در آخرین برنامه دیروز اموز فردا در سال 93 بررسی شد

چرایی لزوم شفاف سازی در عرصه سیاسی کشور

کارشناسان از بازتاب گسترده نامه اخیر رهبری به جوانان غربی سخن گفتند

واکاوی اهمیت نامه رهبر انقلاب، در «دیروز، امروز، فردا»

برنامه «دیروز، امروز، فردا» یکشنبه ‌شب به بررسی ابعاد مختلف نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی با حضور صادق خرازی، سفیر پیشین ایران در فرانسه و محمد مرندی، استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی پرداخت. در این برنامه با عمادی، مدیر اتاق خبر پرس‌تی.وی و راندی شکسپیر، کارشناس و فعال سیاسی انگلیسی ارتباط تلفنی برقرار شد.
کد خبر: ۷۶۳۹۶۰

به گزارش ایسنا، خرازی در این برنامه گفت: این نامه در مقطعی بسیار مهم و بسیار دقیق و حساس مطرح شده است. ما باید ابتدا پیام نامه را درک کنیم و بعد به بررسی این نامه که یکی از پیام‌های مهم دینی رهبر ایران و مسلمانان جهان است، بپردازیم. وی در بخشی دیگر از اظهارات خود یادآور شد: شخصیت جوانگرای رهبری منحصر به امروز نیست. ایشان از روزهای آغاز زندگی سیاسی خود به عنوان شخصیتی روشن‌بین، روشن ضمیر و جوانگرا مطرح بودند. هم‌عصران ایشان می‎دانند که رهبر معظم انقلاب سرمایه‌گذاری عظیمی را در حوزه جوانان گذاشته‌اند. سفیر پیشین ایران در فرانسه تاکید کرد: نامه رهبری سه پیام اصلی دارد که عبارتند از معرفت به اسلام ناب، برقراری دیالوگ و گفت‎وگو و ایجاد صلح و زندگی مسالمت‌آمیز.

مرندی نیز گفت: این نامه خیلی دوستانه بود، برخلاف تصویری که غرب از علمای اسلام نشان می‌دهد که تصویر خشنی است. در نامه مشخص است که ایشان به مطالعات انتقادی غربی اشراف خوبی دارند و برای همین نه‌تنها جوانان بلکه متفکران نسبت به این نامه حساسیت نشان می‌دهند. من از انعکاس این نامه در رسانه‌های غربی تعجب کردم. برخلاف معمول که رسانه‌های غربی حرف‌های ایشان را منعکس نمی‌کردند یا انعکاس خبر همراه با کنایه و نیش بود، اما این بار این اتفاق نیفتاد، دلیلش را هم نمی‌دانم.

رادنی شکسپیر، کارشناس و فعال سیاسی هم در ارتباط تلفنی و تصویری با برنامه «دیروز، امروز، فردا» گفت: این نامه به زیبایی و با شفافیت نوشته شده بود. این نامه یک نمونه خوب از لحاظ ویرایش، گفتمان و رسم‌الخط بود. این نامه به جوانان اروپایی نوشته شده بود، چون جوانان آینده جامعه خود را می‎سازند... رهبر ایران پرسش‌های مهمی را مطرح کردند و عکس‌العمل‌ها در بریتانیا به این نامه خوب بوده است.وی یادآور شد: در اسلام‌هراسی واژه‌هایی مطرح می‌شود که از لحاظ اخلاقی در هر آیینی آن را رد می‎کنند. اکنون موقعیت گسترده‎ای به وجود آمده است که حرف‌های جدیدی بزنیم.

در ادامه این برنامه، عمادی، مدیر اتاق خبر پرس‌تی.وی درخصوص آمار دیده شدن پیام رهبر معظم انقلاب در جهان گفت: 16 میلیون بار این پیام در توییتر منتشر شده و جزو 22 هشتگ مهم قرار دارد. این خبر فقط نیم میلیون بار در سایت شبکه پرس‌تی.وی دیده شده است. 80 سایت معتبر بین‌المللی این خبر را کار کردند. این پیام در آمریکای شمالی بیشترین مخاطب را داشته است.

وی افزود: در رسانه فارین پالیسی، لفظ غیرمنتظره را برای این نامه به کار برده بودند. رسانه‌های غربی از این حرکت شگفت‌زده شدند. این نامه در شطرنج رسانه‌ای توانست رسانه‌های غرب را آچمز کند. رسانه‌های غربی فکر می‌کردند آنها هستند که تصویر ایران را به مخاطبان ارائه می‎دهند، ولی آنها در این مورد شکست خوردند. آنها ابزاری مانند توییتر اختراع کردند که برای دور زدن رسانه‌ها و براندازی و مقاصد سیاسی غرب بود، ولی امروز این وسیله توسط رهبر ایران علیه غرب استفاده شد. توییتر توانست بی.بی.سی، سی.ان.ان، اسکای‌نیوز و هر رسانه‌ای که وظیفه اسلام‌هراسی را داشت، دور بزند و مخاطب از طریق توییتر پیغام اسلام را بشنود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها