«اصغر فرهادی» کارگردان اسکاری که برای داوری بخش «جریان‌های نو» جشنواره بین‌المللی فیلم «بوسان» راهی کره‌جنوبی شده از تجربه‌ی فیلمسازی‌اش سخن گفت.
کد خبر: ۷۲۴۷۸۱
بهترین راه فیلم دیدن از نظر اصغر فرهادی

این فیلمساز ایرانی برنده اسکار و گلدن گلوب در نشستی که طی افتتاحیه جشنواره فیلم بوسان برگزار شد، گفت که بهترین راه برای فیلم‌ دیدن، تماشای آن بدون هیچ‌گونه اطلاعات قبلی است.

کارگردان «جدایی نادر از سیمین» که در این دوره از فستیوال فیلم بوسان داوری بخش رقابتی «جریان‌های نو» را برعهده دارد، درباره‌ی سبک فیلمسازی‌اش توضیح داد: بهترین منبع الهام من در سینما، تجربیات احساسی‌ام هستند. امیدوارم کارگردانان نوظهور این نصیحت را از من به گوش بگیرند.

سازنده‌ی «درباره الی» همچنین افزود: ما درونمان یک بانک احساسی داریم که از اهمیت بسیاری برخوردار است. وقتی در حال نوشتن یک فیلمنامه هستید یا در مورد اثر جدیدتان فکر می‌کنید، به درون خود می‌روید و از همان تجربیات برای ساخت فیلم‌تان استفاده می‌کنید.

فرهادی در ادامه گفت: تمام فیلم‌های من درباره‌ی خانواده و در کل درباره‌ی روابط انسانی هستند. تمام مردم جهان تجربه‌های مشترکی در محیط خانواده دارند. این از ابتدا موضوعی جهانی بشر بوده است. روابط انسانی قدیمی‌ترین موضوع و در عین حال نوترین آن‌ها در لحظه است.

به گزارش هالیوود ریپورتر‌، این کارگردان ایرانی همچنین خاطرنشان کرد: به نظر من بهترین راه فیلم دیدن‌، تماشای آن بدون هیچ اطلاعات قبلی است. من وقتی می‌خواهم فیلمی ببینم، چیزی درباره‌اش نمی‌خوانم و فیلم‌های بخش «جریان‌های نو» این جشنواره را هم به همین سبک قضاوت می‌کنم. در این بخش امسال 12 فیلم از 12 کشور مختلف داریم که شامل فیلم‌های کشورهای تا حدودی ناشناخته مثل لبنان و بنگلادش هم می‌شود.

فرهادی در پایان سخنانش گفت: فستیوال‌های سینمایی دو وجه دارند؛ آن‌ها فرصتی طلایی و ارزشمند برای تماشای فیلم‌هایی از سرتاسر جهان را در اختیارت می‌گذارند و تو را در راه شناخت فرهنگ‌ها و جوامع متفاوت کمک می‌کنند، اما در عین حال ممکن است کمی خطرناک باشند، زیرا وقتی شما کشوری را از طریق رسانه‌ و سینما می‌شناسید، ممکن است فیلم نماینده‌ی آن را تنها از یک زاویه تماشا کنید.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوستان بارقابت 312 فیلم از 79 کشور جهان تا 11 اکتبر به کار خود ادامه خواهد داد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها