فشارها و بحران اقتصادی و... برنمی گردد، زیرا نتیجه اصلی، خروج ایران از شرایط کنونی در عرصه بین المللی است... اعراب امروز گزینه های سختی پیش رو دارند؛ آنها می دانند که نتیجه قطعی رفع تحریم ها علیه ایران، تقویت جایگاه منطقه ای جمهوری اسلامی و متحدان منطقه ای تهران است .»

همدلی مداحان در بیت رهبری با تیم مذاکرات هسته‌ای

روزنامه ایران به نقل از سایت تابناک نوشت: «نکته جالب توجه در شب‌های عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره)، دعا برای سربلندی ظریف و یارانش یکی از دعاهای ثابت عزاداران بود. مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) که ۵ شب در محضر رهبر معظم انقلاب و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد، مداحان سر‌شناسی همچون حاج محمود کریمی، میثم مطیعی، محمدرضا طاهری و سعید حدادیان در پایان نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی خود برای سربلندی تیم هسته‌ای در مذاکرات هسته‌ای دعا کردند.»

تشخیص ایدز توسط موبایل از سوی دانشمندایرانی

روزنامه آرمان در ستون شنیده های خود نوشت:شنیده شد که با همکاری دانشمند ایرانی دانشگاه هاروارد امکان تشخیص دقیق بیماری‌ها با استفاده از تلفن همراه هوشمند فراهم شد. فرارو نوشت؛ دکتر هادی شفیعی دانشمند ایرانی مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد در رأس تحقیقات جالب توجه و تأثیرگذاری قرار دارد که نتیجه آن چیزی نیست جز افزودن قابلیت‌های تازه و مثمرثمر به تلفن‌های همراه هوشمند. وی و همکارانش اپلیکیشن جدیدی برای تلفن‌های همراه هوشمند ابداع کرده‌اند که به طرز چشمگیری وجود انواع باکتری در خون و بیماری‌های ناشی از آن را تشخیص می‌دهد. تشخیص HIV و E-coli از جمله اهدافی است که در توسعه این فناوری مد نظر قرار داشته است. بدین ترتیب می‌توان امیدوار بود که در آینده نزدیک ابتلای احتمالی افراد به این نوع بیماری‌ها حتی اگر در مناطق دوردست زندگی می‌کنند به راحتی و به سرعت صورت گیرد.

همسران شهدای هسته‌ای تکذیب کردند

آرمان نوشت:شنیده شد که همسر شهید مسعود علیمحمدی با رد هرگونه نامه‌نگاری تشکرآمیز درباره بیانیه لوزان از سوی خانواده‌های شهدای هسته‌ای گفت:‌ قضاوت در این رابطه فعلا زود است. مهر نوشت؛ منصوره کرمی، همسر شهید مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران و از شهدای هسته‌ای، با تکذیب خبرهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی و مجازی در روز گذشته درباره حمایت همسران شهدای هسته‌ای از بیانیه لوزان ابراز کرد: ما اصلا هیچ بیانیه و نامه‌ای نداده‌ایم و این موضوع برای سال ۹۲ بوده است. وی ادامه داد: من امسال به دلیل مسائل شخصی و تولد نوه‌ام اصلا پیگیر اخبار نبوده‌ام و فرصت انجام این کار را نداشته‌ام، چه برسد به اینکه بخواهم نامه‌ای بنویسم. کرمی تاکید کرد: ما معتقدیم الان برای قضاوت درباره مذاکرات و این بیانیه زود است و باید تا زمان مشاهده نتیجه عملی آن صبر کنیم.

اتهام دزدی و دلالی به کی‌روش

آرمان آورده:شنیده شد که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هنگام عزیمت به اتریش با یکی از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال همسفر بود و با وی درد دل کرد. مهر نوشت؛ کارلوس کی‌روش که بعد از رفع مشکل ممنوع‌الخروج شدنش در نهایت روز دوم فروردین‌ماه عازم اتریش شد تا به اردوی تیم ملی بپیوندد، در پرواز به آلمان با شهرام دبیری یکی از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال همسفر بود و با وی به درددل پرداخت. دبیری در این خصوص گفت: من هم همان روز عازم آلمان بودم و با کی‌روش همسفر شدم. او خیلی از شرایط ناراحت بود و از بعضی مسائل گلایه داشت. کی‌روش می‌گفت که برخوردها با من اصلا خوب نبود و حتی در یک جلسه رسمی به من اتهام دلالی و دزدی زدند.

شکایت به بخاطر همایش دردسرساز دولت قبل

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که برخی شرکت‌ها و پیمانکاران حاضر در فراهم کردن مقدمات شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، همچنان طلب‌های خود را که در قرارداد آنها با دولت وقت درج شده بود، دریافت نکرده‌اند. خراسان نوشت؛ درحالی که مدت زمان قابل‌توجهی از ایام برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد می‌گذرد، بر اساس گزارش یک نهاد مسئول در دولت به تعدادی از مدیران ارشد اجرایی، مشکلات و برخی اختلافات مالی مربوط به برگزاری این اجلاس همچنان ادامه داشته و برخی شرکت‌ها و پیمانکاران حاضر در فراهم کردن مقدمات این همایش، با ارسال شکوائیه به مراجع قضایی، خواستار دریافت مبالغ درج شده در قرارداد با مسئولان اجرایی وقت و همچنین خسارت تأخیر تأدیه این مبالغ شده‌اند.

ممنوعیت رئیس جمهور اسبق حل می‌شود

آرمان نوشت:شنیده شد که معاون اول رئیس جمهور کشورمان از انجام اصلاحات در بسیاری حوزه‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مسیر ادامه داشته باشد.ایلنا نوشت؛ اسحاق جهانگیری در پاسخ به این سوال که در سال ۹۳ چه میزان از وعده‌های دولت یازدهم به ویژه در رابطه با بازتر شدن فضای سیاسی کشور عملی شده، گفت: شاید این وعده آن‌طور که برخی فکر می‌کنند، به شکل کامل عملی نشده باشد، اما مسیر، همواره مسیر اصلاح بوده و تا حد زیادی نیز اصلاحات انجام گرفته است و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد. معاون اول دولت یازدهم در مورد ممنوع التصویری و ممنوع البیانی رئیس دولت اصلاحات گفت: این مسئله جزو اتفاقات لحظه‌ای و گذراست که ان‌شاءا... به زودی حل خواهد شد.

مشاور ایرانی باراک اوباما کیست؟

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که همزمان با اعلام بیانیه لوزان شبکه خبری «العربیه» که پروژه کارشکنی در روند مذاکرات را دنبال می‌کند و از تفاهم سیاسی اخیر ناراضی است با انتشار گزارشی به نام یک شخصیت ایرانی اشاره کرده که در حلقه مشاوران «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری امریکا قرار دارد. این شبکه خبری از این موضوع به عنوان حضور چهره‌ای از به زعم آن شبکه «لابی تهران» در حلقه مشاوران کاخ سفید یاد کرده است. خرداد نوشت؛ شبکه خبری «العربیه» با اشاره به سوابق کاری «سحر نوروز زاده» دختر جوان ایرانی که به رئیس جمهوری امریکا مشاوره می‌دهد می نویسد: <اخیرا کاخ سفید نام هایی از چهره های بلندپایه‌ای را منتشر کرد که به پرزیدنت اوباما مشاوره می‌دهند. در میان این چهره‌ها نام «سحر نوروززاده» به چشم می‌خورد. او پیشتر مشغول فعالیت برای لابی طرفدار بهبود روابط ایران و آمریکا یعنی شورای آمریکایی های ایرانی تبار بوده است.»

هشدار فرزند شهید همت به افراطی‌ها

آرمان نوشت:شنیده شد که فرزند شهید همت در صفحه خود به موضوع بیانیه هسته ای ایران پرداخت و نکاتی را مطرح کرد. بهار به نقل از محمد مهدی همت نوشت : اگر این دفعه هم مذاکرات به بن بست خورد تنها راه عبور از این خیابان برای ما کبریت زدن به چاشنی جنگ جهانی جدید است، چرا که ما راه دیگری نداریم، گاهی بهترین دفاع روی آوردن به حمله است و این بار واقعا گزینه دیگری روی میز نبود.

آموزش دوره‌های اسلامی در دانشگاه هاروارد

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که دانشگاه‌ هاروارد دوره‌های اسلامی برگزار می‌کند؛ در این دوره‌ها زبان‌هایی چون عربی، فارسی و اردو تدریس می‌شود. مهر نوشت؛علاوه بر این دوره‌هایی که برای درک بیشتر دروس اسلامی است، دوره‌های دیگر اسلامی برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود و درس گفتارهای دینی و معارف اسلامی ارائه می‌گردد. در دانشکده الهیات دانشگاه‌هاروارد دانشجویان علاوه بر دروس مسیحیت‌شناسی به دروس اسلام‌شناسی و شناخت سایر ادیان نیز می‌پردازند و ایدئولوژی‌های دینی و اسلامی را فرا می‌گیرند. این دوره‌ها همراه با زبان عربی است و ضرورت دارد که دانشجویان برای درک برخی از دروس عربی را نیز بدانند. این دانشگاه به ارائه دروسی مانند عرفان و فلسفه اسلامی نیز می‌پردازد و آثار نویسندگان اسلامی و ایرانی را نیز بررسی می‌کند.

چرا عناصر فراری از کشور فقط اصلاح‌طلبند!؟

روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:در گرماگرم مذاکرات لوزان، خبر آمد که خبرنگار ایسکانیوز و مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی به کشور سوئیس پناهنده شده است!

«امیرحسین متقی» که چندی پیش موفق شده بود سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز وابسته به دانشگاه آزاد را تصاحب کند، پس از حضور در «لوزان» به عنوان خبرنگار خبرگزاری مذکور، درخواست پناهندگی داد.

این فرد، همواره خود را از نزدیکان رسانه‌ای «صالحی امیری» سرپرست سابق وزارت ورزش و رئیس فعلی کتابخانه ملی معرفی می‌کرد و البته توانسته بود در ایام سرپرستی صالحی امیری معاون اداره رسانه‌ای این وزارتخانه شود.

پایگاه خبری جهان‌ نیاز با بررسی چرایی پناهنده شدن اصلاح‌طلبان به خارج از کشور در این باره نوشته: یکی از شاخصه‌هایی که با جریان اصلاح‌طلبی عجین شده است غرب‌زدگی و ارزش‌گریزی است! در دوران حاکمیت اسفناک اصلاح‌طلبان از سالهای 76 تا 84 در دو دولت و مجلس ششم حجم انبوهی از اظهارنظرها در مکتوبات و سخنرانی‌ها، علیه ارزشهای دینی و انقلابی و حتی ملی بیان با شیوه‌های مختلف در روزنامه‌ها و نشریات و سخنرانی‌های افراد جریان اصلاح‌طلب در تاریخ ثبت شده است.

این سخنان از قلم و زبان کسانی صادر می‌شد که بعضا در راس این جریان بودند و افکار و روزنامه‌های اصلی این جریان را رهبری می‌کردند و هیچ‌گاه از سوی سایر افراد این جریان مورد عتاب و حتی یک اعتراض کوچک واقع نشدند.

در آن زمان به صراحت هشدار داده می‌شد که برخی مطبوعات پایگاه دشمن شده‌اند اما این هشدارها از سوی رهبران جریان اصلاحات نادیده گرفته شد.

در میان این طیف، افراد بسیاری که آن روز همگی مورد حمایت جریان اصلاح‌طلب بودند، امروز در خارج از کشور علیه ملت و نظام فعالیت می‌کنند تا معلوم شود که اولا آن هشدارها درست بوده است و ثانیا این عده در همان سالها نیز مشغول خوش خدمتی به اربابان خود بودند.

از میان نمایندگان مجلس ششم، فاطمه حقیقت‌جو و رجبعلی مزروعی، از بین معاونین و وزرای دولت اصلاحات، مهاجرانی و فریبا داوی‌مهاجر، از طیف به اصلاح روشنفکر سروش و کدیور نمونه‌هایی هستند که هم‌اینک در خارج از کشور به عقده‌گشایی علیه ملت مشغولند.

در این میان خبرنگارانی نیز از این جریان به دامن دشمنان این ملت خزیده‌اند.

- «مسیح علی‌نژاد»، روزنامه‌نگار فراری خارج از ایران که سالها در روزنامه‌های اصلاح‌طلب خبرنگاری می‌کرد و از نویسندگان روزنامه اعتماد ملی وابسته به کروبی بود او هم‌اینک در خارج از کشور ضمن کارهای خلاف اخلاق فراوان، دختران ایرانی را به کشف حجاب دعوت می‌کند.

-«نیک آهنگ‌کوثر» کاریکاتوریست نشریات زنجیره‌ای که سالها در نشریات اصلاح‌طلب کاریکاتور می‌کشید و مورد حمایت این جریان بود.

- «اکبر گنجی» را می‌توان نمونه تمام عیار یک پادوی دو آتشه دانست که سالها با نشریات اصلاح‌طلب همکاری داشت و حتی هنگامی که به دلیل مقالات اهانت‌آمیز و دروغ خود به زندان افتاد سران اصلاحات به حمایت از وی برخاستند. او در کنفرانس ننگین برلین هم حاضر بود. وی هم‌اینک در شبکه‌های خارجی حتی به انکار امام زمان عجل‌الله فرجه و اصل تشیع نیز می‌پردازد!

- «محسن سازگارا» از اعضای روزنامه جامعه که در انتخابات شورای شهر دوم نامزد انتخابات هم بود و مردم تهران به وی رای ندادند. او در شبکه‌های خارجی در فتنه 88 برای آشوب‌طلبان تبلیغ می‌کرد.

- «علی اصغر رمضانپور» روزنامه‌نگار و مفسر شبکه بی‌بی‌سی فارسی و مدیر شبکه رها می‌باشد. وی در دوران اصلاحات، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود!

- محمدجواد اکبرین که در روزنامه‌های اصلاح‌طلب نشاط و عصر آزادگان مطلب می‌نوشت و طلبه‌ای از شاگردان و حامیان منتظری بود که هم اینک از کسوت روحانیت خارج شده و در خارج از کشور به فعالیت علیه اسلام و نظام مشغول است.

- فرناز قاضی‌زاده که در کارنامه خود، کار در روزنامه‌هایی چون حیات نو، زن، نشاط، ایرانیان، هم میهن را دارد و اکنون در بی‌بی‌سی فارسی استخدام شده است.

- از تازه‌ترین فراری‌های روزنامه‌نگار‌های اصلاح‌طلب می‌توان به «مجتبی واحدی» اشاره کرد. او سردبیر روزنامه آفتاب یزد بوده و به شدت حامی رئیس‌جمهور اصلاحات است. وی پس از فتنه 88 از کشور گریخت. به این فهرست اضافه کنید علی افشاری، مسعود بهنود، یوسفی اشکوری، محمدرضا جلایی‌پور و... را.

در هفته اخیر خبر پناهنده شدن دو خبرنگار از روزنامه «ایران ورزشی» و «ایسکانیوز» (مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات سال 92) در خبرها شنیده شد.

تجربه گذشته جریان اصلاحات نشان داده است از بهایی و سلطنت‌طلب و منافق و دشمنان ملت در این جریان حضور داشته‌اند و این جریان هیچ‌گاه حاضر به مرزبندی شفاف با آنها نبوده و نیست.

وزارت خزانه‌داری آمریکا: رفع فوری تحریم‌ها حقیقت ندارد

کیهان نوشت:وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی درباره‌ برنامه هسته‌ای کشورمان اعلام کرد: تحریم‌ها علیه ایران، تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقیست.

بر اساس اطلاعیه وزارت خزانه‌داری، اولویت‌ها در مورد تغییر نظام تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، فورا تغییر نخواهد کرد و کلیه‌ تحریم‌ها بعد از بررسی گزارش‌های بازرسی و اثبات تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برنامه‌‌های هسته‌ای‌، تعلیق یا برداشته خواهد شد.

همچنین در اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، ایران تنها در صورت پیروی از مسیر تعیین شده در تفاهمی که روز پنجشنبه قرائت شد می‌تواند امیدوار به «تعلیق» تحریم‌های مرتبط با برنامه‌ هسته‌ای باشد.

متن اعلامیه منتشر شده توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا از انطباق صد درصدی با مفاد سند منتشر شده توسط وزارت خارجه این کشور درخصوص توافق لوزان برخوردار است.

این در حالی است که رئیس جمهور در سخنان تلویزیونی خود برای مردم درخصوص بیانیه لوزان گفت: «تمام تحریم‌ها درهمان روز اجرای توافق لغو خواهد شد و تمام قطعنامه‌های تحریمی لغو خواهد شد.»

گفتنی است که روزنامه نیویورک تایمز در واقعه نگاری اتفاقات پشت پرده توافق لوزان مدعی شده است: «طرف ایرانی خواست که لیستی از موارد توافق شده منتشر نشود و حتی طرفین قبول کردند هر کدام، موارد مورد توافق را از دید خود بیان کنند، البته تا زمانی که متناقض نباشد. از این رو، دو سند متفاوت حاصل شد و آنچه ظریف پشت تریبون اعلام کرد با آنچه کری در سخنانش مطرح کرد متفاوت بود.»

جنبش مجلس ختم!

روزنامه کیهان نوشت:معاون اول دولت یازدهم در رفتاری غیرمسئولانه در مورد ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس دولت اصلاحات گفت: این مسئله جزء اتفاقات لحظه‌ای(!) و گذاراست که ان‌شاءالله به زودی حل خواهد شد!

معاون اول روحانی همچنین در گفتگو با ایلنا از انجام اصلاحات در بسیاری حوزه‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مسیر ادامه داشته باشد.

اسحاق جهانگیری در پاسخ به این سوال که در سال ۹۳ چه میزان از وعده‌های دولت یازدهم به ویژه در رابطه با بازتر شدن فضای سیاسی کشور عملی شده، گفت: شاید این وعده آنطور که برخی فکر می‌کنند، به شکل کامل عملی نشده باشد، اما مسیر، همواره مسیر اصلاح بوده و تا حد زیادی نیز اصلاحات انجام گرفته است و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد.

ایجاد جنبش مجلس ترحیم و موج سواری از فوت افراد، از ترفندهای عناصر مطرود سیاسی است. به طور مثال محمدعلی ابطحی، مسئول دفتر سابق رئیس دولت اصلاحات و از محکومین فتنه در اظهارنظری جالب درخصوص مجلس ختم برادر یکی از سران فتنه در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «امروز در مراسم ختم برادر آقای کروبی شرکت کردم. نفر سمت راستی پسرآقای کروبی است. گفت چهارشنبه‌ها دیدن پدرش می‌رود. کلی احوال حاج آقا را پرسیدم و قول داد مثل دفعه‌های قبل سلام برساند. توقع حضور آدم‌های بیشتر و مهمتر را داشتم. ای دنیای بی‌وفا!»

ابطحی پیش از این با صدور پیام تسلیتی بامزه به کروبی نوشته بود: «می‌دانید که یاد و نام شما در همه لحظات در بین تک تک اعضای خانواده ما جاری است(!)»

گفتنی است پیش از این غلامحسین محسنی اژه‌ای، در پاسخ به سئوالی درباره دستور قوه قضاییه مبنی بر «منع درج نام و تصویر رئیس دولت اصلاحات» گفته بود: «در مورد کسانی که شورای عالی امنیت ملی در مورد آن‌ها تصمیم گرفته یا قوه قضاییه آنها را به عنوان سران فتنه محسوب می‌کند، دستگاه قضا می‌تواند دستوراتی بدهد.»

وی اضافه کرد: «در مورد فرد مورد نظر نیز دستور داده شد که رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطالب او را منعکس و منتقل کنند، این دستور همچنان به قوت خود باقی است و اگر رسانه‌ای خلاف آن عمل کند با آن برخورد خواهد شد.»

با وجود آشکار بودن علت پیگیری مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی سران فتنه 88، پیش از این برخی چهره‌های سیاسی حذف شده تلاش کرده بودند، با راه‌اندازی «جنبش مجلس ترحیم» دمی کوتاه بیابند و یاد بی‌قانونی‌های گذشته را زنده نگاه دارند.

گفتنی است حتی پیش از اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی (که حسن روحانی از سال‌ها پیش عضو آن بوده است) علی رغم تلاش مجموعه رسانه‌های زنجیره‌ای برای تمدید تاریخ اعتبار منقضی شده سران فتنه، افراد مذکور با بایکوت خبری مردمی مواجه بودند.

به نظر می‌رسد اقلیت حاشیه‌ساز اطراف دولت یازدهم که اصرار دارند روحانی را وامدار جریان سوخته فتنه معرفی کند، از هزینه‌کرد آبرو و اعتبار حلقه اول نزدیکان وی برای اهداف حزبی خود هیچ ابایی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها