مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:

واگذاری عملیات حفاری به بخش خصوصی

جانشین آمریکایی‌ها در صنعت نفت تعیین شد

مشارکت جدید گازی ایران و اروپایی‌ها

همزمان با خروج شرکت های نفتی ارائه کننده خدمات حفاری آمریکایی از صنعت نفت ایران، با مشارکت یک شرکت اروپایی نخستین کارخانه ساخت تجهیزات تکمیل چاه‌های گاز ایران در جزیره کیش به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۷۲۳۸۴۴
مشارکت جدید گازی ایران و اروپایی‌ها

همزمان با توقف همکاری شرکت‌های آمریکایی در تکمیل چاه‌های گازی به ویژه در حوزه خلیج فارس و ایجاد وقفه در فرایند تولید گاز طبیعی، نخستین کارخانه ساخت تجهیزات تکمیل چاه های گاز ایران در جزیره کیش به بهره برداری رسید.

هدف از طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این کارخانه تکمیل چاه‌های گاز در جزیره کیش توسط شرکت پتروپارس، جایگزینی تجهیزات مورد نیاز چاه‌های گازی با مشارکت شرکت‌های اروپایی است به طوری که تولید این تجهیزات در سطح استانداردهای بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته است.

بر این اساس با سرمایه گذاری و مشارکت پتروپارس ایران، زمینه بسیار انحصاری تولید تجهیزات تکمیل چاه های گازی و به صورت مشارکت (Joint venture) با یکی از سازندگان اروپایی فراهم شد و در نهایت منجر به تاسیس و راه اندازی کارخانه تولید تجهیزات تکمیل چاه کیش شد.

زمین کارخانه «KCT» در منطقه صنعتی کیش به وسعت پنج هزار متر مربع خریداری و ٢ هزار و ٥٠٠ متر مربع سالن سرپوشیده ایجاد شد و با نصب و راه اندازی ١٠ سری ماشین آلات CNC در تابستان ٢٠١٣، کارخانه «KCT» با سرمایه گذاری حدود هفت میلیون دلار به بهره برداری رسید.

همچنین به طور موازی برای ایجاد توانمندی داخلی به جذب گروهی از زبده ترین مهندسان و اپراتورهای CNC ایرانی و اروپایی برای بهره برداری از کارخانه اقدام شده است.

در همین حال شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: حاصل تلاش مهندسان و متخصصان پس از گذر از مراحل پیش راه اندازی و تولید آزمایشی، آماده سازی پنج سری Mono bore با تکنولوژی، نقشه ها و استانداردهای شریک اروپایی در تابستان ٢٠١٤ بوده است.

کارخانه «KCT» افزون بر Mono bore، امکان ساخت «SSSV» و سایر وسایل تکمیل چاه را بسته به دریافت سفارش دارد و این امر، یکی از نقاط قوت شرکت پتروپارس و زیر مجموعه حفاری آن در تکمیل و راه اندازی پروژه های پارس جنوبی است.

رشته تکمیلی مرسوم و تک قطری شامل آویزه لوله آستری و متعلقات، توپک بهره برداری، آب بند و درگیرشونده مکانیکی، مجرا بند دائم و موقت، شیر ایمنی درون چاهی و اقلام جانبی ابزار رانش از جمله ابزار و تجهیزات درون چاهی ساخت این کارخانه و متعلقات تاج سرچاهی، ادوات و ابزار آلات نصب تجهیزات و اقلام جانبی آن از جمله ابزار و تجهیزات سرچاهی کارخانه به شمار می رود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها