اقدام آژانس امنیت ملی آمریکا علیه بدافزارها

ادوارد اسنودن، بزرگ‌ترین افشاگر سال‌های اخیر دنیای فناوری هنوز هم مشغول افشاگری است. براساس اطلاعاتی که او در مصاحبه با Wired منتشر کرده، آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا (NSA) کار روی پروژه‌ای موسوم به MonsterMind را آغاز کرده است.
کد خبر: ۷۰۹۰۹۴

این پروژه متادیتا‌های موجود در اینترنت را جستجو کرده و در صورت یافتن نشانه‌ای از خطرات مدنظر NSA به‌صورت خودکار برای از بین بردن حمله و کاهش خطر اقدام می‌کند. این پروژه هنوز در مراحل تحقیق و توسعه است و بظاهر خبر خوشایندی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا به کاربران کمک می‌کند از شر بدافزارها راحت شوند، اما اسنودن مسائلی را مطرح می‌کند که باعث نگرانی‌هایی می‌شود.

مانسترمایند یک ابزار بسیار قوی برای مقابله با بدافزارهاست که به نظارت انسانی نیاز ندارد. این ویژگی به آمریکا اجازه می‌دهد تمام ترافیک‌های مشکوک جهانی را در نطفه خفه کند. به گفته اسنودن، این حمله‌ها ممکن است جعلی باشد. برای مثال تصور کنید یک مهاجم داخل چین باشد، ولی حمله را طوری ترتیب دهد که انگار از یک بیمارستان در روسیه کنترل می‌شود. در این صورت چه اتفاقی می‌افتد؟ به همین دلیل اسنودن، این ابزار را یکی از وحشتناک‌ترین تهدیدها علیه حریم خصوصی معرفی می‌کند. هنوز جزئیات زیادی از این پروژه نمی‌دانیم، اما نگرانی‌هایی مانند جلوگیری از آسیب به سیستم‌های واسطه و استفاده در جهت منافع آژانس ملی امنیت ایالات متحده مطرح است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها