وقتی پای خلاقیت به میان می‌آید دیگر جایی برای محرومیت و نبود امکانات باقی نمی‌ماند و همه می‌دانیم اگر بخواهیم، می‌توانیم با کمی خلاقیت و ابتکار آنچه را می‌خواهیم انجام دهیم و ثابت کنیم که کار نشد ندارد و این طرز تفکر نه زمان می‌شناسد و نه مکان.
کد خبر: ۷۵۴۸۴۱
خلاقیت آقا معلم برای رفع محرومیت

فرقی هم نمی‌کند در پایتخت به منصه ظهور برسد یا در روستایی محروم. در تمام زمینه‌های زندگی نیز کاربرد دارد بخصوص در حوزه تعلیم و تربیت حتی می‌توان گفت که در این حوزه تبعات این طرز فکر نمود و تاثیر بهتری دارد، زیرا این خلاقیت برای دانش‌آموزانی که آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند مفید فایده می‌افتد و بالطبع نتایج آن در جامعه اثرگذار خواهد بود.

همین نگاه است که خانم معلم یکی از استان‌های محروم کشور روشی عملی و غیر کلیشه‌ای برای تدریس به کار گرفته و موضوعات درسی را به شکل زنده در حیاط مدرسه اجرا می‌کند تا دانش‌آموزانش مفاهیم درسی را خوب بیاموزند و یا یک سربازمعلم پایه ابتدایی را در روستایی محروم به این فکر می‌اندازد که چگونه می‌تواند برای استفاده شاگردانش از رایانه شخصی خود در کلاسی که برق ندارد راهی بیابد.

مرتضی اکبری، معلم خلاق میرجاوه‌ای نیز توانسته با بهره‌گیری از برق خودرو برای دانش‌آموزانش چند ساعت کلاس هوشمند دایر کند تا آنها که حتی از نعمت آب و برق محروم هستند هم بتوانند از رایانه که شاید برایشان یک وسیله لوکس است، بهره‌مند شوند.

این خبر گرچه از وجود معلمان متعهد بسیار در کشور حکایت دارد ولی بیانگر این واقعیت تلخ نیز هست که همچنان روستاها و مناطقی در کشور وجود دارد که از ابتدایی و ضروری‌ترین امکانات اولیه زندگی نظیر آب و برق محروم هستند.

خوشبختانه این ابتکار معلم میرجاوه‌ای بجز فراهم کردن کلاس درس هوشمند برای شاگردانش نتیجه سودمند دیگری نیز داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان هنگام بازدید از این مدرسه و قدردانی از مرتضی اکبری قول داد علاوه بر ساخت یک مدرسه کانکسی، پیگیری‌های لازم را برای برطرف کردن مشکل برق این روستا از طریق استاندار در دستور کار قرار دهد.

گروه شهرستانها - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها