۹ پیشنهاد برای افزایش قدرت حافظه

مغز خود را از جعبه آکبندش بیرون کنید!

محققان آمریکایی برای پرورش ذهنی کودکان پیشنهاد دادند

راهی برای افزایش قدرت مغز: فراگیری موسیقی

جام جم سرا: محققان آمریکایی می‌گویند: فراگیری یکی از سازهای موسیقی به افزایش مهارت‌های مغزی کودکان و کاهش اضطراب کمک می‌کند.
کد خبر: ۷۵۵۱۸۸

به نقل از مدیکال نیوز تودی، این تحقیق که در مجله American Academy of Child & Adolescent Psychiatry منتشر شده است نشان می‌دهد که فراگیری یکی از سازهای موسیقی موجب کاهش اضطراب، کسب کنترل بیشتر روی احساسات و تمرکز قوی‌تر می‌شود.

محققان می‌گویند: این مطالعه بزرگ‌ترین بررسی است که روی ارتباط میان نواختن یک ساز موسیقی و تکامل مغز ارائه شده است. آن‌ها هدف از انجام این مطالعه را ارزیابی هرگونه ارتباط موجود میان نواختن یک ساز موسیقی و ضخامت قشر مغز عنوان کردند. همچنین در این مطالعه با استفاده از اطلاعات تصویربرداری‌ ام.آر.آی، ضخامت قشر مغز و نازک شدن برخی مناطق مغز را برای بررسی شرایط روانی مانند اضطراب، افسردگی و مشکلات تمرکز بررسی کردند.

محققان در این مطالعه متوجه تعدادی از تغییرات مرتبط با آموزش موسیقی را در مناطق مختلف مغز شدند و همان طور که پیش بینی می‌شد دریافتند نواختن موسیقی موجب بروز تغییراتی در نواحی حرکتی مغز شده، زیرا نواختن یک ساز مستلزم کنترل و هماهنگی حرکت است.

محققان همچنین متوجه شدند فراگیری موسیقی با ضخامت قشر مغز در نواحی خاصی از مغز ارتباط دارد که مربوط به عملکرد اجرایی و پردازش احساسات، حافظه کاری و کنترل توجه است.

با وجود این، در مطالعه مذکور، ارتباطی میان ضخامت قشر مغز و تعداد سال‌هایی که کودک صرف نواختن ساز موسیقی کرده بودند، مشاهده نشد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها