به گزارش ایسنا، خرازی در این برنامه گفت: این نامه در مقطعی بسیار مهم و بسیار دقیق و حساس مطرح شده است. ما باید ابتدا پیام نامه را درک کنیم و بعد به بررسی این نامه که یکی از پیامهای مهم دینی رهبر ایران و مسلمانان جهان است، بپردازیم. وی در بخشی دیگر از اظهارات خود یادآور شد: شخصیت جوانگرای رهبری منحصر به امروز نیست. ایشان از روزهای آغاز زندگی سیاسی خود به عنوان شخصیتی روشنبین، روشن ضمیر و جوانگرا مطرح بودند. همعصران ایشان میدانند که رهبر معظم انقلاب سرمایهگذاری عظیمی را در حوزه جوانان گذاشتهاند. سفیر پیشین ایران در فرانسه تاکید کرد: نامه رهبری سه پیام اصلی دارد که عبارتند از معرفت به اسلام ناب، برقراری دیالوگ و گفتوگو و ایجاد صلح و زندگی مسالمتآمیز.
مرندی نیز گفت: این نامه خیلی دوستانه بود، برخلاف تصویری که غرب از علمای اسلام نشان میدهد که تصویر خشنی است. در نامه مشخص است که ایشان به مطالعات انتقادی غربی اشراف خوبی دارند و برای همین نهتنها جوانان بلکه متفکران نسبت به این نامه حساسیت نشان میدهند. من از انعکاس این نامه در رسانههای غربی تعجب کردم. برخلاف معمول که رسانههای غربی حرفهای ایشان را منعکس نمیکردند یا انعکاس خبر همراه با کنایه و نیش بود، اما این بار این اتفاق نیفتاد، دلیلش را هم نمیدانم.
رادنی شکسپیر، کارشناس و فعال سیاسی هم در ارتباط تلفنی و تصویری با برنامه «دیروز، امروز، فردا» گفت: این نامه به زیبایی و با شفافیت نوشته شده بود. این نامه یک نمونه خوب از لحاظ ویرایش، گفتمان و رسمالخط بود. این نامه به جوانان اروپایی نوشته شده بود، چون جوانان آینده جامعه خود را میسازند... رهبر ایران پرسشهای مهمی را مطرح کردند و عکسالعملها در بریتانیا به این نامه خوب بوده است.وی یادآور شد: در اسلامهراسی واژههایی مطرح میشود که از لحاظ اخلاقی در هر آیینی آن را رد میکنند. اکنون موقعیت گستردهای به وجود آمده است که حرفهای جدیدی بزنیم.
در ادامه این برنامه، عمادی، مدیر اتاق خبر پرستی.وی درخصوص آمار دیده شدن پیام رهبر معظم انقلاب در جهان گفت: 16 میلیون بار این پیام در توییتر منتشر شده و جزو 22 هشتگ مهم قرار دارد. این خبر فقط نیم میلیون بار در سایت شبکه پرستی.وی دیده شده است. 80 سایت معتبر بینالمللی این خبر را کار کردند. این پیام در آمریکای شمالی بیشترین مخاطب را داشته است.
وی افزود: در رسانه فارین پالیسی، لفظ غیرمنتظره را برای این نامه به کار برده بودند. رسانههای غربی از این حرکت شگفتزده شدند. این نامه در شطرنج رسانهای توانست رسانههای غرب را آچمز کند. رسانههای غربی فکر میکردند آنها هستند که تصویر ایران را به مخاطبان ارائه میدهند، ولی آنها در این مورد شکست خوردند. آنها ابزاری مانند توییتر اختراع کردند که برای دور زدن رسانهها و براندازی و مقاصد سیاسی غرب بود، ولی امروز این وسیله توسط رهبر ایران علیه غرب استفاده شد. توییتر توانست بی.بی.سی، سی.ان.ان، اسکاینیوز و هر رسانهای که وظیفه اسلامهراسی را داشت، دور بزند و مخاطب از طریق توییتر پیغام اسلام را بشنود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: