تب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها این روزها همه را درگیر خود کرده و در این میان عملکرد ضعیف سازمان هدفمندی یارانه ها به عنوان متولی اجرای قانون، باعث تشدید سردرگمی مردم شده است.سازمانی که این روزها بیش از سازمان های دیگر باید پاسخگوی وظیفه اجتماعی خود باشد اما دیوارهای بلندش مانعی بر سر راه پاسخ ‌هاست.
کد خبر: ۶۶۴۹۳۱
سازمانی با دیوارهای بلند

ثبت نام برای دریافت در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها این روزها بیشتر از هر زمان دیگری جزء اخبار ثابت و روزانه همه رسانه های مکتوب و مجازی است و به فراخور آن رسانه ها با حجم انبوهی از سوالات مخاطبان مواجه هستند.سوالاتی که طراحان آن منتظر دریافت پاسخ های آن هستند و چه بسا در صورتی که پاسخی از فعالان رسانه های مجازی دریافت نکنند باید منتظر شنیدن توهین‌های ناراحت کننده از سوی متقاضیان نگران و ناراحت از نارسایی ها و اشکالات موجود در زمینه ثبت نامشان باشند.

انبوه نظرات و سوالات مخاطبان که بخش اعظم آنها در فاصله زمانی 20 تا 30 اردیبهشت به مرور توسط مسئولان سازمان هدفمندی یارانه پاسخ داده شده بود اما به واسطه آن که پاسخ بخشی از این سوالات در دل پاسخ های مسئولان نهفته نبود،باعث شد روز گذشته بعد از آن که تماس ها با شماره سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها به نتیجه نرسید؛ خبرنگار جام جم آنلاین با هدف رفع نگرانی مخاطبان خود به سازمان هدفمندی یارانه ها واقع در خیابان فلسطین شمالی مراجعه کند.

سازمانی که با وجود اهمیت بالای آن هنوز یک سایت مستقل رسمی ندارد تا متقاضیان بتوانند با مراجعه به آن پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و مرجع انتشار اخبار آن صدا و سیما، خبرگزاریها، سایت ها و روزنامه ها است هر چند وقتی در گوگل جستجو می کنی نام سایتی با عنوان یارانه نیوز که بالای صفحه آن عنوان "نخستین پایگاه اطلاع رسانی طرح هدفمندی یارانه ها" قید شده دیده می‌شود، اما تبلیغات حاشیه سایت نشان می دهد که این سایت متعلق به سازمان مربوطه نیست.

در بدو ورود به سازمان، نیروهای حراست به گمان این که خبرنگار جام جم جز متقاضیان ثبت نام است و برای رفع مشکل به سازمان مراجعه کرده است قبل از هر گونه پرسشی از وی خواستند که به واحد پاسخگویی که در بخش ورودی سازمان قرار دارد، مراجعه کند اما سخنان حکایتی دیگر داشت.

بعد از آن که تقاضا برای ملاقات با مدیر و کارشناسان روابط عمومی مطرح شد، تلاش ها برای برقراری ارتباط با مدیر حراست و کسب اجازه برای ورود خبرنگار جام جم به سازمان آغاز شد. بعد از چند بار پیج با بی سیم حراست، آقای (نام محفوظ) پاسخ داد و تقاضا مطرح شد اما پاسخ منفی بود و ما اجازه دیدار با مدیر و حتی کارشناسان روابط عمومی را پیدا نکردیم. اصرارها برای به نتیجه رسیدن هدف ادامه یافت اما نتیجه آن بی فایده بود.

گویا سازمان دیوارهای بلندی داشت که به راحتی نمی شد از آن عبور کرد.نیروی حراست حتی از گفتن شماره سازمان امتناع کرد و گفتن آن را دادن اطلاعات سازمانی می دانست .ترس عجیب و باور نکردنی حاکم بود.گویا با طاعون زده ای مواجه شده بودند که نباید به هیچ کس و هیچ چیز نزدیک می شد !

چاره ای نبود جز خروج از ساختمان که اگر می ماندی هم فایده ای نداشت چرا که نه صندلی بود که بنشینی و پیگیریهایت را ادامه دهی و نه میزبانی داشتی که با طیب خاطر پذیرای حضورت باشد.

بعد از تماس های مجدد با خانم نجفی - سخنگوی سازمان و شنیدن بوق های مکرر اشغال شماره های اخذ شده سازمان از 118، به واحد پاسخگویی سازمان مراجعه کردم، خلوت بود؛ تنها 2 متقاضی در حال دریافت پاسخ سوالات خود بودند.گویا فقط تعداد معدودی از وجود چنین واحدی خبر داشتند و مابقی به خاطر ضعف اطلاع رسانی باید دست به گریبان رسانه می شدند تا بلکه بتوانند به پاسخ سوالات خود برسند . 2 نفری که یکی از آنها به قدری اخم کرده بود که جرأت سوال پرسیدن را پیدا نمی کردی، پشت کامپیوتر نشسته بودند تا به سوالات مراجعان پاسخ دهند و مشکلاتشان را رفع کنند .

خودم را معرفی کردم و هدفم را از مراجعه به سازمان گفتم و از راه ندادن به داخل ساختمان برای حضور در روابط عمومی گلایه کردم.سخنی شنیدم که برایم خیلی عجیب بود." سازمان روابط عمومی ندارد "، شنیدنش هر شنونده ای را متعجب می کرد چه رسد به یک خبرنگار.مگر می شود سازمانی که با توجه به اهمیتش، بیشترین مسئولیت را برای پاسخگویی به مردم را حداقل در این برهه بر عهده دارد اما تشکل واحدی به نام روابط عمومی هنوز در آن قوت نگرفته بود که بتواند حداقل طرح تکریم از ارباب رجوع را به جا آورد.

هر چند این طرح در اکثر سازمان ها و ادارات شعاری و کاغذی است اما گمان نمیرفت که سازمان هدفمندی یارانه ها حداقل این روزها چنین بسته رفتار کند.

سهیلا فلاحی -خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها