پایگاه خبری آمریکایی دیلی بیست ازسفیر دولت بوش در سازمان ملل به عنوان سلاح جدید ایران در جنگ اطلاعاتی با آمریکا نام برد و نوشت: در جنگ اطلاعاتی ایران علیه آمریکا، تهران سلاح جدیدی در اختیار دارد: جان بولتون.
کد خبر: ۶۷۸۸۱۳
سلاح جدید ایران در جنگ اطلاعاتی با آمریکا

در ادامه این گزارش آمده است: اشتباه نکنید! ایران سفیر دولت بوش در سازمان ملل را تبدیل به یک جاسوس نکرده است. برخلاف آن، هکرهایی که احتمالا با ایران در ارتباط هستند، با عنوان بولتون در شبکه های اجتماعی سعی در کسب رمز عبور و نام کاربری فعالان امنیت ملی و حقوق بشر آمریکا دارند.

حساب کاربری جعلی بولتون در شبکه ی اجتماعی لینکدین نشان می دهد که هکرهای ایران چگونه سعی در نفوذ به سیاستمداران آمریکایی دارند. این حملات و نمونه های دیگر آن که به تازگی شناسایی شده نشان می دهد که نیروهای سایبری ایران برای بدست آوردن اطلاعات به چه میزان تهاجمی عمل می کنند.

جان بولتون که به شدت از این اتفاق خشمگین به نظر می رسد، در این رابطه می گوید: من خوشحالم که توسط ایران انتخاب شدم.

وی افزود: من هم یک حساب کاربری جعلی ایرانی ایجاد کرده و پیشنهاد ارائه محرمانه های برنامه هسته ای ایران را می دهم و نخستین هدف من جان کری خواهد بود.

رایانه های انگلیس و آمریکا در تسخیر هکرهای ایرانی

یک شرکت امنیت سایبر غربی مدعی نفوذ گسترده هکرهای ایرانی به رایانه های شخصیتهای سیاسی و نظامی در آمریکا و انگلیس و همچنین رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش رویترز در این گزارش آمده است : موسسه امنیتی "آیسایت پارتنرز" گزارش داده که هکرهای ایرانی در سالهای اخیر با کمک حسابهای کاربری جعلی در شبکه های اجتماعی و وب سایتهای خبری جعلی٬ از مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل، آمریکا و سایر کشورها جاسوسی کرده اند.

بر اساس اعلام این شرکت امنیتی، یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا٬ قانونگذاران و سفرای ایالات متحده٬ اعضای لابی آمریکا-اسرائیل (آیپک) و برخی شخصیتهای بریتانیایی، سعودی٬ سوری٬ عراقی و افغان از جمله افرادی هستند که از سوی هکرهای ایرانی هدف قرار گرفته اند.

این موسسه امنیتی نام افرادی را که هدف هکرها قرار گرفته اند منتشر نکرده و درباره اینکه چه نوع اطلاعاتی از این افراد ربوده شده نیز توضیحی نداده، اما عنوان داشته که هکرهای ایرانی به دنبال نفوذ به شبکه های دولتی و شرکتها و آلوده کردن برخی شبکه ها به بدافزار بوده اند.

درد سرهای "اوباما" در سیاست خارجی

شبکه سی‌ان‌ان، پایگاه اینترنتی خود با انتشار مقاله ای به قلم " الیزه لابوت " نوشت : "باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه خود در میان دانشجویان دانشگاه نظامی در "وست پوینت" نه تنها بعنوان یک انسان راهگشا ظاهر نشد بلکه بیشتر سیاست های خود را در قالب یا مداخله گر نشان داد .

این سخنرانی در حالی برگزار گردید که موجی گسترده از انتقادات از سیاست خارجی رییس جمهوری بدنبال سفر بی نتیجه و شکست خورده ماه گذشته وی به منطقه آسیا انجام گرفته است .

در ادامه این مقاله آمده است : اوباما که قویا تلاش می کند از استفاده از لفظ " مقابله نظامی " در پاسخ هایی که به چالش های ایجاد کرده در اوکراین و سوریه می دهد ، جلوگیری کند برای پشتیبانی از سیاست های خود و پاسخ دادن به انتقادات اظهار می دارد که " هدف من جلوگیری از اشتباهات هزینه دار در عرصه های بین المللی است .

اما دنیا در انتظار چنین فردی نیست . اوباما ممکن است از سیاست خارجی خود که بدون ریسک است ، دفاع کند اما وی با مجموعه ای از چالش های بین المللی مواجه است که نتوانسته با هیچ کلامی ناکامی ها در آن را توجیه کند . به تعداد اندکی از این موارد در ذیل اشاره شده است :

بحران اوکراین و اقدام ولادیمیر پوتین در الحاق "کریمه" به روسیه منجر به پیدایش تنش میان ایالات متحده و روسیه شده و جنگ سرد میان این دو قدرت را یادآوری کرده است . این بحران ها به سرعت تبدیل به اصلی ترین بحران در سیاست خارجی دولت اوباما شد و توانمندی های استراتژیک واشنگتن و قدرت هم پیمانان اروپایی این دولت را در معرض آزمایش قرار داد .

سه سال از آغاز جنگ خونین در سوریه می گذرد ، مخالفان همچنان ضعیف و منفصل باقی مانده اند ، نیروهای افراطی به سرعت در حال افزایش هستند و به جنایات خود ادامه می دهند و دولت "بشار اسد" نیز با قدرت تمام در حکومت قرار دارد . تلاش یک ساله برای حضور نیروهای مخالف و نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات برای گفتگوهای صلح یک شکست بزرگ محسوب می شود .

قدرت های جهانی تنها دو ماه فرصت دارند تا پیش از پایان تاریخ 20 ژوئیه به یک توافق نهایی و جامع با تهران بر سر برنامه هسته ای این کشور دست یابند .

این مذاکرات در پی آن انجام می گیرد که آمریکا و هم پیمانان این کشور ادعا دارند که تهران در تلاش برای ساخت و توسعه تسلیحات اتمی در نیروگاه های خود می باشد . این در حالی است که تهران سالهاست این ادعای غرب را رد کرده وفعالیت های هسته ای خود را صلح آمیز می داند .

سی ان ان در انتها خاطرنشان کرد : هر یک از این موضوعات را با دهها مورد دیگر از مسائل بین المللی ترکیب کرده و به صندوق دردسرهای لاینحل اوباما بیفزایید . رییس جمهوری آمریکا به وضوح نشان میدهد که آن گونه که در تبلیغات انتخاباتی خود شعارهایی برای اصلاح و بهبود سیاست خارجی ایالات متحده وعده داده ، قادر به عمل کردن نیست .

دیدار عارف با بهزاد نبوی

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان، با بهزاد نبوی دیدار کرد.

به گزارش ایسنا،عارف، در این دیدار ضمن اظهار خشنودی از آزادی بهزاد نبوی، برای وی آرزوی سلامتی و بهروزی کرد.

بهزاد نبوی نیز با اشاره به اقدام اخلاقی عارف در کناره‌گیری از رقابت انتخاباتی سال گذشته که منجر به پیروزی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی شد، گفت: به عنوان یک شهروند ایرانی بر خود واجب می‌دانم که از این اقدام اخلاقی شما که روند انتخابات را تغییر داد، تشکر کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها